مناطق دیدنی دلتای رود یانگ تسه که حیرت آورند

به گزارش مجله افتخار، 88 میلیون نفر در دلتای رود یانگ تسه زندگی می نمایند که این باعث شده تا این مکان به عنوان پرجمعیت ترین منطقه زمین شناخته گردد. در مرکز آن، شهر شانگهای واقع شده است. بازار، باغ های باستانی، معبدها و معماری پویا، آن را به یکی از بهترین کلانشهرها تبدیل نموده است. اما، این تنها دلیل برای سفر به آنجا نیست. شانگهای همچنین یک نقطه آغاز خوب برای سفرهای جانبی و روستایی است. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید تا شما را با مناطق دیدنی دلتای رود یانگ تسه آشنا کنیم.

مناطق دیدنی دلتای رود یانگ تسه که حیرت آورند

هانگژو

هانگژو که با قطار پرسرعت 45 دقیقه از شانگهای فاصله دارد، توسط شاعران و دنیاگردانی مانند مارکوپولو، به عنوان یکی از زیباترین مناطق چین معرفی شده است. این شهر دورتادور دریاچه غربی قرار گرفته است و گشت و گذار با دوچرخه در آن بسیار لذتبخش است، زیرا مسیرها خلوت بوده و در اطراف جاده، درختان بید کاشته شده اند و فضا با یک مه رویایی پوشیده شده است. بیشتر هتلها از قبیل هتل زنجیره ای چهار فصل هانگژو و هتل شانگریلا در سواحل غربی قرار دارند. در همین نزدیکی، قسمتی از کاخ تعطیلات امپراطور گیانلانگ نیز برای علاقمندان به گشت و گذار در مناطق دیدنی دلتای رود یانگ تسه بچشم می خورد. در خارج از شهر، مسافرین می توانند روستای چای چاه اژدها را بگردند تا از هوای تازه و چای سبز لانگجینگ لذت ببرند.

شاوشینگ

مسافران می توانند با یک قطار پرسرعت، پس از 20 دقیقه حرکت در جهت جنوب شرقی هانگژو، به شاوشینگ برسند. شهر کوچک 5 میلیون نفری شاوشینگ توسط آبراههای عاشقانه و پل های سنگیاش شناخته شده است. بیش از 4000 پل، مناطق شهر را به یکدیگر متصل می نمایند و با راه رفتن در امتداد مسیرهای سنگفرش شده، خانه های سنتی سفید با سقف های کاشی سنگی را خواهید دید. شاوشینگ همچنین به خاطر تاریخ ادبیاتش معروف بوده که دانشمند چینی، چو انلای و نویسنده معروف، لو شون را به دنیا معرفی کرد. بیشتر فعالیت های گردشگری در اطراف خیابان لو شون انجام می شوند. مسافران در این خیابان می توانند به سمت محل اقامت لو شون که در قرن نوزدهم ساخته شد، حرکت نموده و از آنجا بازدید نمایند. جذابترین هتل در شاوشینگ، هتل شیانهنگ بوده که ساختش به سال 1894 برمی شود. در اینجا می توانید حوضچه های زیبای نیلوفر آبی، مبلمان عتیقه و رستورانی مجلل را پیدا کنید.

موگانشان

حدود 30 دقیقه به سمت شمال غربی هانگژو رانندگی کنید تا به روستای کوچک موگانشان که پناهگاهی برای دوستداران طبیعت است، برسید. بخشی از زیبایی این منطقه از دلتای رود یانگ تسه بوده که وقت شما در اینجا آزاد است و می توانید به گشت و گذار در جنگل های بامبو و مزارع چای بپردازید. در یک روز معمولی ممکن است در تپه ها دوچرخه سواری کنید، چای بنوشید، کمی در کنار استخر لم بدهید یا در پارک هیجان انگیز دیسکاوری، زیپ لاین سوار شوید. اینجا جایی است که مهاجران خارجی شانگهای و سیاستمداران در طول تابستان های شلوغ شهر برای تنفس هوای خنک کوهی می آمدند.

نینگبو

کمی رانندگی از شانگهای به سمت پل خلیج هانگژو شما را به نینگبو می رساند. نه تنها نینگبو یکی از پویاترین بنادر حمل و نقل در دنیا بوده، بلکه یکی از قدیمی ترین شهرهای چین است. قدمت آن به 4800 سال قبل از میلاد برمی شود و یک شهر مهم در جاده ابریشم بود. یکی از دیدنی ترین مناطق شهر، دریاچه ماه بوده که در آنجا عمارت تیانیی قرار گرفته است که در آن یک کتابخانه باستانی، معبد و غرفه های چینی خیره نماینده را پیدا خواهید کرد. این شهر همچنین به خاطر معماری هیجان انگیزش توجهات زیادی را به خود جلب می نماید.

سوزهو

با قطار حدود 20 دقیقه به سمت غرب شانگهای بروید تا به سوزهو برسید. تقریبا نیمی از این شهر 2500 ساله در آب قرار داشته و با رودخانه و آبراه ها خیابان هایش به قسمت های چهارخانه تقسیم می شوند. مناظر اصلی شهر شامل 12.85 هکتار باغ Humble Administrator بوده که یک میراث دنیای فرهنگی است و قدمتش به سال 1509 می رسد. در طول پیاده روی یا دوچرخه سواری با تالاب های پوشیده شده از گل های نیلوفر، معابد شاعرانه، گیاهان بامبو و حیاط هایی زیبا روبرو خواهید شد. در غروب، پینگجیانگ لو بهترین گذرگاه برای قدم زدن در کنار خانه های سفید تاریخی و موزه های مدرن است.. در عین حال، موزه ابریشم سوزهو از رازها و سنت های خیره نماینده 4000 ساله شهر پرده برمی دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 969

به "مناطق دیدنی دلتای رود یانگ تسه که حیرت آورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناطق دیدنی دلتای رود یانگ تسه که حیرت آورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید