این گل های خوردنی!

به گزارش مجله افتخار، این گل ها نه تنها به فضا زیبایی و رنگ می دهند، خوراکی های خوشمزه ای هم هستند!

این گل های خوردنی!

این گل های خوراکی، گیاهان تازه کشف شده ای نیستند، اما اگر با آنها شام درست کنید و بر سر میز بگذارید حتما مهمانان تان را شگفت زده خواهند کرد و بر سر خوردن یا نخوردن این شام گل گلی دو به شک خواهند شد!

این گل های خوشمزه هم به صورت پخته و هم خام قابل استفاده هستند. از آنجایی که این گل ها هنوز به عنوان یک خوراکی خیلی شناخته شده و رایج نیستند، پیدا کردن شان در فروشگاه ها و خواروبار فروشی ها کار آسانی نیست. پس بهتر این است که خودتان پرورش شان دهید!

پرورش گل ها برای استفاده از زیبایی شان با پرورش آنها برای خوردن شان متفاوت نیست! اما چند نکته را هم باید رعایت کنید تا بیشترین طعم و زیبایی را از گل هایی که می خواهند درون بشقاب تان بروند دریافت کنید!

چند نکته

- فقط گل هایی را بخورید که مطمئن هستید خوراکی هستند. فقط چون گلی در تزئین غذا به کار رفته به این معنی نیست که خوراکی باشد.

- هیچ وقت گلی که در معرض آفت کش و مواد شیمیایی قرار داشته است را نخورید. مگر اینکه مطمئن شوید که مدت لازم از زمان سم پاشی گذشته است و گیاه سم را تجزیه و دفع کرده است. این مدت زمان بر روی بسته سم نوشته شده.

- هیچ وقت گل هایی را که از گلفروشی، گلخانه و یا کنار جاده خریده اید نخورید.

گل های خوشمزه را بکارید!

- گل گاو زبان: حتما این گل را به صورت دم نوش مصرف کرده اید اما مزه گل خام آن هم بد نیست! گل های آبی رنگ و چشم نواز آن در ترکیب با غذا و سالاد فوق العاده اند! از آنها برای تزئین غذا های مختلف هم می توان استفاده کرد.

- گل همیشه بهار: مصرف این گل به صورت خام یا پخته است. گل همیشه بهار هم چنین به عنوان جایگزینی برای زعفران استفاده می شود. گلبرگ های نارنجی و زرد این گل زیبا با پخته شدن یا سرخ شدن طعم و رنگ بی نظیری به غذا اضافه می کنند.

- گل قاصدک: همه ما این گل را می شناسیم و حداقل چند باری برای برآورده شدن آرزوهایمان با چشمان بسته قاصدک هایش را به هوا فرستاد ایم! اما چیزی که همه نمیدانند این است که این گیاه وقتی هنوز جوان است و به جای قاصدک های کوچک گلبرگ های زرد دارد، بسیار خوش طعم است! واریته های گوناگونی از این گیاه هستند که تلخی کمتری دارند. اگر توانستید آنها را تهیه کنید که چه بهتر اگر نه همین قاصدک هایی که مثل علف هرز در حیاط تان درآمده اند هم می توانند خورده شوند. البته به شرطی که در معرض علف کش قرار نگرفته باشند.

- سوسن یک روزه: احتمالا شما هم از شنیدن اینکه این گل زیبا خوراکی است متعجب شده اید! طریقه مصرف گل سوسن یک روزه مثل گل کدو مسمایی به صورت شکم پر است.

- گونه هایی از گل جعفری: تنها دو گونه از گونه های گل جعفری خوراکی هستند Lemon Gem و Tangerine Gem که از اسمشان هم تعیین است که طعمی مانند مرکبات دارند اما بوی شان فرق دارد. برای مصرف گلبرگ هایشان را جدا کنید وشیره تلخی که از گل جاری می شود را بشویید. حالا آماده خوردن هستند!

- گل سبزیجات: سبزیجاتی مثل ریحان، جعفری، سیر و … علاوه بر اینکه شاخ و برگ خوشمزه ای دارند گل های فوق العاده ای هم دارند. فقط کافی است چند عدد از گل هایشان را به هر بشقابی اضافه کنید تا طعم و رنگ غذا را دگرگون کنند.

- گل لادن: پرورش بسیار آسانی دارد! طعم گل لادن اندکی تند و تیز است و می تواند مزه جالبی به غذا اضافه کند. رنگ درخشان گل ها دیزاینی زیبا برای سالادتان است. می توان از آن برای درست کردن سرکه هم استفاده کرد.

- بنفشه: تمام قسمت های گل بنفشه خوراکی است حتی کاسبرگ ها. این گل طعم ملایم نعنا مانندی دارد. بنفشه برای درست کردن آبنبات و تزئین بالای کیک عالی است!

- گل کدو مسمایی: تقریبا گل تمام کدو ها خوراکی است. محبوب ترین روش طبخ آنها پر کردن شان با پنیر و بعد سرخ کردن شان است.

از این به بعد با دیدن یک باغچه پر از گل های رنگارنگ علاوه بر تحسین زیبایی، دهان تان هم آب میافتد!

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2069

به "این گل های خوردنی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گل های خوردنی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید