زنان نقش به سزایی در تولید محصولات صنایع دستی دارند

به گزارش مجله افتخار، خبرنگاران/کردستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: زنان نقش به سزایی در تولید محصولات صنایع دستی و توسعه مشاغل خانگی در استان دارند.

زنان نقش به سزایی در تولید محصولات صنایع دستی دارند

یعقوب گویلیان امروز (15دی) در نشست مشترک با مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کردستان، اظهار کرد: یکی از راه های رونق اقتصادی وایجاد فضای کسب وکار در استان، توجه به بخش صنایع دستی است که می تواند نقش مهمی در توسعه مشاغل خانگی داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان بیان کرد: همواره دوره های آموزشی صنایع دستی باهدف توانمندسازی بانوان در سطح استان به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.

وی افزود: بر این اساس این اداره کل به عنوان نهاد متولی در حوزه صنایع دستی آمادگی لازم دارد تا با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کردستان و در راستای ارتقا شایستگی های حرفه ای و توانمندسازی اقتصادی زنان، زمینه را برای حضور در دوره های آموزشی صنایع دستی برای آن ها فراهم کند.

ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانوار در کردستان یک ضرورت است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کردستان نیز در این جلسه گفت: بانوان کردستانی در زمینه های مختلف از جمله تولید محصولات صنایع دستی دارای ایده ها و استعدادهای خوبی هستند و تلاش این اداره کل شناسایی مسائل و برنامه ریزی برای برطرف کردن دغدغه ها و مسائل آن ها در استان است.

لیلا آژیر بیان نمود: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و خانواده های بدسرپرست برای ایجاد درآمد پایدار یکی از مسائلی است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی بیان کرد: باید هم زمان با توانمندسازی زنان برای تولید محصولات مشاغل خانگی و صنایع دستی، در راستای عرضه محصولات و ارتباط آن ها به بازارهای فروش هم تلاش نماییم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کردستان بیان کرد: امیدواریم با همکاری متولیان این حوزه، از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و خانواده های بدسرپرست استفاده شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1934

به "زنان نقش به سزایی در تولید محصولات صنایع دستی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان نقش به سزایی در تولید محصولات صنایع دستی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید