پیشبرد پروژه های مرمتی و زیرساختی ورزقان با انعقاد تفاهم نامه سه جانبه

به گزارش مجله افتخار، معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از پیشبرد پروژه های مرمتی و زیرساختی شهرستان در پی پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه سه جانبه مابین اداره کل استان، مجتمع مس سونگون و فرمانداری ورزقان از سوی فرماندار اطلاع داد.

پیشبرد پروژه های مرمتی و زیرساختی ورزقان با انعقاد تفاهم نامه سه جانبه

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، علیرضا قوچی روز سه شنبه 21 مردادماه 99 ضمن ملاقات با فرماندار ورزقان و مدیرعامل مس سونگون از پروژه های فعال بازسازیی و زیرساختی شهرستان ورزقان بازدید کرد و گفت: در حال حاضر تأسیسات الکتریکی و مکانیکی، بازسازی طبقه اول و همکف و همچنین محوطه سازی عمارت امیر ارشد در حال انجام است، با توجه به اینکه این عمارت به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده است، صندوق احیا و بهره برداری از آثار تاریخی و همچنین اداره کل استان بر تمام فعالیت صورت گرفته در این پروژه نظارت کامل دارد.

او در ادامه با اشاره به اهتمام ویژه فرماندار ورزقان به پروژه های بازسازیی و زیرساختی این شهرستان گفت: به دنبال پیشنهاد فرماندار مبنی بر انعقاد تفاهم نامه ای سه جانبه مابین فرمانداری، مجتمع مس سونگون و اداره کل استان، چندین پروژه بازسازیی و زیرساختی با نظارت و مشارکت این سه مجموعه انجام خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با تأکید به اینکه مجتمع مس سونگون در این راستا اعتباری ویژه برای حفاظت از سنگ نگاره های موجود در این مجتمع اختصاص داده است، گفت: از دیگر پروژه هایی که در این تفاهم نامه با مشارکت سه مجموعه مذکور انجام خواهد شد می توان به ادامه بازسازی کارون سرای برازین، انجام عملیات مطالعات کاوش و باستان شناسی آغجه قلعه، ایجاد موزه مس، بازسازی جهت دسترسی عمارت امیر ارشد و .... اشاره نمود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1060

به "پیشبرد پروژه های مرمتی و زیرساختی ورزقان با انعقاد تفاهم نامه سه جانبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشبرد پروژه های مرمتی و زیرساختی ورزقان با انعقاد تفاهم نامه سه جانبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید