آشنایی با زیباترین مدل های نمای چوبی ساختمان در سال 2014

به گزارش مجله افتخار، اوایل سال 2015، مجله طراحی چوب و ساختمان یا Wood Design and Building Magazine برندگان بهترین طرح های چوبی در سال 2014 را معرفی نموده و به همین خاطر مناسب دیدم شما عزیزان را با بهترین مدل های نمای چوبی ساختمان در جهان آشنا کنم. طرح هایی که بعنوان برنده انتخاب شده اند از تمامی نقاط جهان بوده و فقط مختص به آمریکای شمالی نیستند. در ادامه مشاهده خواهید کرد که بناهای برنده، نه تنها زیبایی و کیفیت سازه های چوبی را نشان می دهند بلکه بعنوان منبع الهام و ایده گیری برای طراحانی که از چوب و مصالح چوبی در سازه هایشان استفاده می نمایند نیز شناخته می شوند. بعضی از این ساختمان ها به سبک کلاسیک ساخته شده اند تا بگونه ایی کامل نماینده سبک های قدیمی محسوب شوند اما بعضی دیگر هم با طراحی منحصر بفرد خود، کاملا شیوه فکر کردن درباره سازه و طراحی نما را متحول نموده اند و سبکی بدیع و نو را بنمایش گذاشته اند. در ادامه به معرفی بناهای برنده می پردازیم:

آشنایی با زیباترین مدل های نمای چوبی ساختمان در سال 2014

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

رتبه اول در بخش منطقه آمریکای شمالی به ساختمان مرکز طراحی های نوآورانه با چوب در کشور کانادا رسید. شرکت خصوصی آقای مایکل گرین (Micheal Green) طراحی این بنای زیبا را برعهده داشت و آنرا در سال 2014 به بهره برداری رساند.

رتبه دوم و سوم در آمریکای شمالی نیز به ترتیب به موزه هنر آسپن (Aspen) و پناهگاه ویلایی فانوس در جنگل، هردو از کشور آمریکا رسید. موزه هنر آسپن یکی از تحسین برانگیزترین سازه های چوبی دنیا است که با بودجه ای نزدیک به 70 میلیون دلار ساخته شد و در سال 2014 به بهره برداری رسید.

بنای زیر مربوط به ساختمانی ویلایی در دریاچه کنستانس (Constance) در کشور آلمان بوده و توسط تیم طراحی لودشر و لوتز (Ludescher + Lutz) ساخته شده است.

طرح سوم متعلق به ساختمانی به اسم سالن مجموعه ورزشی سارگانز (Sargans) در کشور سوئیس می باشد و با همکاری دو شرکت طراحی Blue Architects & Ruprecht Architekten طراحی و ساخته شده است.

طرح چهارم مربوط به موزه آثار هنری سرلاکیوس (Serlachius) در کشور فنلاند بوده و با بودجه ایی برابر با 19.5 میلیون یورو طراحی و ساخته شده است. شرکت طراحی اسپانیایی به اسم MX-SI معماری این اثر زیبا را برعهده داشته اند که در سال 2013 توسط انجمن معماران اسپانیا بعنوان برنده جایزه بهترین پروژه بین المللی اسپانیا انتخاب شد.

رتبه پنجم هم به مطب دندانپزشکی واقع در ژاپن تعلق گرفت که به دلیل استفاده از معماری مدرن در ساختمانی با قدمت 90 ساله توجهات بسیاری را بسوی خود جلب نموده است. این مطب توسط تیم طراحی کوهکی هیرانوما ژاپن در سال 2014 ساخته شد.

نمای چوبی ساختمان

منبع: اتاق
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1237

به "آشنایی با زیباترین مدل های نمای چوبی ساختمان در سال 2014" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با زیباترین مدل های نمای چوبی ساختمان در سال 2014"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید