آیا می توان کاشت مو به روش میکروگرافت را بهترین روش کاشت مو معرفی کرد؟

به گزارش مجله افتخار، کاشت مو به روش میکروگرافت (Micro Graft) یک روش مطمئن و فاقد خطر برای کسانی است که دچار ریزش بیش از حد مو یا طاسی سر شده اند. متد های گوناگون کاشت مو افزون بر 80 سال است که اختراع شده اند و به صورت های متعدد تحول یافته اند. سر انجام کاشت مو به شیوه میکروگرافت در سال های اخیر موفقیت های قابل توجهی کسب نموده و در میان متخصصان زیبایی و جراحان پلاستیک صندلی تثبیت شده ای یافته است.

آیا می توان کاشت مو به روش میکروگرافت را بهترین روش کاشت مو معرفی کرد؟

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

در سال های گذشته پیش از پدید آمدن فنون های مدرن کاشت مو، تکنیک FUT یک روش بسیار ثمر بخش بوده که در کاشت موی طبیعی اعمال می شده است. اما از معایب اصلی این روش می توان گفت که در هنگام برداشت مو از ناحیه بانک مو که به صورت یک نوار باریک انجام میشد، یک زخم یا به اصطلاح اسکار باریک بر روی سر باقی می ماند که باعث میشد متقاضی دستاورد مد نظر خود را دریافت نکند.

اگرچه تکنیک FUT مزیت های مختص به خود را دارا است و شاید به برخی از متقاضیان پیشنهاد گردد اما در مهیا کردن میزان بالایی از گرافت مو و تحقق تراکم بالا توانمند نیست. افزون بر این برای برش دادن پوست سر ضروری است که متقاضی بیهوش گردد که در نهایت عمل سخت تر بوده و مراقبت های پس از آن هم بیشتر خواهد بود.

چندی بعد کاشت مو به روش FIT جانشین متد FUT شد که شیوه استخراج فولیکول ها با استفاده از پانچ و به شکل تک به تک بود. این روش همانند روش قبل ضعف مهمی داشت که آن هم از بین رفتن مقدار زیادی از فولیکول ها و پایان پایین بودن تراکم انتهایی موها بود.

پس از طی شدن مدتی روش SUT پدید آمد و توسط جراحان پلاستیک و زیبایی مورد استفاده نهاده شد. تفاوت این نسبت به شیوه های ذکر شده این بود که متخصصان به جای بهره مندی از پانچ های دستی، بوسیله پانچ های اتوماتیک گرافت ها را از محل بانک مو استخراج می کردند. این عملکرد دو ویژگی بسیار ارزشمند دارد: یک اینکه جای زخم یا اسکار که مربوط به مرحله برداشت گرافت ها بوده باقی نمی ماند. ویژگی دوم این است که با برداشت صحیح فولیکول ها و حفاظت مناسب از آن ها، نتایج عمل کاشت مو موفقیت های فراوانی را به دنبال داشت به این معنا که گرافت ها با قالب و معیار مساعد و همراه با آسیب کمتری به ریشه مو استخراخ می شوند. البته در این متد هم مقداری از گرافت ها از دست میروند زیرا که دقت و تیز نگری پانچ های اتوماتیک به مقدار کافی بالا نیست.

اینجا است که در ذهن خود به دنبال یک روش موشکافانه تر و دقیق تر میگردیم و همچنین که آن روش تمامی مراحل برداشت و کاشت مو را به صورت اتوماتیک یا اتوماتیک انجام دهد. اکنون این روش شکل گرفته در ذهن همان روش میکروگرافت است که در ادامه به آن میپردازیم.

پدید آمدن تکنیک میکرو گرافت (Micro Graft)

کاشت مو به روش میکرو گرافت در حقیقت نوع توسعه یافته ای از متد SUT است که در آن پزشکان از ابزار موشکافانه یا دقیق تر و برش های بسیار باریک تری در حین کاشت بهره می برند. افزون بر این خصوصیت دیگر روش میکروگرافت این است که به هیچ عنوان جای زخم یا اسکار در نواحی اهدا نماینده و اهدا شونده بر جای نمی ماند.

در این شیوه تا جایی که مقدور است مداخله دست کاهش یافته و به همین علت کیفیت کاشت و اشتباهات فردی کمتر شده است. و همچنین مراحل کار نیز با شتاب بیشتری پیش میرود. بر همین اساس برای دریافت تراکم بالا در موهای سر پیوند موی طبیعی ملزوم به کاشت دو مرحله ای در دو روز جداگانه نخواهد بود.

شالوده کار متد میکروگرافت و تمایز اصلی آن نسبت به سایر متد ها چیست؟

برای اعمال جدیدترین روش کاشت مو یعنی میکروگرافت شما ملزم به بهره مندی از بانک موی مساعد کاشت در ناحیه سر خواهید بود. گفتنی است که در صورت نبود بانک موی مناسب در نواحی سر می بایست از سایر قسمت های بدن و صورت برای انتقال مو به سر عمل برداشت اتفاق بیوفتد. اگرچه با وجود دستگاه های پیشرفته و دقیق این عمل به سادگی قابل اجرا شدن است.

در کاشت مو به شیوه میکروگرافت دو اتفاق مهم خواهد افتاد: یک اینکه استخراج گرافت ها دیگر از طریق هولدر های دستی نبوده بلکه با بهره گیری از هولدر های اتوماتیک خواهد بود. نکته دوم اینکه این روش با عدم استفاده از تیغ جراحی همراه خواهد بود. به عبارت دیگر اعمال برداشت و کاشت مو با یاری دریافت از دستگاه های کاملا اتوماتیک مانند پانچ های الکتریکی که ضریب خطای بسیار کمتری دارند انجام می گردد.

در تکنیک میکروگرافت شکاف های ضعیف و ناچیزی زده می گردد تا فولیکول های از پوست سر استخراج شده و در مناطق فاقد موی سر پیوند زده شوند. از این رو عواملی مانند درد، خونریزی و مسائل رایج وجود ندارند. همچنین عوارض پس از عمل این متد بسیار اندک خواهد بود.

از جمله خصوصیات حائز اهمیت تکنیک میکروگرافت این است که قادر است گرافت های بسیار کوچک میکرو دربردارنده 1تا2 تار مو و گرافت های مینی مشتمل بر3تا4 تار مو را از پوست سر جدا کند. متخصصان یا جراحان زیبایی با یاری این کار قادر هستند تا در نواحی گوناگون سر، گرافت هایی با میزان مو های متفاوت را پیوند بزنند. بدین رو ثمره کاشت مو به شیوه میکروگرافت کاملا طبیعی و همراه با تراکم بالا خواهد بود.

در حقیقت گرافت های میکرو و کوچک تر در بخش جلوی سر پیوند زده می شوند، آنگاه هر چقدر که به طرف پشت سر و منطقه طاسی میانه سر پیش برویم، گرافت های مینی با میزان موی بیشتر کاشته می شوند تا محصول آن حاوی انبوه بیشتری از مو های متقاضی باشد. به علاوه در برخی نواحی گرافت های میکرو و مینی مجاور همدیگر قرار میگیرند تا صورت پایانی موهای کاشته شده سراسر طبیعی باشد.

چه کسانی می توانند از کاشت مو به روش میکروگرافت برخوردار شوند؟

اعمال این جراحی محدود به جنسیت خاصی نمی گردد و فرایند آن برای هر دو قشر خانوم ها و آقایان برابر است. با وجود اینکه نقشه ریزش موی سر در خانوم ها و آقایان متباین است ولیکن به مساعدت از روش میکروگرافت استخراج مو از نواحی گوناگون سر امکان پذیر است. میکروگرافت برای برخی افراد که در شرایط ویژه ای موی سرشان صدمه دیده یا آن را از دست داده اند مناسب است. همانند:

  • آلودگی های محیطی
  • بیماری های وراثتی
  • برخی از بیماری های زمینه ای
  • شیمی درمانی
  • وقوع صدمات و حوادث مجدد

این روش برای اشخاصی که دچار طاسی منطقه ای، ریزش موی سکه ای، ریزش موی بیش از حد و یا کچلی هستند تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

از آن جهت که در روش میکروگرافت از موهای پشت سر برای کاشت بکارگرفته می گردد، افرادی که دارنده موهای پشت سر پر حجم تری هستند این روش برای آن ها مزیت بیشتری دارد. علاوه بر این تکنیک میکروگرافت به علت برخورداری از پانچ های الکتریکی برای دیگر قسمت های بدن که دچار ریزش مو یا کم پشتی مو هستند هم مناسب است. برای مثال ریش، سبیل، ابرو و غیره میتوانند مجدد به یاری روش میکروگرافت نیرومند شده و رویش خود را شروع نمایند.

البته در نظر داشته باشید که نمی توان به طور قطعی گفت که این شیوه برای همه افراد مناسب است چرا که ممکن است نتیجه بر عکس داده و خطرناک باشد. از این رو پزشکان و متخصصان با آنالیز شرایط مراجعه نماینده روش مناسب برای وی را پیشنهاد می نمایند.

اهمیت بانک موی مناسب در روش میکرو گرافت چیست؟

همانطور که پیش تر هم ذکر شد معمولا از بانک موی پشت سر برای کاشت مو بهره برده می گردد. بر همین اساس هر چه موهای پشت سر انبوه تر باشد، عملکرد کاشت مو نیز مطلوب تر خواهد بود. توجه کنید تا هنگامی که ریزش موی شما تکمیل نشده باشد قادر به انجام کاشت مو نخواهید بود. یعنی باید تا 25 الی 30 سالگی شکیبا باشید که نقشه ریزش موی شما مشخص گردد. چنانچه بر خلاف این عمل کنید امکان دارد موهای کاشته مجددا دچار ریزش شوند.

اگر پشت سر دارای موی کافی نبود باید چه کرد؟

در صورتی که پشت سر بانک موی مناسب برای برداشت را نداشته باشد، میگردد از سایر نقاط بدن گرافت های مو را استخراج کرد. این کار با عدم آسیب رسیدن به پوست اتفاق میوفتد چراکه با استفاده از پانچ های اتوماتیک انجام میگردد. چند نمونه از نواحی مناسب عبارت اند از: موهای ریش، ابرو، سینه، سبیل.

منبع: فرارو
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1482

به "آیا می توان کاشت مو به روش میکروگرافت را بهترین روش کاشت مو معرفی کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می توان کاشت مو به روش میکروگرافت را بهترین روش کاشت مو معرفی کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید