امور اجرایی برای مقابله با حرکت شن های روان باید به سرعت شروع گردد

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، محمود حجتی، در جلسه مدیران اجرایی و استانی سازمام جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان که با هدف آنالیز و روند طرح های منابع طبیعی و زیست محیطی برگزار گردید، گفت: حرکت ماسه های روان و در سال های اخیر ریز گردها دو پدیده ای است که خسارات مادی و معنوی زیادی را به همراه داشته است.

امور اجرایی برای مقابله با حرکت شن های روان باید به سرعت شروع گردد

وی اضافه کرد: موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور مسئول مطالعه این موضوع است که قطعا باید از همه ظرفیت ها از جمله دانشگاه ها استفاده گردد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امور اجرایی برای مقابله با این دو پدیده باید به سرعت آغاز گردد، ادامه داد: باید ظرف یک هفته عملیات مالچ پاشی آغاز گردد و همچنین عملیات بیولوژیک با کاشت نهال ها و بوته های سازگار با اقلیم در مناطق با اولویت نیز انجام گردد.

لازم به ذکر است، در این جلسه حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان درمجلس شورای اسلامی ،استاندار سیستان وبلوچستان ،معاونین برنامه ریزی و امور اقتصادی، امور باغبانی، آب و خاک وزارت جهادکشاورزی، رئیس سازمان امور اراضی کشور، رئیس سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان وفرمانداران ومدیران جهاد کشاورزی منطقه سیستان و مجری، پیمانکاران و مشاورین طرح انتقال آب بالوله دشت سیستان نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 121

به "امور اجرایی برای مقابله با حرکت شن های روان باید به سرعت شروع گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امور اجرایی برای مقابله با حرکت شن های روان باید به سرعت شروع گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید