سمپوزیوم تخصصی بیوسنسور و نانوبیوسنسور برگزار گردید

به گزارش مجله افتخار، سمپوزیوم تخصصی بیوسنسور و نانوبیوسنسور با حضور محققان برجسته این حوزه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید.

سمپوزیوم تخصصی بیوسنسور و نانوبیوسنسور برگزار گردید

به گزارش باشگاه دانشجویان خبرنگاران، بیوسنسورها و نانوبیوسنسورها کاربردهای گسترده ای در زمینه های پزشکی، دارویی، ایمنی غذایی، مهندسی بافت و… دارند، در بحث های بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی صندلی ویژه ای داشته و نمونه خوبی برای تعامل بین رشته ای علوم محسوب می گردد. همچنین به دلیل ماهیت این حوزه، رشته های مختلف مهندسی و بیولوژی در طراحی، ساخت و عملکرد این حسگرها درگیر هستند.

در این راستا همفکری انجمن های زیست فناوری دانشگاه شهید بهشتی و نانوتکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف به شکل گیری جریانی بدیع منتج شد و ارتباطی میان رشته ای با همراهی دانشجویان مهندسی، علوم پایه، پزشکی و همه علاقه مندان به فناوری های همگرا شکل گرفت تا سمپوزیوم تخصصی بیوسنسور و نانوبیوسنسور با عنوان بیونا برگزار گردد.

در این همایش ابتدا مهندس شایان شهسواری، کارشناس ارشد شیمی دانشگاه شریف و دارنده مدال برنز المپیاد نانو به معرفی هدف این سمپوزیوم پرداخت و مقدمه ای درباره این جلسه برای حاضران بیان نمود.

در ادامه دکتر الهام اسدیان، استادیار پژوهشکده نانو دانشگاه صنعتی شریف در سخنرانی خود مباحث پایه در زمینه موضوع جلسه را تبیین کرد.

سومین سخنران برنامه دکتر محمدطاها آزاد، محقق دکتری دانشگاه کوئینز کانادا و دارنده مدال نقره المپیاد جهانی زیست شناسی بود که به ارائه مقاله تخصصی در زمینه بیوسنسورها به صورت ویدئو کنفرانس پرداخت.

سپس دکتر فروغ قاسمی، محقق پسادکترا از دانشگاه صنعتی شریف و استادیار دپارتمان نانوتکنولوژی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران ارائه ای با موضوع سنسورهای نانو ذره ای چشمی برای تشخیص با چشم غیرمسلح داشت.

ارائه پنجم این همایش توسط دکتر فرنوش فریدبد، استادیار دانشکده شیمی دانشگاه تهران با موضوع حسگرهای غیرتهاجمی انجام شد.

در انتها نیز دکتر ساسان آسیایی، دکترای مهندسی مکانیک و مکاترونیک دانشگاه واترلوو کانادا و استادیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت درباره مسائل صنعتی و تجاری بیوسنسورها و نانوبیوسنسورها صحبت کرد.

به گزارش خبرنگاران، این همایش در 14 اردیبهشت 1398 برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 418

به "سمپوزیوم تخصصی بیوسنسور و نانوبیوسنسور برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمپوزیوم تخصصی بیوسنسور و نانوبیوسنسور برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید