طراحی 2 جوان ایرانی برای خودرو سیتروئن

به گزارش مجله افتخار، خبرنگاران: اتومبیل و صنایع وابسته اش همواره مورد توجه و علاقه جوان ها بوده است و البته می توان انتظار داشت که بخشی از نیروی جوان و خلاق کشورمان هم توانایی های خود را صرف این موضوع نموده و حرفه ای تر با مسایل این صنعت مانند طراحی بدنه، طراحی داخلی، پیشران و … برخورد نمایند. از این بین، هرچندوقت یک بار شاهد دستاوردهایی هستیم که محصول علاقه و تخصص جوانان ایرانی است.در این قسمت به سراغ 2 جوانی رفته ایم که طراحی شان بر اساس المان های کمپانی سیتروین توانست در مسابقه دانشگاه لاپینزا ایتالیا امتیاز بالایی به دست بیاورد. این دانشگاه، یکی از معتبرترین موسسات طراحی بدنه خودرو دنیاست. طراحی میثم عابدی و پوریا حمزه لویی براساس ظاهر لاک پشت دریایی و تلفیقی از 2 فلش معروف در لوگو کمپانی سیتروین اجرا شده است. این طرح کانسپت (مفهومی) در کلاس خودروهای اسپرت شهری واقع شده است.

طراحی 2 جوان ایرانی برای خودرو سیتروئن
  • میثم عابدی :
فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک جامدات

سرپرست گروه طراحی و ساخت خودروی تک سرنشین الکتریکی)لوتوس(و دارای گواهینامه ثبت اختراع ازسازمان ثبت اختراعات وابداعات کشور به عنوان اولین تیم سازنده خودروی الکتریکی تک سرنشین در ایران

  • پوریا حمزه لویی:
دانشجوی رشته مهندسی مکانیک جامدات

گذراندن دوره طراحی در یکی از هنرستان های طراحی بدنه خودرو- کشور آلمان : Kate

Kallwitze - 2003

رندرینگ بدنه غلتک برای شرکت هپکو اراک

همکاری با تیم خودروهیبریدی آموزشکده فنی و حرفه ای - سماء اراک برای مسابقات کشوری 1390

  1. شیب و حجم جلوی خودرو براساس ظاهر لاک پشت دریایی طراحی شده است
  2. قطعه کرومی روی سپر جلو که به شکل لوگوی سیتروئن است تداعی نماینده حالت بازشدن دهان لاک پشت دریایی است. نصب دو پروژکتور همواره روشن در دو انتهای این قطعات ، باعث یاری به بهتر دیده شدن خودرو در طول شبانه روز و افزایش ایمنی عابرین پیاده می گردد.
  3. ورودی هوای موتور، مانند سوراخ های بینی لاک پشت دریایی درست در نوک دماغه در نظر گرفته شده است .
  4. رینگ ها طوری طراحی شده اند که جریان هوا را به سمت دیسک های ترمز راهنمایی نمایند و برای خروج هوا از محفظه چرخ ها در جلو یک دریچه پشت چرخ جلو بروی گلگیر که به لوگوی سیتروئن مزین شده تعبیه شده است
  5. برای خروج هوا از محفظه چرخ های عقب یک جفت دریچه با شبکه های عمودی درست در پایین چراغ های اصلی، طوری که هماهنگی قسمت جلو و عقب خودرو را بیش از پیش افزایش دهد پیش بینی شده است.
  6. در طراحی تمام ابعاد و خطوط و ... مثل محل و طرح چراغ های اصلی جلو، به شکل چشم های لاک پشت دریایی به سمت کناره ها کشیده شده است که این امر با حفظ هارمونی با منحنی محفظه چرخ ، دریچه خروجی هوای بروی گلگیر جلو و نمای کلی کنار خودرو صورت پذیرفته است.
  7. حجم طراحی شده در قسمت پایین سپرها و رکاب ها و عضلانی بودن بدنه در قسمت گلگیرها محفظه چرخ هایاری به مستحکمتر و قدرتمندتر نشان داده شدن خودرو می نماید.
  8. درها، بزرگ واز جنس پلکسی گلاس با قابلیت تغییر رنگ در زمان دلخواه سرنشینان که نتیجه آن چشم انداز زیبا در زمان عبور از طبیعت و حس آرامش در زندگی ماشینی امروز است. البته برای افزایش ایمنی در هنگام تصادف از کنار، یک عضله که کاملاً هماهنگ با دیگر خطوط بدنه باشد نیز در نظر گرفته شده.
  9. طرز باز شدن درها طوری است که مانند باله های لاک پشت دریایی باز و بسته گردد و محور چرخش آن لوگوی سیتروئن بروی گلگیرهای جلو است.
  10. خطوط کرومی در قسمت عقب نیز از روی لایه لایه بودن اشکال لاک در لاک پشت دریایی طراحی شده که هم تداعی نماینده لوگوی سیتروئن باشد و هم تطابق لازم با قسمت جلو را داشته باشد.
  11. نمای عقب خودرو با یک جفت لوله اگزوز که نماد محل خروج دم لاک پشت است، تکمیل و اسپرت تر می گردد.
  12. قسمتی از انرژی برق خودرو از سلول های خورشیدی روی سقف که به شکل چند ضلعی های روی لاک این لاک پشت است، تأمین می گردد .
منبع: برترین ها
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 360

به "طراحی 2 جوان ایرانی برای خودرو سیتروئن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی 2 جوان ایرانی برای خودرو سیتروئن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید