این 3 راه حل خانگی واقعا جوش ها را از بین می برند

به گزارش مجله افتخار، جوش یا آکنه مسئله ای است که افراد ممکن است در هر سنی آن را تجربه نمایند. معمولا جوش به دلیل تغییرات هورمونی در بدن یا مسدود شدن منافذ رخ می دهد.

این 3 راه حل خانگی واقعا جوش ها را از بین می برند

جوش می تواند در هر قسمتی از بدن بروز کند، اما معمولا روی صورت ایجاد می گردد. می دانیم که افراد زیادی با جوش سروکله می زنند به همین منظور در این مطلب از خبرنگاران به موضوع درمان جوش با راه حلهای خانگی می پردازیم.

درمان جوش با راه حلهای خانگی

روش های متنوعی برای درمان جوش وجود دارد. با مصرف داروها ممکن است برخی عوارض جانبی را تجربه کنید. روش ایمن تر برای درمان جوش ها استفاده از ترفندهای خانگی است. در ادامه چند راه حل خانگی برای درمان فوری جوش را معرفی نموده ایم.

عسل

عسل ترکیباتی دارد که می توانند از رشد باکتری ها و میکروارگانیزم های بیماری زا در منافذ پیشگیری نمایند. علاوه بر این عسل خواص ضدالتهابی دارد و می تواند قرمزی، تورم و عفونت های پوست را کاهش دهد. این ترکیب یک جاذب رطوبت (هومکتانت) طبیعی محسوب می گردد که به حفظ رطوبت در پوست یاری می نماید. این موضوع در برطرف خشکی پوست اثرگذار است.

احتیاط

حتما از عسل خام استفاده نموده و از استفاده از محصولات فرآوری شده عسل اجتناب کنید. این محصولات ممکن است پوست را تحریک نمایند. این موضوع ممکن است بدتر شدن جوش را به همراه داشته باشد.

طرز استفاده

  • ابتدا صورتتان را با یک صابون ملایم و آب ولرم بشویید. حواستان باشد که پوستتان را اسکراب نکنید و از حوله برای خشک کردن پوست خود استفاده نکنید، چون این کار منجر به تحریک پوست می گردد.
  • عسل خام را با استفاده از اپلیکاتور پنبه دار استریل به طور مستقیم روی نواحی مدنظر بمالید.
  • اجازه دهید عسل به مدت 30 دقیقه روی پوست بماند. در این مدت زمان پوستتان را به آرامی ماساژ دهید تا عسل بهتر جذب پوست گردد.
  • پوستتان را با آب گرم بشویید. از این روش خانگی دو بار در روز بهره ببرید.
  • یک روش خانگی دیگر برای درمان فوری جوش این است که عسل و پودر دارچین را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ به دست بیاید. خمیر ایجاد شده را روی صورتتان قرار دهید و نیم ساعت صبر کنید. در انتها صورت خود را با آب گرم بشویید.

آب لیموترش

آب لیموترش تازه هم یک روش خانگی اثرگذار برای از بین بردن آکنه است. لیموترش حاوی ویتامین C است که می تواند به برطرف باکتری ها یا ارگانیزم های میکروسکوپی یاری کند و قرمزی ناشی از جوش را کاهش دهد. اسیدهای موجود در آب لیموترش می توانند به منقبض کردن بافت های پوستی و خارج کردن چربی اضافی از پوست یاری نمایند.

طرز استفاده

  • صورتتان را با آب ولرم و صابون ملایم بشویید. سپس صورت خود را خشک کنید.
  • یک عدد لیموترش را نصف کنید و آب آن را بگیرید. آب لیموترش را با مقداری آب رقیق کنید.
  • مخلوط را با استفاده از پنبه روی نواحی مدنظر قرار دهید.
  • ممکن است احساس سوزش یا خارش کنید. این موضوع طبیعی است. با این حال اگر پوست حساسی دارید، ضروری است بدانید که این روش درمانی برای شما مناسب نیست.
  • اجازه دهید آب لیموترش به مدت 20 دقیقه روی صورتتان بماند تا پوستتان اسیدهای موجود در آن را جذب کند.
  • صورتتان را با آب گرم بشویید.
  • کار دیگری که می توانید بکنید این است که با مخوط کردن آب لیموترش و پودر دارچین یک خمیر درست کنید. خمیر را به مدت 60 دقیقه روی جوش خود قرار دهید. این کار به درمان فوری جوش یاری می نماید. اگر پوست حساسی دارید، از استفاده از این روش درمانی خودداری کنید.

خمیردندان

خمیردندان حاوی روغن های اسانسی، هیدروژن پراکسید، جو ش شیرین، الکل، منتول و تریکلوزان است که همگی به از بین بردن باکتری های ایجادنماینده آکنه و خشک کردن جوش یاری می نمایند. هرچند خمیردندان برای دندان ها و نه پوست طراحی شده است، بنابراین ممکن است پوست را تحریک کند و منجر به قرمزی، پوسته پوسته شدن و حتی سوزش پوست گردد.

احتیاط

خمیردندان می تواند پوست را تحریک کند؛ بنابراین باید به روش درست از آن بهره ببرید.

طرز استفاده

  • مقداری از خمیردندان را روی نواحی از پوست خود بمالید که دچار جوش هستند.
  • اجازه دهید خمیردندان به مدت 2 ساعت روی پوست بماند . سپس صورتتان را با آب بشویید و خشک کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی خبرنگاران مطلب رشد و تقویت مو با ماسک قهوه را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2098

به "این 3 راه حل خانگی واقعا جوش ها را از بین می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 3 راه حل خانگی واقعا جوش ها را از بین می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید