بازیگرانی که به خاطر علت های عجیب، 5 نقش ماندگار را رد کردند

به گزارش مجله افتخار، گاهی بازیگران به علت های مختلف، بازی در نقش هایی را رد می نمایند که بر خلاف انتظارشان به شخصیت هایی محبوب از نگاه مخاطبان تبدیل می شوند.

بازیگرانی که به خاطر علت های عجیب، 5 نقش ماندگار را رد کردند

به گزارش خبرنگاران، با وجود تمام معروفیت و جوایزی که بازیگران هالیوود دریافت نموده و می نمایند حتی اگر نقشی را رد نموده باشند که ممکن بود تاثیر زیادی در پیشرفت و مطرح شدن بیشتر آن ها بگذارد، با گذشت سال ها ممکن است هنوز هم از تصمیم خود پشیمان باشند. بازیگران زیادی از این دست وجود دارند که در این لیست قصد داریم تعدادی از آن ها را معرفی کنیم.

ترس از دست دادن معروفیت

گری مارشال برای فیلم سینمایی زن زیبا تنها مگ رایان را برای نقش اصلی در نظر گرفته بود، اما پیشنهاد بازی در این نقش چندین بار به وسیله رایان رد شد و در نهایت مارشال هم سراغ چند بازیگر دیگر از جمله میشل فایفر و والریا گولینو رفت که آن ها هم برای نقش آفرینی در فیلم او تمایلی نداشتند.

بعضی از بازیگران می ترسیدند بعد از بازی در این فیلم محبوبیت خود را از دست بدهند و بعضی دیگر هم به علت عدم معروفیت مارشال حاضر به بازی در فیلم او نشدند. در نهایت این نقش به جولیا رابرتز رسید و او بدون تردید این نقش را قبول کرد و برای این نقش نامزد جایزه اسکار و بفتا شد و چندین جایزه برای آن دریافت کرد. این نقش جهت او در هالیوود را هم عوض کرد و معروفیت او را افزایش داد.

سارق دریایی که از دست رفت

کاپیتان جک اسپارو یکی از محبوب ترین شخصیت های سینمایی چند دهه اخیر سینما است که همگی آن را به خاطر نقش آفرینی جانی دپ می شناسیم. در پنج فیلمی که تا به امروز از مجموعه سارقان دریایی کارائیب طی سال های 2003 تا 2017 ساخته شده، دپ در همه فیلم ها حضور داشته است.

تمامی فیلم های این مجموعه سینمایی با موفقیت روبه رو شدند و مجموع فروش این پنج اثر به حدود 4.5 میلیارد دلار می رسد. تقریبا می توان گفت که منتقدان هم این اثر را دوست داشته اند. سه فیلم اول سارقان دریایی کارائیب مجموعاً در 11 بخش جوایز آموزشگاه نامزد شده اند و یک جایزه هم نصیب شان شده؛ اما به نظرتان ممکن است کسی بازی در این نقش را قبول نکند؟

نقش جک اسپارو برای اولین بار به جیم کری پیشنهاد شد و او اولین انتخاب کارگردان برای این نقش بود. او در آن موقع مشغول فیلمبرداری بروس قادر مطلق بود و به همین علت این پیشنهاد را رد کرد.

خشونت فراوان

یکی دیگر از نقش های ماندگاری که میشل فایفر آن را رد کرد، بازی در فیلم سینمایی سکوت بره ها بود. اگرچه این نقش ممکن بود فایفر را از نظر هنری در صندلی هنری بهتری قرار دهد، اما او پیشنهاد بازی در این فیلم را به علت خشونت زیادی که داشت رد کرد.

این نقش به جودی فاستر رسید و او توانست برای آن جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا را دریافت کند. این فیلم در مجموع 68 جایزه دریافت کرد و با بودجه ای کمتر از 19 میلیون دلار بیش از 270 میلیون دلار فروخت. سکوت بره ها در سال 1991 به پنجمین فیلم پرفروش سال تبدیل شد. از نظر مخاطبان هم این فیلم امتیاز 8.6 را دریافت نموده و در بین 250 اثر برتر تاریخ قرار گرفته است.

کدام یک دیوانه تر است؟

هافمن یکی از ستارگانی است که مخاطبان در هر سنی به تماشا آثار او علاقه مندند. او در انتخاب نقش هایش دقت زیادی می نماید. در این بین نقش های بد زیادی به وسیله او رد شده اند، اما رد پیشنهاد بازی در فیلم سینمایی راننده تاکسی یکی از بدترین تصمیماتی بود که هافمن گرفت.

او گفته به علت عدم آشنایی با مارتین اسکورسیزی، پیشنهاد بازی در این فیلم را رد نموده است. زمانی که هافمن به دیدار اسکورسیزی رفت، فیلم راننده تاکسی حتی فیلمنامه هم نداشت و هافمن فکر می کرد که به دیدار یک کارگردان دیوانه رفته است و به همین علت پیشنهاد او را رد کرد. این نقش به رابرت دنیرو رسید و او توانست برای آن نامزد اسکار، گلدن گلوب و بفتا گردد.

گوئیت پالترو

گوئینت پالترو، فرزند بروس پالترو، تهیه نماینده و بلیث دانرِ بازیگر است و به همین علت نقش های مهمی از سوی کارگردان ها به وی پیشنهاد می شد. از بین این نقش ها می توان به بازی در فیلم سینمایی تایتانیک اشاره نمود که یازده جایزه را از 14 نامزدی که کسب نموده بود، دریافت کرد. فروش این فیلم از 2 میلیارد دلار هم عبور کرد و تا سال 2009 اسم پرفروش ترین فیلم تاریخ را یدک می کشید. پالترو نقشی را رد کرد که کیت وینسلت برای آن نامزد جایزه اسکار و گلدن گلوب شد.

منبع: فرارو
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1785

به "بازیگرانی که به خاطر علت های عجیب، 5 نقش ماندگار را رد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگرانی که به خاطر علت های عجیب، 5 نقش ماندگار را رد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید