فورد ماوریک هیبرید 2022 می تواند بدون توقف و با یک بار شارژ باتری و یک باک بنزین 1000 کیلومتر را طی کند!

به گزارش مجله افتخار، شرکت فورد اواخر خردادماه از پیکاپ تازه ماوریک (Maverick) هیبریدی خود رونمایی کرد و چون مشابه هیچ محصول دیگری نبود؛ از همان ابتدا سروصدا نموده و توجه ها را به سوی خود جلب کرد.

فورد ماوریک هیبرید 2022 می تواند بدون توقف و با یک بار شارژ باتری و یک باک بنزین 1000 کیلومتر را طی کند!

این خودروی را می توان کوچک ترین پیکاپ فورد دانست که برخلاف پیکاپ های دیگر این شرکت، از شاسی جدا از بدنه برخوردار نیست. فورد ماوریک چهار درب بوده و فضای کافی برای حمل 5 سرنشین بزرگ سال دارد و کلا یک تعریف نو از خودروهای پیکاپ ارائه می نماید.

فورد در روز رونمایی از ماوریک هیبریدی 2022 مدعی شد این خودرو طبق استاندارد EPA، در شهر 40 مایل و به صورت ترکیبی 37 مایل به ازای هر گالن بنزین مسافت طی خواهد نمود؛ چیزی معادل 5.8 و 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر که برای یک پیکاپ بسیار ایده آل بوده و می توان آن را کم مصرف ترین پیکاپ ایالات متحده نامید.

اما حالا، تجربه کاربران چیزی دیگری می گویند و نشان می دهند فورد ماوریک هیبریدی 2022 می توان 970 کیلومتر را بدون توقف و با یک بار شارژ باتری و یک باک بنزین طی کند؛ مسافتی حیرت انگیز که شاید در خودروهای سدان هم شاهد نباشیم.

در تست های اولیه ای که از این پیکاپ انجام شد؛ شعاع حرکتی فورد ماوریک 805 کیلومتر با یک باتری فول شارژ و یک باک بنزین پر بود ولی یکی از خریداران این خودروی هیبریدی می گوید پیروز شده مسافتی 970 کیلومتری را بدون توقف طی کند.

براساس داده هایی که نماینده فورد از این فرد و تصاویر جاده ای و همین طور اطلاعات استخراج شده از پشت نمایشگر به دست آورده است؛ این خریدار پیروز شده 430 کیلومتر را با موتور برقی خودرو طی کند و مصرف بنزین آن هم 5.2 لیتر در هر صد کیلومتر بوده است.

گفته می گردد خریداران دیگری از خودروی فورد ماوریک نیز گفتند با این خودرو پیروز شدند بالای 900 کیلومتر را طی نمایند و چنین رکوردی متخص یک خریدار نیست.

فورد خودروی هیبریدی ماوریک 2022 را با یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری در کنار یک موتور برقی روانه بازار نموده است. قدرت این موتورها در مجموع 191 اسب بخار و 210 نیوتن متر گشتاور است. شتاب این خودرو 7.6 ثانیه برای رسیدن از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر در ساعت است و قدرت موتورها به وسیله یک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می گردد.

قیمت این خودروی بسیار مجذوب کننده و کاربردی در ایالات متحده زیر 20 هزار دلار است و فروش آن از پاییز سال جاری و در تریم های مختلف شروع شده است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1913

به "فورد ماوریک هیبرید 2022 می تواند بدون توقف و با یک بار شارژ باتری و یک باک بنزین 1000 کیلومتر را طی کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فورد ماوریک هیبرید 2022 می تواند بدون توقف و با یک بار شارژ باتری و یک باک بنزین 1000 کیلومتر را طی کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید