10 مرکز خرید از بهترین مراکز خرید استانبول

به گزارش مجله افتخار، آشنایی با مراکز خرید استانبول

با وجودیکه استانبول از حیث جاذبه های گردشگری بسیار غنی است و بسیاری از گردشگران را جذب خود می نماید، تقریبا تمام کسانی که به این شهر سفر می نمایند خرید در این شهر را از دست نمی دهند. چرا که استانبول را همه با مراکز خرید فوق العاده و خریدهای باورنکردنی که می توانند در این شهر داشته باشند می شناسند. مراکز خریدی مثل بازار بزرگ استانبول(گرند بازار) که بزرگترین بازار سرپوشیده دنیا است، نه تنها از حیث تاریخی اهمیت دارد، بلکه همانند قصری برای خرید است. در ادامه شما را با تعدادی از بهترین مراکز خرید استانبول آشنا خواهیم کرد. با خبرنگاران همراه باشید.

10 مرکز خرید از بهترین مراکز خرید استانبول

1. مرکز خرید آک مرکز استانبول(Akmerkez)

مرکز خرید آک مرکز در اتیلر و در همسایگی منطقه محبوب بِشیکتاش واقع شده است. این مرکز خرید همچنین به منطقه تجاری لونت و ماسلاک نیز نزدیک است.

این مرکز خرید 4 طبقه 250 مغازه دارد که در زمینی به مساحت 180.000متر مربع واقع شده است. دسترسی به این مرکز خرید با وسایل نقلیه عمومی بسیار آسان است. همچنین مرکز خرید آک مرکز دسترسی آسانی به هتل ها دارد. این مرکز خرید در سال 1993 افتتاح شد.

مرکز خرید آک مرکز در سال 1995 به عنوان برترین مرکز خرید اروپا انتخاب شد. در سال 1996 به عنوان بهترین مرکز خرید دنیا شناخته شد. به علاوه برنده جایزه بین المللی طراحی و توسعه شد. آک مرکز از این جهت که هر دو این عنوان را با هم دارد، مرکز خریدی منحصر به فرد است. در سال 2010، آک مرکز جایزه بهترین طراحی داخلی در اروپا را هم از آن خود کرد.

ساعات کاری: 10:00 الی 22:00

آدرس: Ulus Caddesi No:3, Etiler - Istanbul

2. ایستینیه پارک استانبول( Istinye Park)

مرکز خرید ایستینیه پارک در منطقه سارییِر واقع شده است. ایستینیه پارک ابعاد جدیدی برای مفهوم خرید در استانبول به وجود آورده است. این مرکز خرید در زمینی به مساحت 242000 متر مربع ساخته شده است. مرکز خرید ایستینیه شامل بخش های روباز و سرپوشیده شیشه ای مثل پارک سبز مرکزی، منطقه مد، مرکز خرید کنار خیابان، مرکز سرگرمی بچه ها در زمینی به مساحت 1500 متر مربع، کلوب های ورزشی و تفریحی، بازار- ناحیه ای که با الهام از معماری باستانی ترکیه ساخته شده است- و 12 تالار فیلم است.

همچنین مرکز خرید ایستینه دوستدار محیط زیست است. 3 مرکز جمع آوری زباله در آن وجود دارد. ویلچر، صندوق امانات برای نگهداری اشیا قیمتی، کالسکه رایگان برای حمل نوزاد و بازپرداخت اقتصادی فوری تنها تعدادی از خدمات ارزنده این مرکز خرید هستند.

ساعات کاری: 10:00 الی 22:00

آدرس: İstinye Bayırı Cad. No: 73, Sarıyer - Istanbul

3. مرکز خرید کانیون استانبول(Kanyon)

مرکز خرید کانیون به عنوان مرکز خریدی 4 طبقه در مرکز اقتصادی لونت و در زمینی به مساحت 37500 متر مربع واقع شده است. این مرکز خرید 160 مغازه دارد که در آن انواع برندهای معتبر ترکیه ای و دنیای به فروش می رسند. همچنین در مرکز خرید کانیون رستوران های با کیفیت، کافه ها، یک مرکز سلامتی و سالن ورزشی و تالارهای فیلم وجود دارد.

مرکز خرید کانیون در سال 2006 برنده جایزه معماری سیتی اسکیپ(Cityscape) در دسته ساخت تجاری شد.

ساعات کاری: 10:00 الی 22:00

آدرس: Büyükdere Caddesi No:185

4. مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی استانبول(Citys Nişantaşı)

اگر دوست دارید که در مرکز مد و فشن باشید و از بودن در چنین جاهایی لذت می برید، باید حتما سری به این مرکز خرید بزنید. مرکز خرید سیتیز در محله اعیان نشین نیشانتاشی بخشی از منطقه شیشلی واقع شده است و به میدان تقسیم بسیار نزدیک است. مرکز خرید سیتیز مرکز خریدی است که با بافت تاریخی منطقه ترکیب شده است.

این مرکز خرید را به عنوان مرکز سبک زندگی می شناسند و سزاوار این نامگذاری هم هست. تنوع مغازه ها، کافه ها، رستوران ها و سرویس شبانه روزی پارکینگ شش طبقه آن، این مرکز خرید را بسیار در این منطقه محبوب نموده است.

ساعات کاری: 10:00 الی 22:00

آدرس: Teşvikiye Mahallesi Teşvikiye Caddesi No:162, Nişantaşı - Istanbul

5. مرکز خرید فوروم استانبول(Forum Istanbul)

هر چیزی که احتیاج داشته باشید را می توانید در این مرکز خرید پیدا کنید. مرکز خرید فوروم استانبول در سال 2009 افتتاح شد. این مرکز خرید درزمینی به مساحت 495000 متر مربع ساخته شده است. حدود 8000 متر مربع آن به آکواریوم بسیار بزرگ تورکوآزو(Turkuazoo) و اولین موزه یخ اختصاص داده شده است. بقیه آن مختص مغازه ها است. از میان این مغازه ها می توان به IKEA، مغازه ورزشی Decathlon، Praktiker، چندین مغازه تکنولوژی، 62 مغازه داخلی و بین المللی لباس فروشی و کفش فروشی، 145 کافه، 34 رستوران، و 10 تالار فیلم اشاره نمود.

ساعات کاری: 10:00 الی 22:00

آدرس: Kocatepe Mahallesi,Paşa Caddesi, Bayrampasa - Istanbul

6.مرکز خرید گالریا استانبول(Galleria Shopping Mall)

در دهه 80 میلادی ترکیه با تغییرات اجتماعی زیادی روبرو شد. تورگوت اوزَل با پیشنهاد ساخت مرکز خریدی که از مرکز خرید گالریا در شهر هوستون امریکا الهام گرفته شده بود، پیشگام ساخت این مرکز خرید شد. این مرکز خرید در کنار دریا و حومه آتاکوی واقع شده است. مرکز خرید گالریا در زمینی به مساحت 77000متر مربع ساخته شده است.

این مرکز خرید چند مغازه ممتاز، رستوران، تالار فیلم، یک تالار بولینگ، و یک پیست پاتیناژ دارد. مرکز خرید گالریا در سال 1990 توسط شورای مراکز خرید بین المللی برای طراحی ناب، ساخت و ساز سریع و ویژگی های ساختاری منحصر به فرد به عنوان برجسته ترین مرکز خرید انتخاب شد.

ساعات کاری: 10:00 الی 22:00

آدرس: Bakırköy Ataköy arası sahilyolu, Istanbul

7. متروسیتی استانبول(Metrocity)

مترو سیتی مرکز خریدی 4 طبقه واقع در منطقه اقتصادی لونت است که 140 مغازه دارد. پارچه فایبرگلاسی که در ساخت سقف این مرکز خرید استفاده شده است خرید در آن را لذت بخش نموده است.

با خط M2 مترو به راحتی می توانید به این مرکز خرید بروید.

ساعات کاری: 10:00 الی 22:00

آدرس: Büyükdere Cad. No:171 1. Levent

8. زورلو سنتر استانبول(Zorlu Center)

مرکز خرید زورلو جدیدترین مرکز خریدی است که در استانبول ساخته شده است. مساحت زمین آن 105.000 متر مربع است، که 10.000متر مربع آن به محوطه اصلی این مرکز خرید اختصاص دارد. محوطه دوم مرکز خرید زورلو شامل زمینی به مساحت 12.000 مترمربع و 70.000 مترمربع مساحت قابل استفاده با 180 مغازه است.

مرکز خرید زورلو با مغازه ها و رستوران های دنیای مثل Eataly، Jamie Olivers Italian، Toms Kitchen and Morini، در کنار رستوران های محلی مانند کوشه باشی، گونایدین، Far East و Welldone بیشتر بر روی غذا تمرکز دارد.

ساعات کاری: 10:00 الی 22:00

آدرس: Zorlu Center, Beşiktaş - Istanbul

9. مرکز خرید استانبول(Mall of Istanbul)

مرکز خرید استانبول بزرگترین مرکز خرید ترکیه است. بسیاری از برندهای معتبر دنیا در این مرکز خرید به فروش می رسند. این مرکز خرید هم مانند بسیاری دیگر از مراکز خرید استانبول با بخش های مختلفی که دارد، بسیاری از توجهات را به سمت خود جذب می نماید. یک پارک موضوعی بزرگ هم در این مرکز خرید به چشم می خورد.

ساعات کاری: 10:00 الی 22:00 و روزهای آدینه از 10:00 الی 22:30

آدرس: Süleyman Demirel Bulvarı Mahmutbey/Başakşehir-Istanbul

10. مرکز خرید جواهیر استانبول(Istanbul Cevahir)

مرکز خرید جواهیر استانبول بزرگترین مرکز خرید اروپا و دومین مرکز خرید دنیا است. مرکز خرید جواهیر در بخش اروپایی استانبول و در محله شیشلی واقع شده است. از هر نقطه ای از استانبول، با وسایل نقلیه عمومی به راحتی می توانید به این مرکز خرید بروید. کسانی که با مترو به این مرکز خرید می روند مستقیما به سمت آن راهنمایی می شوند. مرکز خرید جواهیر در سال 2012 به عنوان سوپربرند در ترکیه انتخاب شد.

ساعات کاری: 10:00 الی 22:00

آدرس: Büyükdere Cad. No: 22 34400 Şişli-Istanbul

منبع: فلای تودی
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 290

به "10 مرکز خرید از بهترین مراکز خرید استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مرکز خرید از بهترین مراکز خرید استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید