فعالیت بیست و هفتمین کشتیرانی برتر جهان در بنادر ایران ازسرگرفته شد

به گزارش مجله افتخار، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با پهلوگیری اولین کشتی خط کانتینری RCL تایلند پس از لغو تحریم ها در بندر شهید رجایی ، این لاینر نیز به بازار ده ها میلیونی ایران دسترسی پیدا کرد.

فعالیت بیست و هفتمین کشتیرانی برتر جهان در بنادر ایران ازسرگرفته شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، ابراهیم ایدنی اظهار کرد: خط کشتیرانی RCL از خطوط لاینر کانتینری در جهانست که کالا را به صورت مستقیم و بی واسطه وارد بنادر می نماید.

وی به مشخصات نخستین کشتی متعلق به این خط لاینری با نام Diaporos پهلو گرفته در بندر شهید رجایی اشاره نمود و اضافه نمود: این کشتی300 متر طول و 11.8 متر آبخور داشت و جزو کشتی های اقیانوس پیماست که در سال 2001 ساخته شده است.

وی ظرفیت این کشتی ها را شش هزار و 627 TEU گفت و گفت: 531TEU کانتینر صادراتی و هزار و 27 TEU نیز کانتینر وارداتی در اسکله شمار 5 ترمینال یک این بندر تخلیه و بارگیری شد.

به گفته ایدنی، نُرم عملیات تخلیه و بارگیری 75 کانتینر در ساعت برای این کشتی رقم خورد که مطابق با نرم های استاندارد در بنادر پیشرفته جهانست.

این مقام مسئول اضافه نمود: کشتی Diaporos از بندر جبل علی امارات وارد بزرگترین بندر تجاری ایران شده بود که عملیات تخلیه و بارگیری آن در مدت کمتر از 22 ساعت در بندر شهید رجایی به سرانجام رسید و این بندر را به مقصد بندر کائوسینگ تایوان ترک کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان کاهش مدت زمان حمل و نقل و هزینه تمام شده کالا و افزایش اشتغال برای فعالان بندری و گمرکی را از جمله مزایای این تردد مستقیم خطوط لاینر به بنادر ایران گفت.

به گزارش خبرنگاران، کشتیرانی RCL تایلند بیست و هفتمین خط کشتیرانی برتر جهان است که هم اکنون با داشتن 28 فروند کشتی حدود 51 هزار TEU ظرفیت دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 572

به "فعالیت بیست و هفتمین کشتیرانی برتر جهان در بنادر ایران ازسرگرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت بیست و هفتمین کشتیرانی برتر جهان در بنادر ایران ازسرگرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید