عرضه گوشی پرچمدار ویوو X80

به گزارش مجله افتخار، شرکت ویوو جدیدترین مدل از سری X80، یعنی مدل استاندارد Vivo X80 را رسما روانه بازار کرد.

عرضه گوشی پرچمدار ویوو X80

به گزارش خبرنگاران، ویوو نوترین سری دستگاه های پرچمدار خود را در چین عرضه کرد. این خط فراوری از Vivo X80 و X80 Pro تشکیل شده است. از بین این دو، مدل استاندارد X80 با نوترین سنسور سونی برای دوربین اصلی خود عرضه می گردد و تراشه پیشرفته مدیاتک Dimensity 9000 را نیز به همراه دارد. در ادامه این گزارش مشخصات این دستگاه را در اختیار خوانندگان قرار می دهیم.

طراحی و نمایشگر

طراحی گوشی X80 فراتر از نظر پیش بینی نمایندگان از آب عایدی. طراحی این گوشی که طراحی گام های ابری کلاسیک نامیده می گردد، نسبت به قبل پیشرفت هایی داشته است. این دستگاه دارای یک جزیره بزرگ دوربین مستطیلی در پنل پشتی است. درون این مستطیل یک ماژول دایره ای دیده می گردد دارای سه دوربین است. بعلاوه نام تجاری ZEISS نیز دیده می گردد.

این دستگاه دارای لبه های خمیده و یک صفحه پشتی یک دست است. دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا در لبه سمت راست قاب دستگاه قرار دارند.

گوشی Vivo X80 دارای صفحه نمایش خمیده 6.78 اینچی 120 هرتزی FHD+ E5 AMOLED در پنل جلویی می باشد. در بالای این پنل یک سوراخ پانچ مرکزی وجود دارد که به دوربین سلفی مجهز شده است. پنل صفحه نمایش قادر ارائه به روشنایی 1500 نیت است و 100 درصد طیف رنگی P3 را پوشش می دهد. این دستگاه دارای حاشیه های باریکی است که فقط در بالا و پایین قابل مشاهده است.

سخت افزار و نرم افزار

گوشی Vivo X80 از پردازنده پرچمدار MediaTek Dimensity 9000 استفاده می نماید. این پردازنده با 8 یا 12 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه UFS 3.1 همراه است. این شرکت ادعا نموده است که دستگاه در بنچمارک AnTuTu به امتیاز بیش از یک میلیون رسیده است. می دانیم که بیشترین امتیازی که تا به امروز در این بنچمارک ثبت شده است 1,049,081 امتیاز می باشد.

این دستگاه بعلاوه در اجرای برنامه های بازی بسیار قوی است، زیرا گواهینامه تست ماشین مسابقه KPL (King Pro League) را کسب نموده است. کسب این گواهینامه به این معناست که این گوشی می تواند هر نوع بازی را به مدت 4 ساعت در هر دو حالت 90 فریم + کیفیت تصویر فوق العاده و 120 فریم + کیفیت تصویر بالا به طور پایدار اجرا کند.

گوشی Vivo X80 برای خنک نگه داشتن دستگاه دارای محلول خنک نماینده مایع VC است که مساحتی معادل 4285 میلی متر مربع را پوشش می دهد. این بزرگترین صفحه خنک نماینده ای می باشد که شرکت Vivo تا به امروز ارائه نموده است.

انرژی این دستگاه به وسیله یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 80 واتی تامین می گردد. با استفاده از شارژر فلش دو سلولی 80 واتی، این دستگاه قادر است ظرف 11 دقیقه تا 50 درصد شارژ مجدد داشته باشد و شارژ کامل آن تنها 34 دقیقه طول می کشد. این دستگاه دارای گواهی Rheiland برای شارژ سریع و ایمن است.

در خصوص نرم افزار نیز گفته شده که گوشی های سری X80 Pro روی OriginOS Ocean مبتنی بر اندروید 12 اجرا می شوند. از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به قابلیت NFC، پشتیبانی از صدای HiFi، موتور خطی محور X، بلندگو های استریو دوگانه، حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر و قابلیت تشخیص چهره اشاره نمود.

دوربین ها

چنان که گفتیم گوشی X80 دارای تنظیمات دوربین سه گانه در پنل پشتی است. این گوشی اولین دستگاهی در دنیا است که به سنسور سونی IMX866 مجهز شده است. این سنسور نو یک لنز 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.75 و آرایش RGBW می باشد. این سنسور از قابلیت OIS (لرزش گیر اپتیکال تصویر) نیز پشتیبانی می نماید. این دوربین اصلی با یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور 12 مگاپیکسلی پرتره با زوم اپتیکال 2 برابر جفت شده است. در پنل جلویی، این دستگاه از یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بهره می برد.

لنز های دوربین با یک پوشش چند لایه از Zeiss عرضه می شوند تا نور های مزاحم را کاهش دهند و در عین حال به ارائه جزئیات یاری نمایند و رنگ های طبیعی بیشتری را ثبت نمایند. مانند مدل X80 Pro، مدل استاندارد X80 نیز به تراشه اختصاصی ویوو V1+ ISP (پردازنده سیگنال تصویر) مجهز شده است تا تجربه عکاسی را بهبود بخشد.

این دستگاه چندین حالت مجذوب کننده دوربین مانند عکاسی در شب، پرتره، عکس، ویدئو، 50 میلیون، پانوراما، عکس پویا، حرکت آهسته، عکاسی تایم لپس، حالت حرفه ای، شات زیبا AR، میکروفیلم، تصحیح سند، نوردهی دوگانه، دید دوگانه ویدئو، عکس سوپرگروه و دید هوشمند را ارائه می نماید.

قیمت و نحوه خرید

گوشی Vivo X80 در چندین رنگ و بعلاوه پیکربندی های مختلف حافظه موجود است. چهار نسخه از این گوشی در دسترس است که ما آن ها را به ترتیب قیمت از مقرون به صرفه به گران ارائه می کنیم. نسخه اول که از همه مقرون به صرفه تر است 3699 یوان (تقریبا معادل 564 دلار آمریکا) قیمت دارد. این نسخه دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. نسخه دوم با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می گردد و به قیمت 3999 یوان (تقریبا معادل 610 دلار آمریکا) به فروش می رسد. نسخه سوم مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است. قیمت این نسخه 4399 یوان (تقریبا معادل 671 دلار آمریکا) می باشد. در نهایت برترین نسخه دارای 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی است و با قیمت 4899 یوان (تقریبا معادل 747 دلار آمریکا) در دسترس کاربران قرار می گیرد. پیش سفارش Vivo X80 شروع شده است و این دستگاه از 29 آوریل (9 اردیبهشت) برای فروش در دسترس خواهد بود.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2027

به "عرضه گوشی پرچمدار ویوو X80" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه گوشی پرچمدار ویوو X80"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید