کاهش موقتی کیفیت هوا در بعضی مناطق تهران

به گزارش مجله افتخار، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی بعضی ساعات امروز (3 مهر) در شرایط نامطلوب قرار می گیرد.

کاهش موقتی کیفیت هوا در بعضی مناطق تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بر اساس پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت تهران طی صبح امروز (3 مهر) با حاکمیت جو آرام و افزایش تردد خودرو ها شاهد تجمع غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در بعضی مناطق هستیم.

به تدریج با رشد ناپایداری روزانه همراه با کاهش دما نسبت به روز گذشته، شرایط تشکیل آلاینده ازن محدود می گردد و این آلاینده در بیشتر مناطق در شرایط مطلوب خواهد بود. در ساعات پایانی امروز (3 مهر) نیز با افزایش حجم ترافیک بر غلظت ذرات معلق افزوده می گردد. هر چند افزایش تدریجی سرعت باد در بعضی ساعات شبانگاهی و پراکندگی آلاینده ها از سطح شهر سبب برقراری شرایط مطلوب در اکثر مناطق می گردد.

با شروع تردد خودرو ها در نخستین ساعات فردا (4 مهر) شرایط آرام جوی همراه با آسمان صاف سبب تجمع آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در بعضی مناطق پر تردد می گردد. با افزایش دما نسبت به روز چهارشنبه، غلظت آلاینده ازن نسبت به روز قبل با اندکی افزایش روبه رو می گردد، اما با افزایش سرعت باد شرایط برای پراکندگی آلاینده ها فراهم و از غلظت آلاینده ها از جمله ازن و ذرات معلق کاسته خواهد شد.

به تدریج با وزش باد نسبتاً شدید به بزرگی بیش از 8 متر بر ثانیه دربعضی مناطق مستعد احتمال گسیل گرد و خاک و غبار محلی وجود دارد که به تبع آن کیفیت هوا در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار می گیرد.

در اواخر وقت فردا نیز با کاهش ناپایداری و وضعیت آرام جوی تجمع ذرات معلق ناشی از تردد خودرو ها پیش بینی می گردد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای 24 ساعت گذشته پایتخت منتهی به 8 صبح امروز با میانگین 88 در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین 71 همچنان در شرایط سالم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 414

به "کاهش موقتی کیفیت هوا در بعضی مناطق تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش موقتی کیفیت هوا در بعضی مناطق تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید