طراحی ویلا هر آنچه باید بدانید

به گزارش مجله افتخار، طراحی ویلاهای لوکس با نماهای زیبا، ادعایی است که امروزه توسط افراد و شرکت های متعددی مطرح می گردد. حتما با گذر از مناطق حومه ای متوجه ویلاهای زیبایی شده اید که هر یک به سبک و سیاق خاصی اجرا شده اند.

طراحی ویلا هر آنچه باید بدانید

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلای مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

خبرنگاران | سرویس دکوراسیون - محبوبیت در بین این سبک ها قابل توجه است.این تنوع و جذابیت به علت آزادی و زمین باز اطراف ساختمان های ویلایی می باشد.

سایت ها و صفحات مجازی مانند اینستاگرام و… در پی تبلیغات گسترده برای جلب اعتماد صاحبان زمین و املاک هستند تا طراحی ، نما و پیمانکاری ساخت ویلایشان را به آنها بسپرند.

اما توجه داشته باشید تنها تعداد معدودی از آنها صلاحیت اجرای این امر را دارند. با تحقیق و آشنایی با نمونه ویلاهای ساخته شده و سابقه شرکت ها می توان افراد متخصص و با صلاحیت را در این حوزه یافت.

ساخت ویلا که به نوعی خانه دوم یا خانه تعطیلات تعریف می گردد با استقبال گسترده ای روبرو شده است چراکه فرار از شلوغی و ازدحام شهر و آرامش در مکانی آرام و ساکت در دل طبیعت، آرزوی همگانی است.

شاید بد نباشد که ابتدا با واژه ویلا آشنا شویم.

ویلا چیست؟

حتما بارها و بارها با واژه ویلا و ویلاسازی روبرو شده و از خود پرسیده باشید ویلا چگونه ساختمانی است؟

ویلا که یک واژه فرانسوی است به معنی یک خانه مسکونی است که از چهار طرف باز است و دارای چهار نما می باشد.

این تعریف در ایران و کشورهای دیگر مشترک است. در گذشته شهرها خلوت تر بودند و خانه ها با استقلال بیشتری ساخته می شدند. اما با ازدیاد جمعیت و رشد آپارتمان نشینی، شاهد ساخت خانه های ویلایی، بیشتر در نواحی حومه ای هستیم.

طراحی ویلا بیشتر به جنبه های تفریحی و لوکس خانه های ییلاقی در خارج از شهرهای عظیم می پردازد. علاوه بر فضاسازی داخلی ویلا که متفاوت از آپارتمان های شهری است، طراحی نمای ویلا نیز اصول خاص خود را دارد.

آنچه ویلا را از دیگر خانه های تک واحدی متمایز می نماید، احجام جذاب و طرحهای پویا و منحصر به فرد آن است. نمای ویلایی خانه ها با طرح های متنوع، پرو خالی های جذاب و شیشه های سرتاسری متفاوت از نماهای یکنواخت، خسته کننده و بی روح آپارتمان های شهری است.

شاید ویلا را بتوان به خانه رویایی تعبیر کرد، خانه ای که در آن خواسته های مختلف شما، امکان اجرا شدن می یابند.

اقامت راحت، آسایش، تفریح و ورزش در خانه ویلایی

سالن های پذیرایی و نشیمن عظیم و پرنور که مستقیما به تراس و ایوان دسترسی دارند، برای پذیرایی از دوستان و خانواده با دید و منظرهای زیبا، یک دورهمی و میهمانی را خاطره انگیز می سازد.

فضاهای خصوصی تر مانند اتاق شومینه با شومینه های سنتی یا مدرن، فضای دنجی است برای استراحت و مطالعه. اتاق خواب ویلا معمولا به صورت مستر با حمام و رختکن اختصاصی و پنجره های عظیم و نورگیر شکل می گیرد.

سینمای خانگی، سالن بدنسازی ، استخر سرپوشیده داخلی ، همچنین زمین های بازی، آلاچیق و محوطه سازی مدرن یا سنتی ویلا همگی در راستای برآورد خواسته ها و انتظارات شما از یک ویلا است. شنا در استخر روبازی که میان درختان سرسبز و پوشش گیاهی محاصره شده، آفتاب دریافت روی عرشه های کناری آن، تجربه لذت بخشی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

محوطه سازی ویلا، حیاتی و جذاب

باغ آرایی ویلا با انتخاب صحیح گل ها و گیاهان، تعبیه آب نما، حوضچه ها و برکه های مصنوعی، کارایی و زیبایی محوطه ویلا را دو چندان می سازد. بنابراین طراحی فضای سبز ویلا از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و باید به طراح لندسکیپ حرفه ای سپرده گردد.در مناطقی با پوشش گیاهی طبیعی انبوه، با تکیه بر گلها و درختان موجود سایت تحقق می یابد.

شرکت طراحی ویلا با بهره دریافت از کارشناسان متخصص در تمام گرایشها از آرشیتکت تا مهندسین سازه و تاسیسات، طراحان داخلی و طراح لندسکیپ، می تواند اجرای صفر تا صد ویلا و محوطه سازی ویلا را بر عهده گیرد.

شرکت ویلا 1000 با سابقه ای درخشان در طراحی….. و ساخت بیش از … پروژه ویلایی در سرتاسر ایران آماده ارائه مشاوره و خدمات طراحی تا ساخت ویلای شما می باشد.

شماره تماس: 86081860

از ضوابط ویلاسازی چه می دانید؟

با اینکه ساخت ویلا درحومه ها و ییلاق ها عمدتا صورت می گیرد اما فرایند طراحی و اجرای ویلا کاملا آزاد و بدون محدودیت نیست.

-تغییر کاربری زمین برای ساخت ویلا، اولین موردی است که در زمین های روستایی و حومه ای با آن روبرو می شوید. ممکن است زمین شما جز اراضی کشاورزی یا منابع طبیعی باشد، در این صورت باید به دنبال اخذ مجوز برای تغییر کاربری برای ویلای مسکونی بود.

-میزان سطح اشغال ویلا در برخی مناطق مانند بناهای مسکونی شهری 60 درصد است اما در مناطق دیگر به ویژه باغ ویلاها کمتر از این حد است. استقرار بنا در محوطه ویلا و مکان قرارگیری حیاط ویلا بدین رو مشخص می گردد.

-ابعاد و استاندارد فضاهای سکونتی و خدماتی، راه پله و آسانسور ویلا مشابه منازل مسکونی است. فضاهای ورزشی مانند استخر، سونا و جکوزی، سالن ها و زمین های ورزشی، سینمای خانگی و سالن بیلیارد هریک استانداردهای خاص خود را دارند.

ارتفاع مجاز ساخت ویلا چقدر است؟

ارتفاع مجاز معمولا برای ویلاها مسئله چالش برانگیزی نیست زیرا اغلب ویلاها به صورت یک یا دو طبقه و یا ویلادوبلکس ساخته می شوند. این ارتفاع معمولا از تراز معبر مجاور ملک محاسبه می گردد. موردی که باید به آن دقت داشت این است که معمولا ویلاها سقف های بلندتری نسبت به خانه های معمولی دارند.

در طراحی شهرک های ویلایی و یا ویلاآپارتمان ها ضوابط ارتفاعی محدودیت هایی را به همراه خواهند داشت.

رعایت اصول و ضوابط و استانداردهای ویلاسازی در کنار ایده طراحی ویلا خلاقانه ، طرح ویلا را در تمام سبک ها و رویکردها ، زیبا، منحصر به فرد و همراستا با نیازها و خواستهای کارفرمایان می سازد.

منبع: setare.com
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1620

به "طراحی ویلا هر آنچه باید بدانید" امتیاز دهید

1 کاربر به "طراحی ویلا هر آنچه باید بدانید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلا هر آنچه باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید