صنعت و معدن؛ دومین دریافت کننده تسهیلات بانکی بعد از خدمات

به گزارش مجله افتخار، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می دهد که تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 41.5 درصد افزایش داشته است.

صنعت و معدن؛ دومین دریافت کننده تسهیلات بانکی بعد از خدمات

به گزارش خبرنگاران، طبق این آمار تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن با افزایش 41.5 درصدی در دو ماهه نخست امسال، به 30 هزار میلیارد تومان رسیده است. مقدار این تسهیلات در دو ماه اول سال گذشته 21 هزار و 200 میلیارد تومان بوده است.

سهم تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن از کل تسهیلات پرداخت شده به بخش های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و سایر بخش های متفرقه در دو ماهه نخست سال گذشته، 30.8 درصد بوده که امسال این رقم به 32.5 درصد رسیده است.

تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسات اعتباری به بخش بازرگانی نیز در در دو ماهه نخست سال گذشته 9700 میلیارد تومان بوده که با 20.6 درصد افزایش به 11 هزار و 700 میلیارد تومان در دو ماهه نخست امسال رسیده است.

با این حال سهم بخش بازرگانی از کل تسهیلات پرداختی به بخش های یاد شده از 14.1 درصد در دو ماه اول سال 1397 به 12.7 درصد کاهش یافته است.

در این میان بیشترین تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسات اعتباری به بخش خدمات اختصاص یافته که در دو ماهه نخست امسال سهم 45 درصدی از کل تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده و معادل 41 هزار و 500 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 48.2 درصد افزایش داشته است.

بعد از بخش خدمات و صنعت و معدن، به ترتیب بخش بازرگانی، مسکن و کشاورزی 12.7، 6.6 و 3 درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسات اعتباری را دریافت نموده اند.

همچنین طبق این آمار، در سه ماهه نخست امسال بیش از 25 هزار میلیارد تومان در راستای تامین اقتصادی بنگاه های فراوریی کوچک، متوسط و طرح های نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد در راستای اقتصاد مقاومتی از سوی بانک ها به استان های مختلف پرداخت شده است.

برای دریافت تسهیلات برنامه فراوری و اشتغال (تبصره 18) نیز از شروع اسفند ماه سال گذشته تا خاتمه خرداد ماه امسال، 2795 واحد در استان های مختلف ثبت نام کردند که از میان آن ها 340 مورد به بانک ها معرفی شدند و مبلغ معرفی به بانک ها بیش از 2000 میلیارد تومان است که هنوز هیچ مبلغی از آن پرداخت نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 258

به "صنعت و معدن؛ دومین دریافت کننده تسهیلات بانکی بعد از خدمات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت و معدن؛ دومین دریافت کننده تسهیلات بانکی بعد از خدمات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید