انگلیس خواهان خویشتنداری در منازعات دریای جنوبی چین شد

به گزارش مجله افتخار، وزیر خارجه انگلیس از همه طرف های مدعی در دریای جنوبی چین خواست تا از استفاده از هرگونه زور در منطقه خودداری نموده و در چارچوب قوانینی بین المللی اختلافات خود را حل و فصل نمایند.

انگلیس خواهان خویشتنداری در منازعات دریای جنوبی چین شد

با تور بهار 99 چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که نگرانی ها نسبت به تشدید تنش در دریای جنوبی چین افزایش یافته است، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس از همه کشورهای منطقه که ادعای مالکیت دریای جنوبی چین را دارند خواست تا خویشتنداری نموده و از استفاده از زور خودداری نمایند.

وی امروز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه ویتنام در شهر هانوی در جمع خبرنگاران توضیح داد: این دیدگاه قاطع ماست که مدعیان دریای جنوبی چین باید از تهدید یا اعمال زور و اقدامات یکجانبه مثل استقرار نیروهای نظامی و تجهیزات در جزایر مورد اختلاف؛ خودداری نمایند.

وی در ادامه اضافه کرد: انگلیس منافع ملی مستحکمی در برقراری امنیت و ثبات در این منطقه دارد.

اظهارات هاموند در شرایطی است که افزایش اقدامات نظامی چین در دریای جنوبی چین موجب نگرانی های شدید کشورهای منطقه و آمریکا شده است.

هاموند برای یک سفر دو روزه با هدف گسترش تجارت و سرمایه گذاری در ویتنام به سر می برد.

چین در سال 2013 میلادی نیز در دریای شرقی چین منطقه ممنوعه هوایی معین نموده و از کلیه هواپیماها خواسته است تا معینات کامل خود و جهت پروازی را به چین اطلاع دهند.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است. آمریکا بارها خواهان متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

آمریکا اعلام نموده است که در مناقشات مربوط به دریای جنوبی چین، طرف هیچ کشوری را نمی گیرد ولی می خواهد آزادی دریانوردی در این منطقه را تضمین کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 683

به "انگلیس خواهان خویشتنداری در منازعات دریای جنوبی چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس خواهان خویشتنداری در منازعات دریای جنوبی چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید