4 خاصیت معجزه آسای زیتون که نمی دانستید

به گزارش مجله افتخار، زیتون یکی از اجزای اصلی و بسیار پرخاصیت در رژیم غذایی مدیترانه ای است و مصرف آن فواید زیادی برای سلامتی دارد.

4 خاصیت معجزه آسای زیتون که نمی دانستید

به گزارش خبرنگاران، مصرف زیتون و روغن زیتون طبیعی به سلامت قلب یاری نموده و از ابتلا به بسیاری از سرطان ها نیز پیشگیری می نماید.

در ادامه به بعضی از فواید این مروارید سبز در رژیم غذایی مدیترانه ای خواهیم پرداخت:

خواص آنتی اکسیدانی

آنتی اکسیدان های رژیمی نشان داده اند که خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان را کاهش می دهند. زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است و فواید زیادی برای سلامتی مانند مبارزه با التهاب و کاهش رشد میکروارگانیسم، دارد.

بهبود سلامت قلب

کلسترول و فشار خون بالا هر دو از عوامل خطر بیماری قلبی هستند. اسید اولئیک، اسید چرب اصلی در زیتون، اثرات مفیدی در بهبود سلامت قلب دارد.

بهبود سلامت استخوان

پوکی استخوان با کاهش توده استخوانی و کیفیت بافت استخوان تعیین می گردد که می تواند خطر شکستگی را افزایش دهد. مقدار پوکی استخوان در کشورهای مدیترانه ای کمتر از بقیه اروپا است که بعضی مصرف زیتون را عامل آن می دانند.

پیشگیری از سرطان

زیتون و روغن زیتون معمولا بیشتر در منطقه مدیترانه مصرف می شوند جایی که مقدار ابتلا به سرطان و سایر بیماری های مزمن کمتر از سایر کشورهای غربی است. بنابراین متخصصان سلامت احتمال می دهند که ممکن است زیتون به کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز یاری کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2089

به "4 خاصیت معجزه آسای زیتون که نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 خاصیت معجزه آسای زیتون که نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید