نقاشی که آثار متفاوتش به سختی قابل باورند

به گزارش مجله افتخار، وبسایت فرادید: شما می توانید تقریبا تمام تار های موی ریش کلینت ایستوود؛ موج آب زیر پای سگ لابرادور و مو های روی کمرش را که سیخ شده اند، ببینید. درست مثل این است که به عکس های با کیفیت نگاه می کنید.

نقاشی که آثار متفاوتش به سختی قابل باورند

هرچند بسیار باورنکردنی به نظر می رسد، این عکس ها نقاشی های یک هنرمند اسکاتلندی به نام جان فیشر هستند که او با مداد کشیده است. او در خلق پرتره انسان ها، حیوانات، یا نما ها و ساختمان ها به ظریف ترین جزئیات توجه می نماید و سبکش فوق العاده واقع گرایانه است.

در حقیقت، نقاشی های فیشر آنقدر شبیه نمونه های زنده هستند که دو بازرس از اداره محلی استاندارد با او ملاقات کردند تا صحت نقاشی های او را معین نمایند. فردی که نامش فاش نشده است، از فیشر بابت غیرواقعی بودن آثارش شکایت نموده بود. او گفته بود، این نقاشی ها احتمالا با اپلیکیشن فراوری شده است.

فیشر هم از دو بازرس اداره استاندارد که در زمینه تجارت آثار هنری فعالیت می نمایند، دعوت کرد تا فرایند نقاشی کشیدن او را از نزدیک مشاهده نمایند.

جان که 36 ساله است از وقتی فقط یک پسربچه بود، نقاشی می کرد.

بیشتر دایناسور می کشیدم و بعد در دفتر یادداشت مدرسه خط خطی هایی می کردم.

بعد از اتمام مدرسه او در رشته طراحی گرافیک ادامه تحصیل داد، اما هرگز به عنوان شغل آن را ادامه نداد. او علت بی علاقگی خود به طراحی گرفیک را استفاده بیش از حد از کامپیوتر و کم شدن دخالت انسانی می داند.

او به عنوان سرآشپز در اغذیه فروشی پدرش در شمال اسکاتلند مشغول به کار شد و آخر هفته ها را به نقاشی اختصاص داد. از دو سال پیش که جان نقاشی را به عنوان حرفه اصلی اش دنبال می نماید، موفقیت هایش صدچندان شده است.

یک نقاشی در اندازه کاغذ A4 تقریبا پانزده ساعت وقت جان را می گیرد، اما صد ها پوند از آن درآمد کسب می نماید.

او درباره فوت و فن کارش می گوید: من به ظریف ترین جزئیاتی که با چشم قابل مشاهده است و در یک عکس می توان آن ها را دید، توجه می کنم. من تار به تار مو های سوژه ام را در کارم بازتاب می دهم و لایه لایه واقعیت را به آن می افزایم.

منبع: برترین ها
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 225

به "نقاشی که آثار متفاوتش به سختی قابل باورند" امتیاز دهید

2 کاربر به "نقاشی که آثار متفاوتش به سختی قابل باورند" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاشی که آثار متفاوتش به سختی قابل باورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید