سواحل معروف کاستا دل سول در اسپانیا

به گزارش مجله افتخار، کاستا دل سول در اسپانیا

کاستا دل سول یک بهشت ساحلی در منطقه آندولوس در جنوبی ترین منطقه کشور اسپانیا است که چندین دهه است به حاطر سواحل خاصش معروف شده است. این روزها، این ساحل طلایی مدیترانه ای به خاطر تفریح و تفریحاتی که دارد سالانه بیشتر از 2 میلیون جهانگرد را به خود جذب می نماید. کاستا دل سول اسپانیا چه سواحلی را در خود جای داده است و به چه دلیلی باید به آن سفر کنیم؟ برای دانستن جواب این سوال با خبرنگاران همراه شوید.

سواحل معروف کاستا دل سول در اسپانیا

ساحل ال باجوندیلو (El Bajondillo)

کاستا دل سول تعدادی از زیباترین سواحل اسپانیا را در خود جای داده است که از میان آن ها ساحل ال باجوندیلو (El Bajondillo) یکی از زیباترین هاست. ساحلی با شن های صاف و نرم که در طول خط ساحلی آن کافه ها و رستوران های زیادی به چشم می خورد. خاص ترین غذایی که در این جا می توانید سفارش دهید، pescato نام دارد که در واقع نوعی ماهی سرخ شده کوچک است و در بیشتر رستوران های ساحلی آن سرو می گردد.

ساحل لا کاریهوئلا (La Carihuela)

از دیگر سواحل زیبای این منطقه La Carihuela است که در واقع روستایی کوچک و دوست داشتنی با کافه ها و مغازه های زیادی است که بیشترا ساعت 11 صبح باز می شوند. این ساحل به خاطر تمیز بودن و بعلاوه امکاناتی که در ساحل برای جهانگردها وجود دارد، شناخته شده است. رستوران های ساحلی در La Carihuela غذاهای دریایی تازه و سالم سرو می نمایند، شب های این منطقه هم بسیار سرزنده و پر هیاهو است.

ساحل پورتو بانوس (Puerto Banus)

اگر دوست دارید به سبک افراد مشهور خوش بگذرانید باید به شهر ساحلی پورتو بانوس Puerto Banus بروید که با قایق های چند میلیون دلاری پر شده. بندر این شهر هم پر از کافه های درجه یک و رستوران های شیک است و اگر از آن دسته از افرادی هستید که به شب نشینی و بیداری های شبانه آن هم تا وقتی که خورشید در آسمان بیدار گردد علاقه دارید، پورتو بانوس جایی است که عاشق آن می شوید.

ساحل لا فونتانیلا (La Fontanilla)

فونتانیلا La Fontanilla ساحل خوب بعدی کاستا دل سول است، ساحلی با شن های سیاه رنگ که اگر چه از ال باجوندیلو کوچکتر است اما یک خوبی بزرگ دارد و آن هم این است که در فصل های پر جهانگرد سال، مملو از جمعیت نمی گردد.

ساحل پلایا دل کانوئلا (Playa del Canuelo)

واقعا پیدا کردن ساحلی در کاستا دل سول که پر از جهانگرد و گردشگر نباشد کار سختی است اما از بین سواحل خوب این منطقه اگر دنبال جایی کمی دوردست تر باشید باید ساحل کانوئلا را ببینید که به عنوان حیرت آورترین ساحل کاستا دل سول شناخته می گردد. آب های آرام که در این منطقه وجود دارد باعث شده تا جایی عالی برای اسنورکلینگ باشد. از آن جایی که راستا دسترسی به ساحل پلایا دل کانوئلا راستا راحتی نیست بنابراین این یک معنی دارد و آن هم این است که به طرز باورنکردنی ای خلوت است.

دور دست بودن این ساحل یک بدی هم دارد و آن هم این است که امکانات خیلی زیادی در آن وجود ندارد بنابراین اگر در سفر به کاستا دل سول خواستید به این ساحل بروید مراقب باشید که چمدانتان را با وسایل و لوازم کامل بسته باشید. بهتر است غذا هم به همراهتان داشته باشید مگر این که بخواهید به یکی از 2 رستوران ساحل بسنده کنید که آن ها هم گران هستند.

ساحل نریا (Nerja)

اگر در پی یک جای کوچک و یک ساحل پر هیاهو و شهری آرام و کوچک می شد که پر از جاذبه طبیعی زیبا باشد دیگر دنبالش نشد چون همین جاست! شهری ساحلی و کوچک که به طرز عجیبی سرشار از جذابیت های مختلف و متنوع شده است. می توانید در زیر آفتاب گرم و مطبوع نریا در ساحل لم بدهید و استراحت کنید، شاید هم دوست داشته باشید کمی در خیابان های نریا قدم بزنید و در یکی از رستوران های فوق العاده آن غذا بخورید. سالادهای خوشمزه گوستو، کاری های تند هندی و پیتزاهای مقرون به صرفه و پاستاهای خوشمزه از غذاهای پر هوادار در نریا است.

ساحل ماربلا (Marbella)

ماربلا جایی است که خیلی از گردشگر هایی که به جنوب اسپانیا و به کاستا دل سول سفر می نمایند، آن را به خاطر سواحلش انتخاب می نمایند اما وقتی به نریا بروید می بینید که حتی بیشتر از سواحل، جو و اتمسفر آن است که فریبنده است. ماربلا یکی از آن منطقه ها اسپانیا است که واقعا باید دیده گردد، البته که در آن می توانید جاذبه های تاریخی زیاد دیگری هم پیدا کنید. خانه های این شهر دلنشین و بالکن های آن ها در خیابان و پر از گل است و در کل این شهر بیشتر به یک تابلوی نقاشی شباهت دارد. این شهر بعلاوه هتل های ساحلی خوبی هم وجود دارد که قیمت های به نسبت مناسبی دارند و بنابراین لازم نیست خیلی نگران هزینه ها باشید.

ساحل ال کریستو (El Cristo)

ال کریستو در واقع ساحلی در منطقه استپونا است، خود اسپانیایی ها این منطقه را بسیار دوست دارند و این ساحل را خانواده ها خیلی دوست دارند چون محیط آن به گونه ای است که در آن می توانید بچه های زیادی را ببینید. بر خلاف بیشتر سواحل کاستا دل سول که به سمت جنوب هستند، ساحل ال کریستو به سمت غرب است و این به آن معناست که به ندرت هوا طوفانی می گردد. علاوه بر این، بازدید نماینده ها در این منطقه با سواحل نرم تر روبرو اند که در آن ها خبری از آن صخره های زمخت دیگر نیست. بعلاوه آب های آرام این ساحل باعث شده تا جایی فوق العاده برای اسنورکلینگ باشد.

اگر خواستید در یکی از رستوران های این ساحل غذا میل کنید، پیشنهاد می کنیم حتما غذای ساردین های چوبی آن را امتحان کنید که به روش سنتی و بر روی آتش کباب می گردد.

مواردی که در بالا معرفی شدند همگی معروف ترین سواحل کاستا دل سول بودند، سواحلی که در جنوب این کشور زیبا گسترده شده اند، جایی که به آن ساحل آفتاب هم گفته می گردد و اشعه های طلایی خورشید در بیشتر مواقع سال به گرمی می تابد.

منبع: travelchannel.com

منبع: الی گشت
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1968

به "سواحل معروف کاستا دل سول در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سواحل معروف کاستا دل سول در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید