گفت وگوی تلفنی شاه اردن و امیر کویت

به گزارش مجله افتخار، شاه اردن پس از آنکه عده ای از تماشاچیان فوتبال کویت و اردن با سر دادن شعارهایی موجب خشم کویتی ها شدند، با امیر کویت تماس تلفنی برقرار و بر عمق روابط دو کشور تأکید کرد.

گفت وگوی تلفنی شاه اردن و امیر کویت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالله دوم شاه اردن در تماس تلفنی با صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت بر عمق روابط دو کشور تأکید کرد و گفت که هر گونه اهانت به کویتی ها در اردن، اهانت به همه اردنی هاست.

دیوان پادشاهی اردن در صفحه توئیتر خود با اشاره به تماس تلفنی عبدالله دوم با امیر کویت، اضافه کرد که کویتی ها در اردن در میان خانواده خود هستند و هر گونه اهانت به آن ها، اهانت به ماست و هر گونه تعرض به کویت، تعرض به ماست.

اخیرا ویدئویی در شبکه های اجتماعی پخش شد که نشان می دهد جمعی از تماشاچیان اردنی در بازی فوتبال با کویت، شعار زنده باد صدام سر می دهند که اشاره به تجاوز عراق به کویت در سال 1990 است.

پس از انتشار این فیلم، صباح الخالد الحمد الصباح وزیر خارجه کویت در تماس تلفنی با ایمن الصفدی همتای اردنی خود، نارضایتی کویت از این شعارهای اردنی را ابلاغ کرد.

الصباح گفت که این شعارها به منزله کشاندن پای ورزش به اموری است که ارتباطی به آن ندارد.

عمر الرزاز نخست وزیر اردن نیز در صفحه توئیتر خود در واکنش به این حادثه نوشت: در شأن ما و رابطه برادرانه ما نیست، در زمین بازی مساوی کردیم اما در صندلی تماشاچیان باختیم، روابط ما مستحکم تر از هر گونه اهانت است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 468

به "گفت وگوی تلفنی شاه اردن و امیر کویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی شاه اردن و امیر کویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید