ممنوعیت واردات گوشی های اپل؛ آیفون 13 دیگر ترخیص نمی گردد!

به گزارش مجله افتخار، این روزها خبر های ضدونقیض زیادی در خصوص واردات گوشی های آیفون 13 به گوش می رسد، اما امروز رئیس انجمن واردکنندگان موبایل به صراحت بیان کرد که طبق اعلام گمرک از 16 خرداد اجازه واردات گوشی آیفون 13 داده نمی گردد و بدین ترتیب واردات تمام مدل های گوشی های آیفون به کشور ممنوع است.

ممنوعیت واردات گوشی های اپل؛ آیفون 13 دیگر ترخیص نمی گردد!

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین، اخیراً گمرک در خصوص سود بازرگانی تلفن های همراه صادر نموده که بند پنجم آن در خصوص گوشی های اپل بوده واکنش های زیادی را در پی داشته است. در این بخشنامه ذکر شده است که واردات تلفن های هوشمند با برند Apple ممنوع اعلام شده و در صورت لغو این ممنوعیت به وسیله مراجع ذیصلاح، سود بازرگانی آن به اندازه 96 درصد معین شده است.

پخش شدن این خبر که در آن تعرفه های پیشنهادی برای محصولات اپل در صورت لغو تحریم ها مطرح شده بود، باعث شد تا کاربران در خصوص درباره احتمال برداشته شدن ممنوعیت واردات آیفون های تازه خوش بین شوند. با وجود این امیدواری ها، به ناگهان اوضاع تغییر کرد و بخشی از نامه که اعلام نموده بود واردات گوشی های هوشمند با برند اپل همچنان ممنوع است، سریعاً مورد توجه و سوال نهاده شد که در نهایت این موضوع با واکنش فوری و تکذیب از سوی سازمان توسعه تجارت روبرو شد.

در اظهاراتی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، آقای باقری زمردی شرح داد که محدودیت ها برای واردات آیفون های نسل 14 و 15 اعمال شده است، اما این ممنوعیت شامل نسخه های پیشین آیفون نمی گردد. علاوه بر این، ایشان تاکید کردند که نرخ سود بازرگانی 96 درصدی برای کلیه مدل های آیفون در نظر گرفته شده است. اما با اینکه سازمان توسعه تجارت اعلام نموده که هیچ محدودیتی برای ورود آیفون های سری 13 و 12 وجود ندارد، گمرک ایران بر اساس یک دستورالعمل تازه اعلام داشته که واردات تمام مدل های آیفون به داخل کشور ممنوع است.

عبدالمهدی اسدی، ریاست انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی نسبت به دستورالعمل تازهی که در رابطه با واردات گوشی های آیفون منتشر شده، واکنش نشان داد. او این بخشنامه را مبهم و متناقض خواند و گفت: آخرین صحبتی که با گمرک داشتیم روز چهارشنبه هفته گذشته بود که به ما اعلام نموده اند که از 16 خرداد ماه اجازه واردات آیفون 13 را هم نخواهیم داد.

وی در ادامه اضافه نمود که قرار است امروز با کنندگان سازمان توسعه تجارت ملاقات و در خصوص مسائل مطرح شده مصاحبه کنند تا تکلیف این قضیه را به طور شفاف روشن سازد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 خرداد 1403 بروزرسانی: 13 خرداد 1403 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2265

به "ممنوعیت واردات گوشی های اپل؛ آیفون 13 دیگر ترخیص نمی گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت واردات گوشی های اپل؛ آیفون 13 دیگر ترخیص نمی گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید