سکوها کی به تماشاگران ایرانی لبخند می زنند؟

به گزارش مجله افتخار، از اواخر سال گذشته تا کنون به دلیل شیوع ویروس کرونا، سکوی استادیوم ها و سالن های ورزشی کشور در سکوت محض به سر می برد و تعیین نیست چه زمانی باز هم شاهد انتقال شور و هیجان از سوی تماشاگران به رقابت های ورزشی خواهیم بود.

سکوها کی به تماشاگران ایرانی لبخند می زنند؟

به گزارش خبرنگاران، از مدتی پیش علی رغم شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان اما پای تماشاگران در بعضی لیگ های ورزشی به استادیوم ها باز شد؛ اتفاقی که با در نظر دریافت شرایط خاص مدنظر قرار گرفته و به صورت محدود شاهد حضور تماشاگران رشته های مختلف در استادیوم ها هستیم.

روسیه و فرانسه از جمله کشورهایی بودند که زودتر از سایرین تماشاگران را به استادیوم ها راه دادند، اقدامی که با رعایت فاصله اجتماعی روی سکوها رخ داد و پس از آن نیز چنین رویه ای از سوی بعضی دیگر از کشورها در دستور کار گرفت که به طور مثال می توان به لیگ برتر انگلیس اشاره نمود. البته لیگ قهرمانان اروپا برای تمامی تیم های حاضر به یک شکل دنبال نشد و بعضی کشورها همچون روسیه بازهم تماشاگران خود را به استادیوم راه دادند، درحالی که از سوی بعضی از کشورها چنین اتفاقی صورت نگرفت.

در خصوص لیگ قهرمانان آسیا نیز که در قطر به صورت متمرکز دنبال شد و در نهایت نیز قرار است میزبان فینال این رقابت ها باشد، ماجرای مرحله حذفی و فینال جداست و علی رغم شرایط بسیار مناسب زیرساختی در قطر و تجهیز بسیار مناسب و امکانات کم نظیر قطری ها تا قبل از مرحله فینال، تماشاگران به استادیوم ها راه داده نشدند و در نهایت قرار شد فینال لیگ قهرمانان آسیا با حضور 10 هزار تماشاگر در استادیوم الجنوب قطر برگزار شود.

نکته قابل اشاره اینکه حضور تماشاگران در استادیوم ها و سالن های ورزشی اما صرفا منوط به رشته فوتبال نیست و بسیاری از کشورهای جهان مجوز چنین اتفاقی را برای رشته های ورزشی مختلف صادر نموده اند.

قبل از آغاز بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران بود که محمد اسد مسجدی، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص حضور تماشاگران در استادیوم ها، خاطرنشان کرد که با توجه به اینکه در نامناسب از نظر شیوع ویروس قرارداریم چنین اتفاقی را متصور نیستیم، اما پیشنهاداتی ارائه شده است و ما در جلسات آینده روی این موضوع کار می کنیم تا با فاصله گذاری و خیلی محدود در خصوص حضور تماشاگران آنالیز کنیم؛ مسئله ای که در نهایت عملی نشد و تا کنون تماشاگران به استادیوم های کشور نرسیده اند.

به طور حتم حضور تماشاگران در استادیوم ها یکی از مهم ترین ابزار جذابیت مسابقات ورزشی است و ویروس کرونا پدیده پیش بینی نشده ای بود که باعث جدایی این دو از یکدیگر شد. هرچند فوتبال ایران نیز در نهایت روزی مجددا شاهد حضور تماشاگران در استادیوم ها و سالن های ورزشی خواهد بود، اما مسئله مهم در این رابطه به تصمیم متولیان ورزش کشور باز می شود، اینکه چه زمانی رفتار کووید19 و شرایط مبتلایان ویروس کرونا، این اجازه را به مسئولان خواهد داد تا یکی از سخت ترین تصمیمات ورزش ایران را اتخاذ نمایند؟

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1338

به "سکوها کی به تماشاگران ایرانی لبخند می زنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوها کی به تماشاگران ایرانی لبخند می زنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید