چگونه یک آرایش کک و مک دار مجذوب کننده و ترندی انجام دهیم؟

به گزارش مجله افتخار، تا همین چند سال پیش اگر کک و مکی ها می فهمیدند که روزگاری ویژگی پوستی شان ترند روز می گردد غیر ممکن بود باور نمایند. سال ها بود که زنان بسیاری که روی صورتشان کک و مک داشتند سعی می کردند این ویژگی پوستی شان را با مواد آرایشی بپوشانند؛ اما در چند سال اخیر همین ویژگی پوستی تبدیل به یکی از داغ ترین ترندهای آرایشی شده است. در این مطلب به این ترند عجیب و در عین حال بسیار آوانگارد و پرمعنا در دنیای مد می پردازیم؛ این که این ترند آرایشی مد روز چطور انقدر همه گیر شده است و چطور می توان در چند مرحله آرایش کک و مک دار را روی صورت پیاده سازی کرد. با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید.

چگونه یک آرایش کک و مک دار مجذوب کننده و ترندی انجام دهیم؟

کک و مک چیست؟

کک و مک ها نقاط قهوه ای کوچکی روی پوست هستند. این نقاط ریز در مناطقی از پوست که در معرض آفتاب قرار دارند ظاهر می شوند.در بیشتر موارد کک و مک ها بی ضرر هستند و مشکل پزشکی برای سلامتی پوست فرد ایجاد نمی نمایند.

دلیل به وجود آمدن کک و مک فراوری بیش از حد ملانین (رنگدانه های پوست و مو) است. به طور کلی این نقاط ریز قهوه ای از تحریک تابش پرتوی ماوراء بنفش (UV) ناشی می شود. شرایط محیط زندگی و ژنتیک فرد احتمال افزایش یا کاهش کک و مک را تغییر می دهد. در بعضی افراد ژن خاصی معروف به MC1R وجود دارد که خود به خود در بدن فراوری ملانین را تغییر می دهد و موجب بروز این عارضه می شود. این ژن بر روی همه افراد یکسان عمل نمی نماید.

در یونان باستان زنانی که کک و مک داشتند به عنوان الهه و عاشقان خورشید شناخته می شدند. این ویژگی پوستی در آن موقع به جای این که یک عیب و ایراد ظاهری شناخته شود به عنوان یکی از ملاک های زیبایی شمرده می شد. اما با گذشت زمان این رنگدانه ها به مایه شرمساری تبدیل شدند و زنان این عارضه های پوستی بی ضرر را با انواع پودرهای آرایش صورت می پوشاندند تا دیده نشود.

در چند سال اخیر اما کک و مک نه تنها دیگر یک عارضه پوستی بدشکل محسوب نمی شود؛ بلکه حتی به یکی از ترندهای آرایشی داغ تبدیل شده است. اگر به طور طبیعی صورت تان دارای کک و مک است، باید راضی باشید چون این روزها دنیای مد از این لکه های قهوه ای کوچک روی گونه هایتان به خوبی استقبال می نماید و آنها را دوست دارد. می توانید با خیال راحت دست از درمان این ویژگی های پوستی بی ضرر بردارید و کرم پودرهای سنگین را کنار بگذارید؛ چرا که دیگر نیازی به پوشاندن این لکه های قهوه ای دوست داشتنی ندارید.

کک و مک های محبوب و پرطرفدار؛ یک ترند عجیب و بسیار معنادار در صنعت مد

در چند سال اخیر اما کک و مک خود به یک ترند آرایشی تبدیل شده است؛ افراد کک و مکی نه تنها دیگر مجبور به پوشاندن کک و مک هایشان زیر کرم پودرها و آرایش های سنگین نیستند؛ بلکه خاصیت خاص صورت آنها خود به یک ترند داغ تبدیل شده است. در کت واک ها مدل های بسیاری را مشاهده می کنیم که یا صورتشان کک و مک دارد و یا نوعی گریم و آرایش کک و مکی روی صورتشان انجام داده اند. محصولات آرایشی مخصوص ایجاد کک و مک به بازار وارد شده اند و بعضی از این محصولات با ایجاد کک و مک های رنگارنگ و درخشان در ترندهای آرایشی تغییرات بزرگی را ایجاد نموده اند.

سلبریتی های متعددی هم می توانیم در دنیای مد و سینما ببینیم که کک و مک هایشان را دوست دارند و آن ها را نمی پوشانند. مگان مارکل (همسر شاهزاده هری، نوه ملکه انگلستان) جزو سلبریتی هاییست که در ترند صورت کک و مکی نقش داشته است. مارکل روی صورتش کک و مک هایی طبیعی دارد و حتی در روز عروسی باشکوهش هم سعی بر پنهان کردن آن ها نداشت. او حتی در مصاحبه ای هم که با مجله ووگ انجام داد به عکاس این مصاحبه گفته بود می خواهد کک و مک هایش در عکس دیده شوند.

اما واتسون هم از جمله بازیگرانی که است که علاقه ای به پوشاندن کک و مک هایش ندارد. در مراسم متعدد و فوتوشوت های متعددی می توانیم اما واتسون را با کک و مک هایش ببینیم. گویینت پالترو هم از جمله سلبریتی هایی است که علاقه زیادی به کک و مک هایش دارد و با وجود این که سفیر خط فراوری محصولات آرایشی زیادی است در صفحه های اجتماعی او می توانیم تصاویر زیادی از این هنرمند زیبا با کک و مک های طبیعی اش ببینیم.

ترند شدن آرایش صورت کک و مکی را می توانیم یک ترند پرمعنا بدانیم؛ مهم ترین نکته ای که این ترند داغ برای ما روشن می نماید این است که بسیاری از معیار های زیبایی به تبلیغات و مدیا وابسته اند و می توانند در گذر زمان دست خوش تغییر شوند. شعار خودت را آن طور که هستی دوست داشته باش و رواج آرایش طبیعی و لایت را می توانیم از جمله مهم ترین عواملی بدانیم که در داغ شدن و رواج این ترند آرایشی مد روز تاثیر بسیار داشته اند.

ترند داغ و مد روز؛ آرایش صورت کک و مک دار در پنج مرحله

اکر شما صورت کک و مکی ندارید اما علاقه مندید این ترند آرایشی داغ و مد روز را روی چهره تان ایجاد کنید، با انجام این پنج مرحله می توانید یک آرایش به روز و کک و مکی داشته باشید.

مرحله 1: انتخاب محصول مناسب برای ایجاد کک و مک

در سال گذشته بعضی از برندهای فراوری نماینده محصولات آرایشی به طور خاص محصولاتی را فراوری نموده اند که مخصوص ایجاد کک و مک روی پوست صورت هستند؛ اما اگر شما این محصولات را در اختیار ندارید، برترین ابزارها برای ایجاد کک و مک روی پوست صورت سایه ها و مدادهای ابرو هستند. بعلاوه می توانید از قلمو های بسیار نازک بهره ببرید.

نکته مهمی که در اینجا اهمیت دارد، انتخاب رنگ مناسبی است که برای ایجاد کک و مک روی پوست مناسب باشد. اگر اختلاف رنگ بین مداد و سایه ابرویی که انتخاب می کنید زیاد باشد، کک و مک هایی که روی پوست صورتتان ایجاد می کنید حالتی غیر طبیعی خواهد داشت. به خصوص اگر پوست رنگ پریده ای دارید این اختلاف رنگ زیاد به چشم خواهد آمد.

می توانید از با یک سایه یا مداد ابرو فقط یک یا دو درجه تیره تر از رنگ پوست تان شروع کنید و ببینید که چگونه به نظر می رسد. اگر دیدید که می خواهید کک و مک ها واضح تر و نمایان تر باشند می توانید باز هم یک درجه تیره تر انتخاب کنید. اگر به آرایش های جسورانه و خاص هم علاقه مندید می توانید در کنار مداد یا سایه قهوه ای از کمی سایه یا مداد طلایی و بهره ببرید و کمی سایه اکلیلی و برنزر را هم به آرایش تان اضافه کنید. اگر اهل میک آپ جسورانه هستید، اکلیل های رنگی و سایه های رنگی هم می تواند به عنوان کک و مک روی صورت مجذوب کننده و منحصر به فرد باشد.

مرحله 2: پوست تان را زیرسازی و آماده کنید

این که بخواهید زیر کک و مک مصنوعی تان کرم پودر داشته باشید یا نه بستگی به سلیقه تان دارد؛ اما به طور کلی ترند چگونه یک آرایش کک و مک دار مجذوب کننده و ترندی انجام دهیم؟ باید جلوه نچرالی به صورت شما بدهد. بنابراین اگر هم می خواهید کرم پودر بزنید بهتر است از یک مدل کرم پودر سبک با بی بی کرم بهره ببرید. اگر هم نمی خواهید کرم بزنید، باید پوست تان جلوه ای سالم و پر طراوت داشته باشد. پس به پوست تان رسیدگی کنید؛ آب زیاد بنوشید، مرطوب نماینده را از قلم نیاندازید و برای بهترشدن جلوه کک و مک ها پوست را سالم و زیبا کنید. استفاده از پرایمر هم باعث می شود اثر کک و مک هایی که می خواهید روی پوست تان ایجاد کنید ماندگار تر شود.

  • 9 مرحله آرایش فرانسوی که زیبایی نچرال به چهره می بخشد

مرحله 3: نقطه گذاری را شروع کنید

حالا که مداد یا سایه مورد نظرتان را انتخاب کردید و پوستتان هم کاملا آماده است نوبت به نقطه گذاری و ایجاد کک و مک می رسد. برای گذاشتن کک و مک مصنوعی روی پوست باید پراکنده و نامنظم این کار را انجام بدهید؛ چون اگر خیلی منظم و با فاصله هایی برابر لک ها را روی صورت بگذارید، دیگر چگونه یک آرایش کک و مک دار مجذوب کننده و ترندی انجام دهیم؟ شما جلوه طبیعی نخواهد داشت.

روی قسمت هایی از صورتتان که نور خورشید به طور طبیعی به آن ها برخورد می نماید متمرکز شوید؛ یعنی روی استخوان های گونه، بینی و پیشانی . نقطه ها و لکه های کک و مک باید روی این سه ناحیه متمرکز باشند و در دیگر نواحی هم خیلی ملایم و ظریف پخش شود. دقت کنید که این نقاط و لکه ها کاملا غیر متقارن و نا منظم باشند.

مرحله 4: لکه های کک و مک ایجاد شده را محو و پخش کنید

به خاطر داشته باشید که لکه های کک و مک نباید شبیه به یکدیگر باشند. با محو نقاطی که با مداد یا سایه ابرو ایجاد نموده اید برترین نتایج را خواهید گرفت. به این شکل که نقاط را محو کنید و سپس روی همان ها نقطه تازه بگذارید تا رنگدانه را تقویت کنید و دوباره محو کنید. حتی میزان رنگ کک و مک ها هم باید با یکدیگر متفاوت باشد تا جلوه ای طبیعی ایجاد شود. برای محو کردن کک و مک ها روی نقاط با نوک انگشتان تان ضربه بزنید. بعلاوه می توانید برای محو کردن آن ها از براش های آرایشی بهره ببرید. براش های آرایشی کوچک مانند براش های سایه یا براش های لب برای این کار مناسب اند.

مرحله 5: با پودر یا اسپری فیکس کک و مک هایتان را فیکس کنید

در مرحله آخر با پودر و یا اسپری فیکس می توانید آرایش تان را فیکس کنید تا اثر کک و مک ها روی صورت تا چند ساعت باقی بماند.

ایجاد کک و مک روی پوست جوش دار

یکی از برترین مزیت های ترند تازه و ورود کک و مک به دنیای مد این است که می تواند جوش های صورت را پوشش بدهد و کاری کند که زیاد نمایان نباشند. در روزهایی که جوش می زنید و پوست تان با شما راه نمی آید، کافی است که ابتدا با کرم پودر و کانسیلر پوست را بپوشانید و بعد با مداد ابروی یا سایه قهوه ای روی جوش هایی که پوشانده اید، لکه های قهوه ای بگذارید. این روش هم می تواند پوست تان را بدون جوش نشان بدهد و هم این که آرایشی مد روز و ترند خواهید داشت.

اگر صورتتان کک و مک داشته باشد چطور آرایش کنید؟

اما اگر صورتتان کک و مک دارد شما چند مرحله در این ترند داغ جلوتر هستید. پوست تان را شفاف و باطراوت نگه دارید و از زندن کرم پودرهای سنگین خودداری کنید و اجازه بدهید کک و مک هایتان بدرخشند. استفاده از کمی برنزر هم ایده خوبی است و سایه طلایی برنزرها روی کک و مک ها می تواند پوست تان را مجذوب کننده تر نشان بدهد. مصرف کمی هایلایتر و بعد اسپری فیکس نماینده هم ظاهرتان را شیک و متفاوت می نماید. پس به فکر استفاده از این موارد هم باشید و نهایت لذت را از زیبایی های خدادادی صورت تان ببرید.

  • برانزر چیست و برترین برانزر با توجه به نوع پوست کدام است؟

ایجاد کک و مک با حنا

استفاده از حنا و یا لوسیون و کرم برنزه نماینده یکی دیگر از روش های ایجاد کک مک روی پوست صورت است که ماندگار تر از آرایش و گریم خواهد بود. برای این که نتیجه بهتری بگیرید بهتر است از یک قلموی بسیار ظریف بهره ببرید. پودر حنای محلول در آب و یا کرم برنزه نماینده را در یک ظرف کوچک بریزید و با قلمو بینی، استخوان گونه و پیشانی تان را نقطه گذاری کنید.

این روش به نسبت روش قبلی ماندگار تر است، فقط به خاطر داشته باشید که در این روش باید صورتتان کاملا تمیز باشد و نیازی نیست که کرم پودر بزنید و زیرسازی انجام دهید. بعد از این که نقاط حنا را روی صورت تان گذاشتید پس از دقایقی صورتتان را بشویید. در این حالت بین سه تا یک هفته اثر کک و مک روی صورت تان باقی می ماند.

تتوی کک و مک؛ یک ترند بسیار پرطرفدار که ممکن است خطرناک باشد

بعضی هم انقدر به ترند چهره های کک مکی علاقه مندند که نقاط کک و مک را روی صورتشان تتو می نمایند. تتو برای بخش هایی از بدن مانند ابرو، گردن و دست و پا ممکن است روشی کم ضرر باشد اما عوارض بعد از تتو مانند خشکی و التهاب پوست ممکن است بعد از تتوی صورت آزار دهنده باشد و تا چند هفته طراوت را از پوست صورتتان بگیرد؛ بنابراین این روش را به شما توصیه نمی کنیم.

و در آخر

در این مطلب به ترند مد روز و داغ کک و مک و چگونه یک آرایش کک و مک دار مجذوب کننده و ترندی انجام دهیم؟ پرداختیم. فلسفه این ترند داغ، به آشتی با کلیه ویژگی های صورت و دوست داشتن چهره طبیعی برمی شود. خوب است هنگام آنالیز ترندهای آرایشی فلسفه آن ها را هم بدانید چرا که کسب این آگاهی می تواند زاویه دیدتان نسبت به چهره و استایل تان عوض کند و سبب شود خودتان را بیشتر از قبل دوست داشته باشید.

منابع: ipsy, officielusa

منبع: دیجی استایل
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2042

به "چگونه یک آرایش کک و مک دار مجذوب کننده و ترندی انجام دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک آرایش کک و مک دار مجذوب کننده و ترندی انجام دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید