رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران: آموزش و پژوهش فاکتور مقابله با بلایای طبیعی، فناوری ها می توانند از ایجاد تلفات جلوگیری نمایند

به گزارش مجله افتخار، زارعی گفت: امروز در دنیای دیجیتال زندگی می کنیم و فناوری ها به شدت می توانند از ایجاد تلفات جلوگیری نمایند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران: آموزش و پژوهش فاکتور مقابله با بلایای طبیعی، فناوری ها می توانند از ایجاد تلفات جلوگیری نمایند

به گزارش خبرنگار ، عباس زارعی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مراسم رویداد نقش فناوری در کاهش آسیب های حوادث طبیعی که در دانشگاه تهران برگزار گردید، اظهار کرد: ما هر کاری انجام دهیم بلایای طبیعی اتفاق می افتند و نمی توان از رخداد آنها جلوگیری کرد، اما می توان کاری انجام داد که تلفاتی نداشته باشیم.

زارعی اعلام کرد: کشور ما فناوری های خاصی برای زمان بلایای طبیعی دارد، فناوری هایی برای آمادگی در برابر حوادث، رخ دادن حادثه و اتفاقات بعد از حادثه داریم و باید در این زمینه خود را بیشتر تقویت کنیم.

وی ادامه داد: باید برای مقابله با سوانح طبیعی آموزش و پژوهش داشته باشیم و آنها را در اختیار نهادها و مردم بگذاریم؛ از طرفی جهان جهانی دیجیتال است و فناوری ها به شدت می توانند از ایجاد تلفات جلوگیری نمایند.

زارعی اعلام کرد: پارک های علم و فناوری باید برای رشد فناوری کوشش نمایند.

دغدغه پلیس برقراری نظم و امنیت است

در ادامه مراسم سلمان جمعه وند رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی اظهار کرد: نیروی انتظامی به دلیل گستردگی اولین ارگانی است که پس از رخداد هر حادثه ای در صحنه حاضر می گردد و با توجه به آشنایی و حوادث و موقعیت ها می تواند یاری مصدومان باشند.

وی اعلام کرد: دغدغه پلیس زیاد است، آنها وظیفه برقراری نظم و امنیت را بر دوش دارند، پلیس سامانه ارتباط بسیار قوی دارد و به صورت بی سیم با تمام ارگان ها در ارتباط است.

رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی گفت: پلیس علاوه بر برقراری امنیت وظیفه یاری به مردم را دارد و باید در همه حال کنار مردم باشد؛ پلیس هر کجا که ستاد مدیریت بحران درگیر است حضور دارد، به امدادگران یاری می نماید، هنگام شناسایی فوتی ها باید در صحنه حضور داشته باشد و بتواند به خوبی مصدومان را به بیمارستان منتقل کند.

جمعه وند اضافه کرد: هر موضوعی که باعث ایجاد خلا در جامعه گردد می تواند برای نیروی انتظامی مسئله ای ایجاد کند؛ در مناطق سیل زده پلیس اولین ارگان است که حضور پیدا می نماید، این موضوعات بسیار مهم است.

وی یادآوری کرد: اسکورت محموله ها یکی از کار های مهم پلیس است و این ارگان بحث کنترل جمعیت را بر عهده دارد؛ نیروی انتظامی طرح های بسیار خوبی برای شناسایی بلایا دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 191

به "رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران: آموزش و پژوهش فاکتور مقابله با بلایای طبیعی، فناوری ها می توانند از ایجاد تلفات جلوگیری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران: آموزش و پژوهش فاکتور مقابله با بلایای طبیعی، فناوری ها می توانند از ایجاد تلفات جلوگیری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید