تور کاستاریکا: راهنمای سفر به کاستاریکا

به گزارش مجله افتخار، کاستاریکا کشوری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. عموما کشوری مقرون به صرفه محسوب نمی گردد، اما جاذبه های تماشای این کشور ارزش آن هزینه را دارد. با داشتن راهنمای سفری مناسب، بهتر می توانید با هزینه ای کم تر از مکان های تماشای و مهم این کشور تماشا کنید. پس با خبرنگاران همراه شوید.

تور کاستاریکا: راهنمای سفر به کاستاریکا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کاستاریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کاستاریکا از سن خوزه و آتشفشان ها و سواحل زیبای این کشور دیدن کنید.

کاستاریکا که در آن همواره امکان سرگرمی وجود دارد، یکی از بهترین کشور های جهان برای سفر است. سواحل مجلل، حیات وحش و گیاهان متنوع، غذا و مردم این گشور، همه و همه از جاذبه هایش محسوب می شوند. کشوری خوب از نظر گردشگری است و حتی ممکن است کمی گران به نظر برسد، اما این گرانی چیزی از تماشای بودن این کشور کم نمی نماید.

هزینه های معمول نکاتی برای کاهش هزینه ها مکان های تماشای سان خوزه آبشار لاپاز (La Paz) مزارع قهوه پورتو ویجو (Puerto Viejo) کورکوادو (Corcovado) پناهگاه ملی حیات وحش آفین دابارو (Hacienda Barú) سانتا ترزا (Santa Theresa)

سواحل این کشور مانند بهشت زیبا هستند و امکان انجام انواع فعالیت های مختلف مثل موج سواری، غواصی و انواع دیگر فعالیت ها وجود دارد. در اینجا همواره چیز جدیدی برای کشف کردن وجود دارد. بعلاوه غذا های خوشمزه نیز طعمی لذیذ و متفاوت دارند. جاذبه های این کشور را نمی توان شمرد و برای تماشا آن ها حتما سری به کاستاریکا بزنید.

هزینه های معمول

هتل و هاستل

هزینه تخت در اتاق های خوابگاهی هاستل ها بین 4000 تا 10000 کلون (7 تا 18 دلار) برای هر روز است. معمولا برای اتاق های خصوصی در هاستل ها 15000 کلون (27/5 دلار) باید بپردازید. هزینه هتل ها از 20000 کلون (36 دلار) برای هر شب از اقامت آغاز شده و بیشتر می گردد.

غذا

با غذا خوردن در رستوران های محلی بین 535 تا 1600 کلون (0/98 تا 2/9 دلار) برای هر وعده غذا باید پرداخت کنید. این رستوران ها مورد علاقه افراد محلی هستند و شما را از پرداخت هزینه های اضافه رستوران های گردشگری معاف می نمایند. کاسادو (casado) غذای سنتی کاستاریکا است و برای آن 2670 کلون (4/9 دلار) باید پرداخت کنید. هزینه غذا در بیشتر رستوران ها 3740 کلون (6/8 دلار) یا بیشتر است. برای غذایی فوق العاده در منطقه ای گردشگری بین 6375 تا 10630 کلون (11/7 تا 19/5 دلار) باید پرداخت کنید. برای غذایی مقرون به صرفه، میان وعده یا غذایی سبک را با پرداخت 265 کلون (0/4 دلار) می توانید تهیه کنید.

حمل و نقل

حمل و نقل عمومی در کاستاریکا مقرون به صرفه است. هزینه سفر های کوتاه (تا 3 ساعت) حدود 1600 کلون (2/9 دلار) است، در حالی که برای سفر های طولانی بیشتر از 5330 کلون (9/8 دلار) پرداخت نخواهید کرد. بعلاوه اتوبوس های خصوصی زیادی هستند که در شهر های بزرگ و به سمت مکان های تماشای و گردشگری حرکت می نمایند. بهترین راه برای گردش در شهر ها استفاده از اتوبوس است.

فعالیت ها

ورودی بیشتر پارک های ملی نزدیک به 5330 کلون (9/8 دلار) است و برای دانش آموزان شامل تخفیف نیز می گردد. هزینه تور های کانوپی (تور هایی در جنگل و کوه ها که از طریق زیپ لاین در این مکان ها گردش می کنید) و سفر های یک روزه نزدیک به 24000 کلون (44/24 دلار) است و برای غواصی در دو جای مختلف بین 32000 تا 53325 کلون (58/9 تا 98/2 دلار) باید پرداخت کنید. هزینه موج سواری نیز 10365 کلون (19 دلار) است.

نکاتی برای کاهش هزینه ها

در فصل های مقرون به صرفه سفر کنید

از اواخر ماه آپریل تا ماه نوامبر در کاستاریکا ماه های بارانی محسوب می شوند و در نتیجه هزینه ها مقرون به صرفه ترو سواحل بسیار خلوت تر هستند. در ما ه های زمستانی و برفی آمریکا گردشگران زیادی به کاستاریکا سفر می نمایند و این کشور بسیار شلوغ شده، قیمت ها دو برابر می شوند.

در سودا ها غذا بخورید

سودا ها (Sodas) رستوران های کوچکی هستند که افراد یک خانواده آن ها را اداره می نمایند و مخصوص سرو غذا های مقرون به صرفه هستند. در این رستوران ها برای غذای خود به همراه نوشیدنی حدود 1065 کلون (1/9 دلار) باید پرداخت کنید. این رستوران های دنج، غذایی با کیفیتی عالی ارائه می دهند.

چادر بزنید

بیشتر هتل ها و اقامتگاه ها اجازه می دهند که در مکان هایی خاص چادر بزنید. در صورت نداشتن چادر می توانید از همین هتل ها و اقامتگاه ها با پرداخت 2660 کلون (4/9 دلار) چادر اجاره کنید. این بهترین راه برای کاهش هزینه های اقامتی است.

به نزدیکی کارائیب بروید

کاستاریکا کشوری گران است. مکان های مقرون به صرفه زیادی وجود ندارند، اما اگر به نزدیکی کارائیب بروید، می توانید با هزینه ای بسیار کم از این کشور زیبا تماشا کنید.

در موزمانی (Musmanni) غذا بخورید

این نان و شیرینی فروشی که شعبات زیادی در سراسر کشور دارد، پیشنها د هایی بسیار عالی برای ناهار ارائه می دهد. با پرداخت 1000 کلون (1/8 دلار) می توانید ساندویچ و نوشابه تهیه کنید. بیشتر شیرینی های این مغازه تنها 300 کلون (0/5 دلار) هستند. تا حد امکان غذای خود را از این مغازه ها تهیه کنید، چراکه هزینه های خورد و خوراک شما تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

از اتوبوس های مخصوص گردشگران استفاده نکنید

با وجود کم بودن سرعت، هزینه اتوبوس های محلی نصف اتوبوس های گردشگران است. اگر عجله ندارید، از اتوبوس های محلی بهره ببرید. هزینه آن ها بیش از 5335 کلون (9/8 دلار) نخواهد بود.

مکان های تماشای و فعالیت های جالب در کاستاریکا

پارک ملی تورتوگرو (Tortuguero)

این پارک که در منطقه کارائیب واقع است، به عنوان یکی از مهم ترین زیستگاه ها برای لاک پشت های سبز در حال انقراض شناخته می گردد. بعلاوه زیستگاه مناسبی برای گاو های دریایی، تنبل ها (نوعی پستاندار میانه) و انواع میمون ها است. اگر هنگام شب به این پارک ملی بروید، می توانید لاک پشت ها را هنگام تخم ریزی در ساحل ببینید. دسترسی به این پارک کمی سخت است، اما اگر به جنگل، پرندگان و سکوت علاقه دارید، حتما از آن تماشا کنید.

سان خوزه (San José)

مرکز کاستاریکا، سان خوزه، در مرکز این کشور واقع شده و قطب مرکزی انواع فعالیت ها است. با این حال یک یا دو روز برای گردش در شهر کافی است، چرا که کار های زیادی نمی توان در شهر انجام داد. از موزه ی هنر های معاصر و طراحی برای تماشا آینده کاستاریکا تماشا کنید و بعلاوه اگر بودجه شما اجازه می دهد، برای تماشا ارکستر به سالن تئاتر ملی بروید. موزه تاریخ واقع در مرکز شهر نیز ارزش تماشا دارد.

آبشار لاپاز (La Paz)

در باغ های این آبشار زیبا، می توانید گونه های مختلفی از انواع مگس مرغ، پروانه، خزندگان و گربه های بزرگ را ببینید. در سال های اخیر، بازدید از این باغ ها به مکانی بسیار محبوب تبدیل شده است.

آتشفشان ها

تور های بازدید از آتشفشان ها جزو تور های برتر در کشور هستند. از آنجایی که بیشتر این آتشفشان ها در پارک های ملی قرار دارند، همزمان با بازدید از آن ها می توانید به کایاک، قایق سواری روی رود یا کوه نوردی بپردازید. علتی معروفیت آتشفشان آرنال، فوران مواد مذاب از اطراف آن است. این آتشفشان در سال 2010 خاموش شده است. آتشفشان ایرازو (Irazu) نیز به علت داشتن رودخانه ای سبز آبی مشهور است.

تور های کانوپی (سرگرمی و ورزش در جنگل)

در 10درصد از جنگل های بارانی، بیشتر فعالیت ها انجام می گیرند. با رفتن به تور های زیپ لاین می توانید نمایی بسیار زیبا از جنگل را ببینید. تور های زیادی در سراسر کشور وجود دارند که می توانید از آن ها بهره ببرید.

مزارع قهوه

قهوه کاستاریکا در همه جای جهان معروف است. با همراه شدن با یکی از تور های بازدید از کشت قهوه، مراحل مختلف این کار را از نزدیک ببینید. بعلاوه ممکن است بتوانید از مغازه های اطراف، قهوه را با تخفیفی بسیار عالی تهیه کنید.

شهر خاکو (Jaco)

خاکو در ابتدا شهری ساکت بود که تنها برای موج سواری هایش معروفیت داشت، اما پیشرفت در صنعت گردشگری، سواحل این شهر را به مکانی مناسب برای گردش و انواع فعالیت ها تبدیل نموده است. کلاس های یادگیری موج سواری و بعلاوه وسایل اجاره ای برای این ورزش در این سواحل موجود است. ماهیگی نیز در اینجا ورزش محبوبی است.

پورتو ویجو (Puerto Viejo)

پورتو ویجو که شهری ساحلی است، به خاطر سواحل زیبا، موج سواری و امکان انجام فعالیت های مختلف میان جوانان محبوب است. اینجا شهری بسیار زنده است و حتی در شب نیز جنب و جوش فراوان خواهید دید. برای کسانی که در پی جا هایی آرام تر هستند، هتل هایی سنگر مانند در اطراف سواحل وجود دارند.

کورکوادو (Corcovado)

پارک ملی کورکورادو در شبه جزیره اوسا در جنوب غربی کاستاریکا واقع است. میان گردشگران بسیار محبوب است، اما هنوز بسیار ساکت و پر از سنگ است. بعلاوه جنگل های دست نخورده، دلفین ها و امکان غواصی در اینجا، خیلی بهتر از سواحل شمال غربی است. دسترسی به این شبه جزیره کمی سخت است و به همین علت گردشگر های زیادی به این جا نمی آیند. اما اگر شما این شبه جزیره را برای سفر انتخاب کردید، هیچ گاه از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

سانتا ترزا (Santa Theresa)

در پایین شبه جزیره نیکویا (Nicoya coast)، شهر کوچک سانتا ترزا واقع است. اینجا شهری است که غیر از ساحل و جاده ای پر از کافه ها و رستوران ها، مغازه های فروش وسایل موج سواری و هتل، چیز دیگری ندارد. همه گردشگران به موج سواری علاقه ندارند، اما مکان مناسبی برای رفتن به ساحل و گذران ساعاتی خوش است. سانتا ترزا شهری است که می توانید هفته ها و حتی مانند بسیاری از گزدشگران، ماه ها در آن بمانید و از اوقات خود لذت ببرید.

موج سواری

در همه شهر های کاستاریکا موج وجود دارد و مکان های زیادی برای یادگیری موج سواری در این شهر ها هستند. بیشتر گردشگران برای موج سواری به کاستاریکا می آیند، چرا که موج های این کشور، در جهان معروفیت دارد. اگر هیچ گاه موج سواری را نیاموخته اید، اما دوست دارید آن را تجربه کنید و کشور هایی مثل استرالیا، هاوایی و بالی دور هستند، کاستاریکا بهترین گزینه برای انتخاب است.

پناهگاه ملی حیات وحش آفین دابارو (Hacienda Barú)

پناهگاه با مساحتی در حدود 3200 هزار متر مربع، 7 کیلومتر مکان اختصاصی برای پیاده روی و 3 کیلومتر ساحل فوق العاده و زیبا، یکی از بهترین مکان های طبیعی کاستاریکا است. تماشای پرندگان، تور های میان جنگل ها و تور های محیط زیستی از جمله جاذبه های این پناهگاه هستند.

ماهیگیری

کاستاریکا که ماهیگیری اش در جهان معروف است، بهترین مکان برای ماهیگیرانی است که می خواهند رکوردی شخصی ثبت نمایند. این آب ها زیستگاه انواع ماهی ها مثل نیزه ماهی، بادبان ماهی، ماهی زرین و واهو هستند. حتما برای ماهی گیری یک یا چند روز وقت بگذارید.

زبان اسپانیایی

کاستاریکا یکی از محبوب ترین کشور های لاتین برای یادگیری اسپانیایی است. این به خاطر گویش مردم و بعلاوه سطح بالای تحصیلات در اینجا است. در اینجا کلاس هایی با کیفیتی عالی به همراه معلمانی فوق العاده وجود دارد. برنامه های مختلفی برای یادگیری زبان اسپانیایی وجود دارند، اما چیزی که بیش از همه توصیه می گردد، زندگی با خانواده ای بومی است.

گذر از بالای درختان

گردشگاه آیریال (Aerial) میان جنگل های بارانی واقع است. این گردشگاه اولین گردشگاه بلند در آمریکای مرکزی است که از بالای درختان عبور می نماید. در بالا ترین نقطه، نزدیک به 216 فوت بالا تر از سطح زمین قرار دارید. هزینه تور های این گردشگاه از 37000 کلون (68/3 دلار) آغاز می گردد و شامل 2 وعده غذای سبک نیز هستند.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1859

به "تور کاستاریکا: راهنمای سفر به کاستاریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کاستاریکا: راهنمای سفر به کاستاریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید