باغ وحش آهنی، آمریکا

به گزارش مجله افتخار، حدود 190 مایل در جنوب سن خوزه (San Jose) در کالیفورنیا شهر کوچکی وجود دارد که کوالینگا (Coalinga) نامیده می گردد. نام این شهر از Coaling Station A نشات گرفته که بخش میانی نام آن جدا شده و دو بخش دیگر به یکدیگر متصل شده است. این شهر که جمعیتی در حدود 15،000 نفر دارد، جامعه ای کشاورز را تشکیل می دهد، ولی یکی از اصلی ترین ویژگی های آن نفت خیز بودنش است. برای رسیدن به این شهر باید از راستا ایالتی پنجم و بزرگراه 33 عبور کنید. با رانندگی به سمت شمال این شهر، زمین های نفت خیز آن را مشاهده خواهید کرد که دستگاه های زیادی برای استراج نفت در آن وجود دارد. این دستگاه ها جک پمپ نفت نامیده می گردد و از لحاظ ظاهری بخش اصلی آن ها بالا و پایین می رود و این فرآیند ادامه می یابد. اما نکته جالب طراحی این جک های پمپ نفت است. با نگاه دقیق تر به آن ها متوجه خواهید شد که ظاهری مثل گورخر، اسب و زرافه دارند. این یک اقدام متعارف نیست، اما در این منطقه اغلب جک های پمپ نفت به شکل حیوانات رنگامیزی شده است. با حرکت این جک ها سر رنگ آمیزی شده نیز بالا و پایین می رود و مثل این به نظر می رسد که حیوان مذکور در حال چریدن است. به همین دلیل به این منطقه باغ وحش آهنی گفته می گردد.

باغ وحش آهنی، آمریکا

جهت دریافت خدمات طراحی بیرونی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ وحش آهنی کوالینگا توسط ژان داکِسیَن (Jean Dakessian) که هنرمندی محلی بوده طراحی شده است. وی و همسرش در این شهر رستوران و مسافرخانه ای را راه اندازی کردند و به نظرش رسید که اگر بعضی از این جک های پمپ نفت را رنگ آمیزی کند باعث خواهد شد که توجه رانندگان جلب گردد و کسب و کار آن ها رونق یابد. بعضی از افراد این منطقه را تکان خوردن الاغ یا پرنده تشنه نام گذاری می نمایند و هر فردی می تواند بر اساس تخیلاتش نامی برای این جنگل آهنی بسازد.

ژان ابتدا برای انجام این کارش به سراغ شرکت نفتی شل (Shell) رفت و آن ها نیز اجازه نقاشی روی یکی از جک های پمپ نفت را دادند. وی تصویر پرنده عظیم قرمز رنگی را برای آن کشید که توجهات زیادی را به خود جلب کرد. به این ترتیب مدتی بعد رئیس شرکت شل اجازه نقاشی روی 23 جک دیگر را نیز داد. بعد از این اقدام شرکت شِوران (Chevron) نیز درخواست کرد تا ژان 34 جک آن ها را نیز رنگ آمیزی کند و سپس آرام آرام این منطقه تبدیل به باغ وحش آهنی شد و پروژه ای عمومی شکل گرفت.

ژان می گوید:

خانواده ها آخر هفته بیرون می آمدند و یکی از این جک ها را رنگ آمیزی می کردند. در این بین شاهد رنگ آمیزی یکی از آن ها توسط شهردار و خانواده او نیز بودیم.

در حال حاضر در این منطقه بیش از 50 جک پمپ نفت رنگ آمیزی شده است. لازم به ذکر است که باغ وحش آهنی داکسین (Dakessian) به صورت ملی شناخته شده است و در تلویزیون و رونامه های محلی نیز اخباری در مورد آن منتشر شده است.

البته چنین ابتکاری مربوط به چندین سال پیش است و حالا اغلب این جک ها فرسوده و قدیمی شده است و این منطقه در حال حاضر رونق گذشته را ندارد.

نظر شما در مورد ابتکاری این زوج چیست؟ با ما و کاربران خبرنگاران به وسیله بخش دیدگاه ها در ارتباط باشید.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1371

به "باغ وحش آهنی، آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ وحش آهنی، آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید