آزمایش تشخیص سریع و ارزان قیمت کرونا در راه است

به گزارش مجله افتخار، آزمایشی به نام STOPCovid در مدت زمان 30 دقیقه تا یک ساعت با دقت 93 نتیجه آزمایش ابتلا به بیماری کووید-19 را نشان می دهد که به گفته سازندگان می تواند آنقدر ارزان باشد که مردم هر روز خود را آزمایش کنند.

آزمایش تشخیص سریع و ارزان قیمت کرونا در راه است

آزمایش تشخیص کووید-19 قسمت مهمی در ایمن نگه داشتن افراد و جلوگیری از شیوع کروناویروس است. اما انجام این کار اغلب فرآیند پیچیده ای دارد و هزینه بر است.

اکنون یک آزمایش جدید توسط دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) نوید یک آزمایش بسیار ارزان و موثر را می دهد که افراد به طور بالقوه می توانند هر روز آن را انجام دهند.

محققان موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه هاروارد به همراه همکارانشان در دانشگاه واشنگتن، مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون، بیمارستان بریگام اند ویمنز و موسسه راگون، یک روش تشخیصی مبتنی بر فناوری ویرایش ژن موسوم به کریسپر(CRISPR) برای تشخیص بیماری کووید-19 طراحی کرده اند که STOPCovid نام دارد و می تواند در مدت 30 دقیقه تا یک ساعت نتیجه را عیان کند.

عمر ابودایه از محققان MIT که در زمینه تشخیص بیماری ها کار می کند، گفت: ما به آزمایش سریع نیاز داریم تا افراد بتوانند هر روز خود را آزمایش کنند و این فرایند سریع شیوع بیماری را کاهش دهیم.

محققان آزمایش STOPCovid را بر روی 402 بیمار آزمایش کردند که 202 نمونه مثبت بودند و 200 مورد منفی شدند و دریافتند که این تست 93 درصد موارد مثبت را که توسط آزمایش PCR برای کووید-19 معین شده است، شناسایی کرده است.

علاوه بر این، این آزمایش به سادگی انجام می شود و نیازی به تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی ندارد.

هدف محققان از توسعه این آزمایش این است که به راحتی در مطب پزشکان، داروخانه ها، خانه های سالمندان و مدارس انجام شود.

جولیا جونگ از محققان این مطالعه گفت: ما STOPCovid را توسعه دادیم تا همه کارها در یک مرحله انجام شود و منظور از یک مرحله این است که این آزمایش به طور بالقوه نیازی به هیچ کارشناس و متخصصی برای انجام ندارد.

این تیم در حال آزمایش STOPCovid با نمونه های بزاق برای ساده سازی بیشتر فرایند کار است.

فنگ ژانگ، محقق ارشد این مطالعه می گوید: هدف این است که این آزمایش به راحتی قابل استفاده و حساس باشد تا بتوانیم به سرعت و در کمترین زمان ممکن تشخیص دهیم که آیا کسی ناقل و حامل کروناویروس است یا نه.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1186

به "آزمایش تشخیص سریع و ارزان قیمت کرونا در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش تشخیص سریع و ارزان قیمت کرونا در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید