بازسازی ساختمان: مراحل بازسازی و بازسازی کلیسای نوتردام چگونه دنبال می گردد؟

به گزارش مجله افتخار، در آوریل سال 2019، احتمالا یک جرقه برق باعث آتش سوزی ویرانگر کلیسای نوتردام شد و این یادگار ارزشمند معماری و فرهنگی را که از قرن 12 بر ما به یادگار مانده بود، تا حد زیادی نابود کرد.

بازسازی ساختمان: مراحل بازسازی و بازسازی کلیسای نوتردام چگونه دنبال می گردد؟

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مدتی است که مراحل بازسازی و بازسازی نوتردام دنبال می گردد. فعلا اگر گزارشگری به داخل آن برود، هیچ تشابهی بین چشم انداز کنونی که پر از داربست است با چشم انداز زیبای قدیمی، نمی تواند پیدا کند.

گلدسته باشکوه و 160 ساله گوتیک نوتردام بعد آن آتش سوزی فرو ریخت و قسمت اعظم سقف ویران شد. با این حال، بیشتر ساختار سنگی اصلی به جای مانده است. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، در آن موقع قول داد ظرف پنج سال آینده، نوتردام را بازسازی کند.

آلودگی سرب ناشی از سقف و مناره تخریب شده تنها یکی از چالش هایی است که کار بازسازی و حتی دسترسی به بنای تاریخی را کند می نماید. به کسانی که وارد می شوند لباس های کاملا نو داده می گردد که بعد از کار بایستی دور ریخته شوند.

ژان لوئیس جورجلین، مردی است که مسئولیت بازسازی را بر عهده دارد، کسی که با توجه به مسئولیتش، زمان زیادی برای لذت بردن از منظره ها پاریس ندارد. در واقع، او یک ژنرال نظامی سابق است و همین موضوع یکی از علت انتخاب ماکرون بود. او مسئول مدیریت این بازسازی را دارد که یک میلیارد دلار برای آن کنار گذاشته شده.

مهندسان و کارگران طرحی با جزئیات دقیق برای بازسازی دارند .جزئیات کار خیلی مهم هستند. نورپردازی و حتی جایگاه ها و نیمکت ها باید تا حد امکان شبیه گذشته شوند.

آنها می خواهند دقیقاً از همان موادی استفاده خواهیم کرد که در قرون وسطی و در قرن 19 استفاده شده بود. به همین علت، مسئولان کار به معادن رفتند تا سنگ هایی با چگالی درست انتخاب نمایند. همین وسواس در خصوص چوب بلوط مورد استفاده وجود داشت.

چند وقت پیش خبرنگاری سی بی اس نیوز از یکی از جنگل های فرانسه بازدید کرد، جایی که گروه بازسازی در حال انتخاب تعدادی از 1000 درخت بلوط - حداقل با یک قرن قدمت - برای مناره نوتردام هستند. در اوایل این ماه، آن ها آغاز به اره کردن چند درخت اول کردند.

نوتردام تجهیزات ایمنی مدرن مانند آبپاش برای کاهش سرعت آتش نداشت. اما آتش نشانان فرانسوی برای مقابله با آتش سوزی در کلیسای جامع آموزش دیده بودند. آن ها از آب با فشار کمتر از معمول استفاده کردند و سعی کردند از پاشیدن مستقیم آب روی شیشه های رنگی داغ اجتناب نمایند. خوشبختانه با این کار شیشه های رنگارنگ با ارزشی که غیرقابل تعویض هستند، در امان ماندند.

نجاران، سنگ تراشان و آهنگرانی با حدود 20 تخصص مختلف - در نوتردام مشغول به کار هستند. بعضی در این مکان قرون وسطایی با استفاده از مدرن ترین وسایل، از جمله یک هواپیمای بدون سرنشین مجهز به فناوری تصویربرداری ویژه، کار را پی می گیرند.

فیلیپ دیلمن مدیر تحقیقات مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه (CNRS) است. او آنچه را که دوقلوی دیجیتالی نوتردام می نامد را به خبرنگاران نشان داد که تصاویری با وضوح بالا در رایانه اش بود. با استفاده از این نقشه های دقیق است که کار بازسازی ممکن شده و حتی می توان جابجایی قطعات به خاطر آتش سوزی را اصلاح کرد.

او گفت: ما نقشه های سه بعدی ساخته ایم تا نحوه ساخت و روشی که مردم باستان این کلیسا ها را می ساختند و بعلاوه روش بازسازی را بشناسیم. از بعضی از مواد مانند سنگ های به جا مانده می توان دوباره استفاده کرد. اما چوب سوخته را مسلما نمی گردد استفاده کرد.

صنعتگران عصر مدرن، می خواهند با آمیزه ای از روش های قدیمی و نو، نوتردام، این کپسول زمان باارزش را احیا نمایند.

منبع: cbsnews

منبع: یک پزشک
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1922

به "بازسازی ساختمان: مراحل بازسازی و بازسازی کلیسای نوتردام چگونه دنبال می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: مراحل بازسازی و بازسازی کلیسای نوتردام چگونه دنبال می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید