نجاتی: تیم ملی والیبال روی سکوی المپیک می رفت، نظام طبیعت به هم می ریخت

به گزارش مجله افتخار، مربی تیم والیبال شهداب یزد گفت: آرمان والیبال ایران رفتن روی سکوی المپیک 2020 توکیو بود ولی اگر این اتفاق رخ می داد، نظام طبیعت به هم می ریخت.

نجاتی: تیم ملی والیبال روی سکوی المپیک می رفت، نظام طبیعت به هم می ریخت

حسین نجاتی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص شرایط تیم ملی والیبال ایران، پیش از مسابقات قهرمانی مردان آسیا در ژاپن گفت: بازیکنان بسیار خوبی در ایران هستند که می توانستند در تیمی که به ژاپن اعزام شد، حضور داشته باشند ولی با این حال معتقدم در شرایطی که بعد از 10 سال، راهنمایی تیم ملی به یک مربی ایرانی سپرده شده است، باید از بهروز عطایی حمایت کرد و به انتخاب او احترام گزارد.

مربی تیم شهداب یزد ادامه داد: اگر این تیم المپیکی ایران است و باید در بازی های سال 2024 پاریس شرکت کند، آیا بازیکنی از تیم جوانان ایران که قهرمان جهان شدند هم در این تیم هست؟ اگر قرار است سکان راهنمایی تیم ملی به مدت طولانی به بهروز عطایی سپرده گردد، باید مشغله او را کمتر می کردند تا فقط روی تیم ملی تمرکز کند. حضور همزمان در رأس تیم های ملی، جوانان و تیم باشگاهی هراز برای یک نفر، خیلی زیاد است. چون نام ایران در این بین مطرح است، من هم تنها مصالح ملی را در نظر می گیرم.

ملی پوش پیشین والیبال ایران توضیح داد: عطایی، کادر فنی خوب و قدرتمندی در تیم ملی دارد ولی نمی توان همزمان 3 تیم را اداره کرد. او نماینده مربیان ایرانی است و اگر نتواند در تیم ملی و تیم جوانان نتیجه بگیرد، برای هیچ کدام از ما خوب نیست و آن وقت است که همه می گویند باید مربی خارجی استخدام می کردیم.

وی نام کرد: می شد تیم بهتری را راهی مسابقات قهرمانی آسیا کرد به شرطی که بهروز عطایی، وقت بیشتری داشت و این قدر سرش شلوغ نبود. او کار سختی در پیش دارد و امیدوارم برترین نتیجه را در ژاپن بگیرد چون نماینده همه مربیان ایرانی است، باید به عطایی فرصت داد.

نجاتی در خصوص خداحافظی سعید معروف از تیم ملی گفت: در مقطع فعلی و با توجه به حضور طولانی مدت سعید معروف و محمد موسوی، می گردد به طور موقت به این دو بازیکن استراحت داد و از بقیه ملی پوشان استفاده کرد. سعید یکی از برترین های جهان و از نوادر و مفاخر والیبال ایران است ولی عده ای از مربیان کوشش می نمایند او را زیر سؤال ببرند. هر کارشناس و مربی ای نمی تواند در رسانه ملی درباره سعید حرف بزند.

مربی تیم والیبال شهداب یزد اضافه نمود: تمام جهان به سعید احترام می گزارند. او بازیکن و شخصی کلیدی در والیبال ایران است. فاصله معروف و پاسور تیم ملی، بسیار زیاد است. بعضی از مربیان آن قدر از او انتقاد کردند تا مجبور به خداحافظی شد. باید قبول کرد بعضی از کارشناسان و مربیان در حدی نیستند که درباره سعید معروف صحبت نمایند. ما حضور در المپیک را از سعید معروف و شاهکار او در بازی با کره جنوبی داریم.

این مربی گفت: فرانسه ای که به نام قهرمانی المپیک رسید، یک ستاره داشت به نام انگاپت. محمد موسوی هم یکی از ستاره های تیم ایران است و نمی توان او را به آسانی کنار گذاشت و حذف کرد. تیم ایران نباید شبیه تیم دیگری باشد و باید الگوی خاص خودش را داشته باشد.

نجاتی در خصوص نتایج ایران در المپیک 2020 به خبرنگاران گفت: ایران در المپیک، شروعی خارق العاده داشت و لهستان را شکست داد ولی در ملاقات مقابل کانادا که باید می برد، پیروز نبود. این شکست به قدری جوّ والیبال ایران را به هم ریخت که هر فردی ما را می دید، می گفت که تیم ملی افتضاح بود. در مقابل، ژاپنی ها را ببینید که چه کردند؛ آنها 3 سال، فقط کار کردند و تغییری هم در کادر فنی نداشتند. آرمان والیبال ایران، رفتن روی سکوی المپیک بود اما به نظر من اگر تیم والیبال ایران روی سکوی المپیک می رفت، نظام طبیعت به هم می ریخت.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1739

به "نجاتی: تیم ملی والیبال روی سکوی المپیک می رفت، نظام طبیعت به هم می ریخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجاتی: تیم ملی والیبال روی سکوی المپیک می رفت، نظام طبیعت به هم می ریخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید