آخرین قیمت مسکن در تهران

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران، بازار املاک عظیم متراژ در بازار خرید و فروش ملک پایتخت همواره مشتریان خاص خود را داشته است. بازاری که حتی جانمایی آن هم متفاوت از ساخت آپارتمان های با مساحت متعارف است.

آخرین قیمت مسکن در تهران

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

نتیجه تحقیقات میدانی از شرایط بازار املاک عظیم متراژ بالای 150 مترمربع نشان می دهد، رفتار خریداران و متقاضیان خاص این واحدها هم تغییر نموده؛ آن طور که بعضی واسطه های ملکی در بعضی مناطق دارای این واحدها می گویند، در دورانی که بازار مسکن دوران جهشی را طی کرد، جنس تقاضای همیشگی برای این واحدها تغییر کرد. به این ترتیب که بعضی متقاضیان برای واحدهای عظیم، عمدتا دو راه چاره جایگزین را انتخاب کردند، نخست اینکه مساحت مورد انتظار برای جست وجوی ملک مد نظر خود را کاهش می دهند و دومین راه چاره جایگزین اینکه منطقه مدنظر را تغییر می دهند.

در حال حاضر نتیجه آنالیز بعضی از فایل های خرید و فروش ملک در بعضی بنگاه های معاملات ملکی نشان می دهد واحدهای مسکونی با مساحت بیش از 150 مترمربع غالبا در مناطق شمالی و مناطق غربی شهر تهران وجود دارد.

فراوانی این واحدها در مناطق شمالی بیش از سایر نقاط پایتخت است. نکته قابل توجه اینکه، در مناطق شرقی نسبتا آپارتمان های عظیم متراژ کمتر از مناطق غربی و شمالی وجود دارد. در بعضی مناطق واقع در مرز نیمه شمالی و جنوبی پایتخت نیز به واسطه بافت نسبتا قدیمی که دارند این واحدها به عنوان فایل فروش پیشنهاد می شوند.

بعضی واسطه های ملکی معتقدند، به دلیل جهش قیمتی مسکن از نیمه سال 96 تقاضا از سوی بعضی سازندگان هم برای ساخت این واحدها نسبتا کمتر شده و در جهت ساخت ملک متناسب با بودجه خانوار متمایل شدند.

آنچه که نتیجه تحقیقات میدانی از بنگاه های معاملات ملکی نشان داد این است که واحدهای مسکونی عظیم متراژ در مناطق شمالی نیز بیشتر در مناطق یک، دو و سه و در مناطق غربی بیشتر در مناطق 4 و 5 از سوی مالکان این واحدها برای فروش و عرضه در بازار پیشنهاد شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

آخرین اخبار مربوط به بازار مسکن را در صفحه اختصاصی خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1390

به "آخرین قیمت مسکن در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین قیمت مسکن در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید