مقایسه سانگ یانگ نیو کوراندو با سوزوکی گرند ویتارا و هیوندای توسان نسل دوم

به گزارش مجله افتخار، کم رقیب بودن کوراندو در بازار ایران صرفاً به خاطر کیفیت این خودرو نیست، بلکه بیشتر به این دلیل است که انواع مختلف مدل های مشابه از این خودرو چندان وارد ایران نشده اند. به همین دلیل اگر قرار باشد به فهرستی از خودروهای مشابه کوراندو در ایران رجوع کنیم، فهرست کوتاهی را شامل می شود. در این مقاله به بررسی و مقایسه سانگ یانگ نیو کوراندو با سوزوکی گرند ویتارا و هیوندای توسان نسل دوم پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

مقایسه سانگ یانگ نیو کوراندو با سوزوکی گرند ویتارا و هیوندای توسان نسل دوم

مقدمه ای بر مقایسه سانگ یانگ نیو کوراندو

کوراندو هنوز رکوردار مدت تولید در کشور کره جنوبی است. این خودرو کم و بیش یکی از مهم ترین و پیروز ترین تولیدات صنعت خودروسازی این کشور است. نسل سوم این خودرو که تازه دو سال پیش با نام تجاری نیو کوراندو در ایران عرضه شد، به نسبت پیروز است و خریداران و هواداران خود را دارد. در این مطلب کوراندو را با چند خودروی مشابه مقایسه می کنیم. هر چند شاید بیشتر خودروهای مشابه ذکرشده در این فهرست به ندرت بخت حضور در بازار ایران را داشته اند.

سانگ یانگ نیو کوراندو از نمای روبه رو

مقایسه سانگ یانگ نیو کوراندو با سوزوکی گرند ویتارا

سوزوکی گرند ویتارا در ایران با دو حجم موتور 2 و 2.4 لیتری وارد ایران شده است. به دلیل تشابه حجم موتور به مقایسه سانگ یانگ نیو کوراندو با سوزوکی گرند ویتارا می پردازیم. موتور 2 لیتری این خودرو می تواند 140 اسب بخار قدرت و 183 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این مدل از مصرف سوختی کمی برخوردار است، سواری خوبی دارد و دارای ظاهر قابل قبولی نیز هست.

این خودرو با دو نوع گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی در بازار ایران عرضه شده است. سوزوکی گرند ویاتارای 1520 کیلوگرمی قادر است در مدت زمان 12.5 ثانیه در نمونه دستی و 13.6 ثانیه در نمونه اتوماتیک از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و تا 175 کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد که برای چنین خودرویی شتاب خوبی به حساب نمی آید. درعوض مصرف سوخت کم این خودرو، جبران شتاب کمش را می کند؛ به نحوی که در دوره ترکیبی و نمونه اتوماتیک حدود 9.4 لیتر در صد کیلومتر و در نمونه دستی 9.1 لیتر بنزین مصرف دارد.

در طرف دیگر، مقایسه سانگ یانگ نیو کوراندو با سوزوکی گرند ویتارا، نیوکوراندو با موتور 4 سیلندر 2 لیتری (حجم دقیق 2998 سی سی) می تواند 149 اسب بخار قدرت و 197 نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس نیو کوراندو 6 دنده هوشمند از نوع تیپ ترونیک است. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو 14.1 ثانیه ذکر شده است، بنابراین نمی توان از نیوکوراندو انتظار رانندگی هیجان انگیز را داشت.

در بخش اقتصادی مقایسه سانگ یانگ نیو کوراندو نیز مصرف سوخت شهری، جاده ای و ترکیبی به ترتیب 10.9، 7.2 و 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است که می توان مصرف سوخت ترکیبی را برای این خودرو رقمی منطقی دانست.

از نظر سطح آپشن ها در مقایسه سانگ یانگ کوراندو، می توان گفت که این خودرو به آپشن های متعددی مجهز است و در مقایسه با ویتارا از 2 عدد کیسه هوای بیشتر، سیستم های محافظ فعال واژگونی (ARP)، سیستم کمک به شروع حرکت در شیب (HSA) و سیستم کنترل کشش و پایداری خودرو (ESP) بهره مند است.

نمای داخلی سانگ یانگ نیو کوراندو

مقایسه سانگ یانگ نیو کوراندو با هیوندای توسان نسل دوم

خودروی دیگری که می تواند در بازار ایران به مقایسه سانگ یانگ نیو کوراندو درآید، هیوندای توسان نسل دوم است. آسان موتور این خودرو را در حدفاصل سال های 2011 تا 2014 واردبازار ایران کرد. هیوندای توسان دارای یک موتور 2.4لیتری 4 سیلندر با حداکثر قدرت 177 اسب بخار و گشتاور 277 نیوتن متر است که می تواند از پس شرایط مختلف به خوبی بر آید.

این قدرت از طریق یک جعبه دنده 6سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می شود و می تواند هیوندای توسان را در مدت زمان 10 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. مصرف ترکیبی هیوندای توسان 2.4 لیتری معادل 9.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این خودرو پیروز به کسب استاندارد آلایندگی یورو 4 شده است.

سانگ یانگ نیو کوراندو با موتور 4 سیلندر 2 لیتری است که می تواند 149 اسب بخار قدرت و 197 نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس نیو کوراندو 6 دنده هوشمند از نوع تیپ ترونیک است. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو 14.1 ثانیه گزارش شده است، بنابراین نمی توان از نیو کوراندو انتظار رانندگی هیجان انگیز را داشت.

در بخش اقتصادی مقایسه سانگ یانگ نیو کوراندو با هیوندای توسان نسل دوم، نیز مصرف سوخت شهری، جاده ای و ترکیبی نیوکوراندو به ترتیب 10.9، 7.2 و 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است که می توان مصرف سوخت ترکیبی را برای این خودرو رقمی منطقی دانست. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است.

توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر مقاله مقایسه هیوندای توسان نسل دوم با کیا اسپورتیج و میتسوبیشی ASX را هم بخوانید.

نمای پشتی سانگ یانگ نیو کوراندو

از نظر امکانات نیز هیوندای توسان نسل دوم یا همان ix35 در مقایسه سانگ یانگ نیو کوراندو، به امکاناتی مانند سنسور پارک، دوربین دید عقب، سنسور نور، استارت و ورود بدون کلید، گرم کن جایگاه، آینه های جانبی برقی به همراه گرم کن، آینه الکتروکرومیک، سیستم تهویه مطبوع و کنترل کیفیت هوا، سقف پانوراما، کروز کنترل، 6 عدد کیسه هوا، سیستم های ترمز و پایداریABS , EBD , ESP ,HAC ,DBC ,TCS مجهز است.

نیوکوراندو نیز دارای امکاناتی نظیر 6 کیسه هوا، سیستم پایداری الکتریکی و ضد واژگونی، سانروف، استارت دکمه ای، جایگاه برقی راننده، گرم کن جایگاه های جلو، سیستم تهویه اتوماتیک، سنسور نور و باران، آینه حساس به نور، کروزکنترل و … است. بنابراین از نظر امکانات می توان گفت که هر دو خودرو دارای امکانات خوبی هستند.

سخن آخر

امیدواریم که این مطلب اطلاعات مفیدی دربارهٔ مقایسه سانگ یانگ نیو کوراندو با سوزوکی گرند ویتارا و هیوندای توسان نسل دوم در اختیار شما قرار داده باشد. شما می توانید با ورود به سایت خبرنگاران آخرین آگهی های خرید و فروش سانگ یانگ نیو کوراندو را مشاهده کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ آیا تجربه سواری با هر سه خودرو را داشته اید؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2061

به "مقایسه سانگ یانگ نیو کوراندو با سوزوکی گرند ویتارا و هیوندای توسان نسل دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه سانگ یانگ نیو کوراندو با سوزوکی گرند ویتارا و هیوندای توسان نسل دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید