سفینه های آینده ناسا با چاپگرهای سه بعدی ساخته می شوند

به گزارش مجله افتخار، طراحان موشک فضاپیمای جدید ناسا قصد دارند قسمت هایی از موتور این سفینه را با بهره گیری از چاپگر سه بعدی فراوری نمایند.

سفینه های آینده ناسا با چاپگرهای سه بعدی ساخته می شوند

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه فناوری خبرگزاری خبرنگاران، امروزه در سراسر جهان از چاپگرهای سه بعدی استفاده های متفاوتی می گردد. حالا این چاپگرهای وارد صنایع فضایی شده و دانشمندان سازمان تحقیقات فضایی ناسا می خواهند موتور نسل جدید موشک های این سازمان را با بهره گیری از ظرفیت های چاپگرهای سه بعدی طراحی نمایند.

چاپگرهای سه بعدی ناسا از لیزر و نوعی فلز خاص برای فراوری موتورهای نسل جدید موشک ها استفاده می نمایند. پروژه جدید این سازمان RAMPT نام دارد. طراحی و فراوری موتور با استفاده از چاپگر سه بعدی زمان بسیار کمتری نسبت به حالت عادی احتیاج دارد و سرعت کلی اتمام پروژه را افزایش می دهد.

درو هوپ یکی از مدیران ارشد ناسا گفت: استفاده از فناوری چاپگر سه بعدی تغییری عظیم در پروژه های ناسا محسوب می گردد. اکنون می توان مهم ترین و کاربردی ترین قطعات موشک را با قیمتی مناسب طراحی کرد. تسریع در پروژه های فضایی به ارتقای سطح دانش بشری یاری نموده و باعث می گردد انسان ها قادر به طراحی فضاپیماهایی با توانایی های شگفت انگیز باشند.

یکی از عواملی که موتور موشک های هواپیما را تهدید می نماید تغییرات بیش از اندازه دماست. در صورتی که قطعات سازنده موتور در برابر این نوسانات دمایی مقاومت کافی را نداشته باشند، به شدت دچار آسیب شده و شرایط سقوط فضاپیما را فراهم می نمایند. قطعات فراوری شده با چاپگر سه بعدی از مقاومت بالایی در برابر تغییرات دما برخوردار هستند و احتیاجی به صرف میلیون ها دلار برای افزایش تاب آوری آن ها در دماهای بسیار بالا نیست.

کارشناسان فناوری معتقدند استفاده از چاپگرهای سه بعدی امکان فراوری تجهیزات فضایی را به کشورهایی که سرمایه محدودی برای تحقیقات فضایی دارند، می دهد زیرا سرمایه لازم برای طراحی قطعه ای با بهره گیری از چاپگر سه بعدی به مراتب کمتر از فراوری همان قطعه با روش های کنونی است.

4144/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1136

به "سفینه های آینده ناسا با چاپگرهای سه بعدی ساخته می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفینه های آینده ناسا با چاپگرهای سه بعدی ساخته می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید