لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی - پاری سن ژرمن؛ دربی نفت به امید سرانجام حسرت قهرمانی

به گزارش مجله افتخار، دومین بازی دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را دو تیمی برگزار می نمایند که با وجود همه سرمایه گذاری هایی که برای تقویت شان نموده اند هنوز در حسرت قهرمانی این رقابت ها هستند.

لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی - پاری سن ژرمن؛ دربی نفت به امید سرانجام حسرت قهرمانی

به گزارش خبرنگاران، دیدارهای دور رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب (چهارشنبه) با مصاف تیم های فوتبال منچسترسیتی و پاری سن ژرمن که از ساعت 23:30 به وقت تهران در استادیوم اتحاد شهر منچستر برگزار می گردد، به انتها می رسد. این سومین رویارویی دو تیم تحت مالکیت شیوخ عرب حاشیه خلیج فارس است که در یک دهه اخیر به لطف سرمایه گذاری های جنجال برانگیزشان، از آنها مدعیانی برای فتح مهمترین تورنمنت باشگاهی اروپا ساخته اند.

آخرین باری که منچسترسیتی و پاری سن ژرمن در بازی موسوم به دربی نفت (تعبیری کنایه آمیز از ثروت مالکان دو باشگاه) به مصاف هم رفتند پنج سال پیش بود. آن سال دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دو بار برابر هم قرار دریافتد که بازی رفت در خانه منچسترسیتی یک بر صفر به سود میزبان انتها یافت و بازی برگشت در پاریس 2 - 2 مساوی شد تا نماینده انگلیس به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند، اما در جمع چهار تیم برتر اروپا زور سیتی به رئال مادرید نرسید و از صعود به فینال بازماند. سال جاری هم قرعه طوری رقم خورده است که یک بار دیگر یکی از این دو تیم محکوم به ناکامی برای فتح لیگ قهرمانان باشند.

به اعتقاد بعضی پاری سن ژرمن به واسطه مسیری که تا رسیدن به این مرحله پیموده شاید سزاوار تر و دارای شانس بیشتری برای صعود به فینال باشد. نماینده فرانسه در مرحله یک هشتم نهایی بارسلونا را حذف و در مرحله بعدی بایرن مونیخ را از دفاع از عنوان قهرمانی اش مأیوس کرد. به این ترتیب PSG توانست از دو تیمی که در سال های اخیر حسرت قهرمانی را بر دلش گذاشته بودند، انتقام بگیرد. اگر شاگردان مائوریسیو پوچتینو بتوانند از این مرحله نیز عبور نمایند، توانسته اند انتقام شکست پنج سال پیش شان را هم از سیتی بگیرند و با خط آتش مرگباری که این تیم به لطف حضور نیمار و امباپه ساخته است، تحقق این سناریو خیلی هم بعید نیست. پاری سن ژرمن در رقابت های داخلی فرانسه هم شانس قهرمانی دارد هرچند که یک رقیب سرسخت مانند لیل فعلاً جلوتر از آنها پیشتاز کورس قهرمانی لوشامپیونه است. البته PSG در این سال های اخیر آنقدر قهرمان فرانسه شده است که قطعاً ترجیح می دهد تمام تمرکزش را برای نتیجه دریافت در اروپا و شکستن طلسم قهرمانی در لیگ قهرمانان بگذارد تا فتح تورنمنتی که قهرمانی اش در آن دیگر عادی شده است.

اما در طرف مقابل منچسترسیتی برخلاف PSG، رؤیای سه گانه در سر می پرواند. بعد از روحیه دریافت از کسب چهارمین قهرمانی متوالی در جام اتحادیه که یکشنبه شب با غلبه بر تاتنهام رقم خورد، اولین ضلع از مثلث قهرمانی هایی که در دسترس شاگردان پپ گواردیولا قرار داشت، شکل گرفت. در لیگ برتر انگلیس هم آنها با حاشیه امنیت 10 امتیازی شان در فاصله پنج هفته به انتها فصل، به نوعی از کسب قهرمانی مطمئن هستند. لیگ قهرمانان اما مطمئناً ارزش بیشتری خواهد داشت، هم برای مالکان اماراتی که با همه بریزوبپاش های شان برای خرید بازیکن هنوز رنگ قهرمانی در آن را ندیده اند، هم برای گواردیولایی که هنوز نتوانسته است، ثابت کند قهرمانی های اروپایی اش در بارسلونا فقط به لطف داشتن مسی، ژاوی و اینیستا نبوده است.

برای بازی امشب دو تیم آماده اند که با تمام قوا به میدان بروند، چرا که هیچکدام از آنها بازیکن مصدوم یا محروم ندارند. تنها بازیکنی که حضورش در هاله ای از ابهام واقع شده است، مارکینیوش مدافع برزیلی پاری سن ژرمن است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1575

به "لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی - پاری سن ژرمن؛ دربی نفت به امید سرانجام حسرت قهرمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی - پاری سن ژرمن؛ دربی نفت به امید سرانجام حسرت قهرمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید