کشتی به گل نشسته گردشگری در سواحل پارسیان

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران، سایش حریر گونه آب بر روی سنگهای ساحل خلیج فارس، در میلیونها سال تکامل کره خاکی نقش و نگارهایی بدیع بر دل سنگهای ساحل زیبای آن بر جای گذاشته که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می سازد. تنوع سواحل خلیج فارس از ساحل جنگلی تا ساحل سنگی و ساحل شنی فرصتهای بیشماری را برای انواع استفاده ها از این ساحل بکر خدادادی ایجاد نموده است.

کشتی به گل نشسته گردشگری در سواحل پارسیان

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هتل 5 ستاره هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

از کناره خلیج فارس اگر قدری به پهنه نیلگون آن وارد شویم شگفتیهای این ساحل بیشتر به چشم می آید. رنگ آمیزی این ساحل در طلوع خورشید صبحگاه که از جانب خاک ایران رو به موج اتفاق می افتد همه رنگدانه های طبیعت را به بازی می گیرد و در غروب، آنگاه که خورشید عالم تاب می رود تا جای دیگر بتابد اشک خون پالای خود را به این آبهای نیلی می پاشد تا دل ببرد بینندگان ساحل خلیج فارس را.

متاسفانه با همه ظرفیتهایی که سواحل خلیج فارس دارد تا کنون آنگونه که باید و شاید از توانمندیهای این ساحل زیبا برای ایجاد شور و نشاط، ساخت گردشگاهها و مراکز ورزشهای آبی و .. استفاده نشده است. شهرستان پارسیان با در اختیار داشتن حدود 80 کیلومتر از این ساحل بکر تقریبا همه انواع آن را دارد. از سواحل سنگی تبن تا سواحل شنی زیارت و سواحل سخره ای مغدان. شیب ملایم سواحل زیارت بهترین مکان را برای شنا و تفریح خانواده ها فراهم می آورد و سواحل سخره ای مغدان ماجراجوها را به مبارزه موج و پرش فرا می خواند.

محمد رادمهر فرماندار پارسیان در تبادل نظر با خبرنگاران با بیان اینکه سواحل پارسیان از ظرفیتهای خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است، گفت: از هر طرحی که بتواند از این ظرفیتها استفاده کند استقبال می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دسترسی به سواحل پارسیان برای مردم شهرستان لامرد راحت تر است، بیش از 99 درصد از مردم این شهرستان برای تفریح در کنار دریا، پارسیان را انتخاب می نمایند و اگر جمعیت پارسیان را به آن اضافه کنیم فرصت مغتنمی از نظر تعداد گردشگر است که در هر ساحلی ایجاد نمی گردد.

رادمهر در مورد کارهای صورت گرفته در بخش خصوصی گفت:رایزنیهایی برای تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاری در ایجاد گردشگاه و مراکز خدمات ورزشهای آبی انجام داده ایم که تا کنون استقبال چندانی صورت نگرفته است.

فرماندار پارسیان احتیاج به نقدینگی بالا، دیر بازده بودن و فصلی بودن استقبال مردم از این سواحل را از عمده دلایل عدم استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این زمینه برشمرد و اضافه نمود: با همه این مسائل، حمایتهایی که دولت در این بخش می نماید بنحوی است که اگر مدیریت مناسبی داشته باشد به سود دهی خواهد رسید.

رادمهر نبود اداره میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان را از دیگر عوامل عدم رشد و توسعه سرمایه گذازی در سواحل عنوان نمود و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک این اداره در شهرستان مستقر گردد تا حرکت آغاز شده در این حیطه سرعت گیرد.

محمود حسین نیا رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پارسیان ،عدم استقبال بخش خصوصی برای توسعه ورزشهای آبی پارسیان را فصلی بودن این ورزشها دانست و گفت: حدود 5 ماه سال به دلیل گرمی هوا استقبال چندانی از دریا نمی گردد و بیشتر گردشگران جاهای سردسیر را برای تفریح انتخاب می نمایند.

وی با اشاره به تغییر جهت مکان گردشگری مردم پارسیان در تابستانها از دریا به کوه اضافه نمود: دشتهای سر کوه شنبه به دلیل دارا بودن آب و هوای معتدل تر در تابستان پذیرای گردشگران پارسیان و شهرستانهای همجوار است و به نوعی ساحل از استقبال کمتری برخوردار میگردد.

حسین نیا عدم وجود زیرساختهای لازم برای اجرای ورزشهای آبی را از جمله دلایل رفتن گردشگران به کوه دانست و خاطر نشان کرد: اگر در کنار ساحل امکانات ورزشهای آبی باشد مطمئنا با استقبال رو برو خواهد شد، ولی گردشگر احتیاج به امکانات و تجهیزات دارد و در صورتی که این امکانات باشد ساحل را به کوه ترجیح خواهد داد. اکنون هیچ فزونی در ساحل به جز جذبه خدادادی آن و چند پارک ساحلی نسبت به کوه وجود ندارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان پارسیان کمبود اعتبارات را عامل دیگری در گسترش ورزشهای آبی پارسیان برشمرد و گفت: هیئت قایقرانی چند قایق پارویی به پارسیان اختصاص داده ولی اعتبار لازم برای حمل قایقها به پارسیان در دست نداریم.

وی اعلام نمود: هیئت ورزشهای آبی شهرستان طی چند ماه گذشته تشکیل شده و آقای محمد امین خواجه به عنوان رئیس این هیئت معرفی گردید، اما به دلیل گرمی هوا قرار است فعالیت خود را در مهر سال جاری آغاز کند.

در این رباطه محمد امین خواجه رئیس هیئت ورزشهای آبی پارسیان در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: در مهر سال جاری فعالیت خود را آغاز می کنیم.

وی تاکید نمود همه کوشش خود را در حمایت از بخش خصوصی بکار خواهم گرفت تا سرمایه گذاران با خیالی آسوده وارد عمل شوند.

خواجه یادآور شد:چند جت اسکی در برنامه خرید قرار گرفته است و در حال برنامه ریزی برای انتقال قایقهای اختصاص داده شده از بندر عباس به پارسیان هستم.

وی این کوششها را در راستای تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این بخش دانست و اظهار امیدواری کرد به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگاران، در حالیکه خیلی از کشورها از امکان دریا و سواحل خود برای ورزشهای آبی و دریایی استفاده بهینه ای می برند، در استان هرمزگان این ظرفیتها چندان مورد استفاده حرفه ای قرار نمی گیرد و نمی توان انتظار داشت که دریا و سواحل به تنهایی باع جذب گردشگر گردد از این رو برنامه ریزی بلند مدت در این رابطه لازم است.

خبرنگار: عبدالحمید حیاتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 678

به "کشتی به گل نشسته گردشگری در سواحل پارسیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی به گل نشسته گردشگری در سواحل پارسیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید