فاصله معنی دار توسعه ای در خوزستان باید جبران گردد

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران، عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر امروز شنبه در مراسم کلنگ زنی پروژه مجتمع خدماتی گردشگری بلوط در باغملک اظهار کرد: هر جا پروژه ای افتتاح می گردد، محور و هدف آن مردم همان منطقه هستند زیرا اگر مردم منطقه احساس نمایند این پروژه به لحاظ مالی و اجتماعی در زندگی آنها تأثیر دارد بهتر از آن مراقبت و نگهداری می نمایند.

فاصله معنی دار توسعه ای در خوزستان باید جبران گردد

وی اضافه نمود: با سرازیر شدن جمعیتی که در کنار تفریح به دنبال هزینه کردن هم هستند، قطعاً بخشی از سهم این هزینه کردن به مردم می رسد. یکی از موارد مورد تأکید در این پروژه ایجاد جهت مالی برای مردم است.

استاندار خوزستان مطرح نمود: ولی باید روال را بر اساس مدیریت تعریف شده و در قالب یک پیمان تعیین طی کنیم. قطعاً استفاده از نیروهای بومی برای همه دستگاه ها به صرفه تر است. طرح های ما از هر نوعی که باشند، نباید با منافع مردم در تعارض باشند.

مقتدایی تأکید کرد: طرح هایی که قرار است برای رفاه مردم استان و کشور ایجاد گردد، نباید با محیط زیست و منابع طبیعی مردم در تعارض باشد.

وی بیان نمود: اسم بلوط به این دلیل برای این پروژه انتخاب شده تا همه بدانند ضمن اینکه پروژه متعلق به استان است، نامی از منطقه را نیز با خود به همراه دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: تعامل بین مجریان طرح و مردم به منظور ایجاد اشتغال موقت و دائم و از طرفی تعامل با محیط زیست و منابع طبیعی در طول اجرای طرح احتیاج است. در طول اجرای طرح باید هر تعارضی که موجود است را رفع کنیم و جهت قطعاً به شکل قانونی طی خواهد شد.

مقتدایی خطاب به معاون عمرانی استانداری حاضر در مراسم گفت: در این جهت باید اصلاح هندسی و معابر سازی لازم در کنار جابه جایی خانه هایی که در جهت پروژه قرار دارند با مشارکت مردم انجام گردد و مردم باید بدانند این پروژه طرح پربرکتی برای منطقه است و در صورت همکاری لازم، تأثیر آن را در اقتصاد و زندگی به ویژه توسعه منطقه خود خواهند دید.

وی توضیح داد: با باز شدن پای مسئولان در این منطقه و در تعامل با تمام بخش ها، می توانیم قطعاً یک موفقیت دیگر را در استان ببینیم.

استاندار خوزستان تأکید کرد: اصرار دارم در نمونه هایی که می سازیم خود در ساخت آنها دخالت کنم. پروژه گردشگری مانند جزیره شادمانی و غیره در شهرهای دزفول و اهواز و به ویژه تالاب ها همه را از لحاظ نقشه، نوع مصالح و اجرا نظارت نموده و دخالت می کنم.

وی اضافه نمود: قرار نیست فقط پروژه ای اجرا و بهره برداری گردد و بگوییم بعد از ما دیگر مهم نیست. سازه های ساحل سازی کارون با بهترین شکل در معماری و مصالح ساختمانی ساخته شده است چون اعتقاد داریم که باید با مصالح ساختمانی به کار رفته در کاخ آپادانا و تخت جمشید رقابت کند تا همواره بماند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: یک فاصله معنی دار توسعه ای در استان رخ داده که باید جبران گردد. جمعیت استان مستحق این هستند که حق وحقوق خود را درخواست نمایند.

مقتدایی توضیح داد: ثبت جهانی شوش، جزو افتخارات ملی است ولی ادامه کار، غبارروبی از چهره استعدادها و امکاناتی است که فرصت آن از استان گرفته شده و از مدیرکل میراث فرهنگی استان انتظار دارم، پاشنه در مسئولان میراث کشور را از جا بنمایند.

وی بابیان اینکه این پروژه یک هدیه به مردم استان است، گفت: اینجا یک منطقه ملی است و مردم منطقه باید بدانند که نزدشان امانت است و باید از آن صیانت نمایند.

مقتدایی مطرح نمود: استانداردهای اجرایی این پروژه را بین المللی در نظر گرفتیم و باید فرصتی فراهم کنیم تا مردمی که 24 سال در جنگ، دوران سازندگی و بعد هم توسعه پای کشور ایستادند، روحیه نشاط خود را پیدا نمایند. در این دوران 24 ساله همه مردم فکر می نمایند در یک کارگاه زندگی نموده اند که باید این فرهنگ را بشکنیم و این زمانی میسر می گردد که مردم بدانند چنین امکانات و پروژه هایی در این مناطق وجود دارد و می توانند برای تفریح به آنجا بیایند.

به گزارش خبرنگاران، اهواز - پروژه مجتمع خدماتی گردشگری بلوط (مال آقا - رباط) با وسعت 15.5 هکتار پیش از ظهر امروز شنبه با حضور استاندار واقع در 35 کیلومتری باغملک و 170 کیلومتری مرکز استان کلنگ زنی شد.

مال آقا روستایی در شهر قلعه تل از توابع شهرستان باغملک یکی از مناطق خوش آب وهوای خوزستان است. این روستای گردشگری در منطقه ای کوهستانی از سلسله جبال زاگرس واقع شده که رودخانه ای مواج و سرد از کنار آن می گذرد و جهت فرح بخش و زیبایی را ایجاد نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 791

به "فاصله معنی دار توسعه ای در خوزستان باید جبران گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله معنی دار توسعه ای در خوزستان باید جبران گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید