مالکیت سلاح در چه کشورهایی قانونی است؟

به گزارش مجله افتخار، به نقل از world population review، گزارش می دهد که عواملی چون افزایش خشونت با سلاح گرم به خصوص در مدارس، مکان های مذهبی و فروشگاه ها باعث شده بیشتر مردم به این باور برسند که قوانین حمل و نگهداری سلاح باید اصلاح یا سختیگرانه تر گردد. میزان نگهداری سلاح گرم را این گونه محاسبه می نمایند که تعداد هر سلاح را از هر صد نفر مورد آنالیز قرار می دهند.

مالکیت سلاح در چه کشورهایی قانونی است؟

آمریکا با تعداد 120.5 اسلحه در هر صد نفر بیشترین میزان سلاح گرم را در دنیا دارد. کارشناسان تخمین زده اند که حدود 393 میلیون و 347 هزار اسلحه گرم در آمریکا وجود دارد؛ این بدان معناست که تعداد سلاح ها از تعداد مردم این کشور بیشتر است. بسیاری از مردم در آمریکا اسلحه ندارند و از دیگر سو، بعضی چند اسلحه دارند.

تایوان و اندونزی پایین ترین میزان نگهداری اسلحه را دارند؛ یعنی در هر صد نفر هیچ کس اسلحه ندارد. جالب است که نگهداری سلاح در این 2 کشور غیرقانونی نیست. تایوان فقط تفنگ های ساچمه ای، هفت تیر و تفنگ های عادی را با گواهی و اجازه قبلی مجاز می داند؛ اما در کشور اندونزی فقط پلیس دولتی این کشور سلاح می فروشد و حمل می نماید. مردم اندونزی برای داشتن سلاح باید سوءسابقه، گواهی عدم وابستگی به گروه های افراطی و گواهی شرکت در کلاس های مربوط به حفظ امنیت را داشته باشند.

10 کشوری که بالاترین میزان نگهداری اسلحه را دارند (یعنی تعداد آنها در هر صد نفر زیاد است) عبارت اند از:

آمریکا (120.5)

جزایر فالکلند (62.1)

یمن (52.8)

کالدونیای جدید (42.5)

صربستان (39.1)

مونته نگرو (39.1)

اوروگوئه (34.7)

کانادا (34.7)

قبرس (34)

فنلاند (32.4)

منبع: اعتماد

منبع: انتخاب
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 674

به "مالکیت سلاح در چه کشورهایی قانونی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالکیت سلاح در چه کشورهایی قانونی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید