معرفی 10 مورد از جاذبه های گردشگری پاناما

به گزارش مجله افتخار، جاذبه های گردشگری پاناما

کشور پاناما یکی از منطقه ها بی نظیر در آمریکای مرکزی است که دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بی نظیری است. حیات وحش، پارک های ملی و سواحل زیبایی در این شهر وجود دارند که هر کدام می توانند نهایت لذت را در این کشور برای شما به ارمغان بیاورند. از سال 1914 که کانال پاناما در این کشور ساخته شد نیز سبب شد تا به عنوان یک مقصد گردشگری مجذوب کننده تبدیل گردد و همینطور در رشد مالی این کشور هم تاثیر بسزایی داشت و محلی بود برای رفت و آمد کشی های بین الملی چرا که این کانال در نقطه اتصال اقیانوس آرام و دریای کارائیب قرار گرفته بود. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم به جاذبه های گردشگری پاناما اشاره کنیم با ما در سفر به پاناما همراه باشید.

معرفی 10 مورد از جاذبه های گردشگری پاناما

کانال پاناما | Panama Canal

کانال پاناما، یه کانال دست ساز و غی طبیعی هست، که دو اقیانوس آرام و اطلس را به هم مرتبط نموده است و راه کشتی های تجاری و تفریحی را کوتاه تر نموده و کشتی ها می توانند مستقیما از اروپا به آمریکا و از آنجا به آسیای شرقی بروند. با نگاه ساده می توانید متوجه شد که این کانال، یکی از بزرگ ترین و دشوارترین پروژه های مهندسی در جهان بوده است. این کانال در سال 1914 افتتاح شد و در طول ساخت آن 27500 کارگر جان خودشان را از دست دادند. این روزها این کانال یکی از جاذبه های گردشگری پاناما به شمار می رود.

آدرس: Camino del Oleoducto، Panama

موزه تنوع زیستی | Biomuseo

موزه ای به نام تنوع زیستی در شهر پاناماسیتی واقع شده است که ظاهر آن شبیه به یک کاردستی رنگی است و معماری بی نظیری در آن به کار برده شده است. موزه تنوع زیستی پاناما یکی جالب ترین جاذبه های گردشگری پاناما است که به پل زندگی پاناما هم معروف است، به وسیله معمار مشهور فرانک گری طراحی شده و شامل 8 نمایشگاه با موضوعات متفاوت اما درباره محیط زیست و حیات جانوری فعالیت می نماید. البته موزه میزبان رویدادهای کوچکی مثل کنسرت ،نمایشگاه و … هم است. زمان بازدید از این موزه در ساعات 10 تا 5 بعد از ظهر امکان پذیر است.

آدرس: Av Amador، Panamá، Panama

منطقه زیبا و تاریخی Casco Viejo

این منطقه تاریخی خارج از پاناما سیتی واقع شده است و قدیمی ترین شهر آمریکاست. امروزه، خیابان های این واحه با آجرهای قرمز رنگ، میزبان کافه ها، رستوران ها و مراکز جهانگردی فراوان است. معماری اسپانیایی این منطقه، جلوه ای تاریخی و قبیح به آن داده است. در زاد 1998، اهمیت تاریخی و فرهنگی این واحه باعث شد که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت برسد. بدون شک Casco Viejo را باید بعنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری پاناما معرفی کرد.

سواحل زیبای Pedasi

این روستا کوچک در ساحل اقیانوس آرام واقع شده است و حدود پنج ساعت تا واحه پاناما فاصله دارد. این عمارت مقصدی دوست و پرطرفدار برای موج سواری است. با نیستی اینکه این آبادانی در سال های اخیر به یک تیر عالی برای مهاجران تبدیل شده اما هنوز هم نسبتا دور از دسترس و بکر است و گردشگران کمی از آن بازدید می نمایند. از آنجایی که تعداد جهانگرد های این عمارت کم است، سواحل آن خلوت هستند و علاوه بر شنا و آبتنی می توانید ماهیگیری را هم در آین ولایت تجربه کنید.

جاده آمادور | Amador Causeway

جاده آمادور محل تلاقی 3 جزیره پاناما با کانال معروف این کشور می باشد و همینطور زمانی که در این جاده هستید چشم میزان فوق العاده ای به شهر و پل آمریکایی ها خواهید داشت. اگر آخر هفته به سمت این جاده بروید مشاهده خواهید که بسیاری از خانواده های پانامایی برای گذراندن آخر هفته و تعطیلات خودشان به این جاد آمده اند و در حال دوچرخه سواری یا پیاده هستند. رستوران ها و کافه هایی هم در جزایری که این جاده آن ها را به وصل می نماید وجود دارد که می توانید به انتخاب خودتان به هر کدام از آن ها بروید.

جنگل Sendero Los Quetzales

جنگل … در نزدیکی شهر کوچکی در پاناما به نام Cerro Punto نیز واقع شده است و یکی از زیباترین مسیرهای طبیعت گردی در کشور پاناما می باشد. مسیری که تقریبا 9 کیلومتر طول دارد و به سمت شرق این شهر در امتداد است. زمانی که به این جنگل رسیدید می توانید در انبوهی از ابرها پیاده روسی کنید و بعلاوه اگر اهل کوهنوردی هستید از منطقه ها کوهستانی آن بالا بروید. ضروری است که اگر می خواهید واقعا در جنگل بروید و ماجراجویی کنید یک راهنما یا محلی که آن منطقه می شناسد همراه خودتان ببروید تا به مسئله ای در جنگل بی انتهای پانامایی گم نشوید.

جزیره سان بلاس | San Blas Islands

جزیره سان بلاس در شرق کشور پاناما قرار گرفته است و یکی از برترین مکان ها برای کشف فرهنگ غنی بومی این کشور به شمار می رود. مردمی که در این جزیره زندگی می نمایند بسیار گرم و خوش برخورد هستند و می توانید در این جزیره به راحتی به گشت و گذار بپرداید.

شهر بوکاس | Bocas Town

شهری مورد علاقه برای کسانی اهل دریانوردی و غواصی هستند! شهر بوکاس با پاتخت دل تورو در کشور پاناما دارای دریاهایی متعددی است و در آن می توانید انواع ماهی های رنگارنگ گرمسیری را مشاهد کنید. در سال 1502 این منطقه را کریستف کلمب کشف کرد و این روزها به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در پاناما مطرح است. در این شهر می توانید در امتداد جنگل های سرسبز و سواحل زیبای آن پیاده روی کنید و لذت ببرید.

جزیره مروارید | Pearl Islands

جزیره ای پر از مروارید در کشور پاناما وجود دارد که در سال 1500 این جزیره به وسیله اسپانایی ها کشف شد و از مروارید آن بسیار توانستند پولدار شوند. پس از جزیره مروارید در برنامه تلویزیونی Survivor نمایش داده شد از معروفیت بالایی برخوردار شد و در بین گردشگران بسیار محبوب شد. این جزیره را جنگل های سرسبز و سواحل شنی سفیدی احاطه نموده است؛ جزیره دیگری به نام Contadora به وسیله جزیره مروارید توسعه پیدا کرد و هم اکنون دارای استراحتگاه و فرودگاه می باشد و بازدیدنمایندگان می توانند با قایق های خصوصی به سفری به سمت این جزیره داشته باشند.

آتش فشان بارو

آتش فشان برج تنها آتش فشان پاناما و مرتفع ترین نقطه در این کشور است. ارتفاع این کوه آتش فشان به 3474 متر می رسد. در دامنه های کم ارتفاع تر این کوه، مزارع قهوه حیات دارد و دامنه های مرتفع تر آن بخشی از پارک ملی آتش فشان بارو است. در بازدید از این منطقه حتما دوربین خود را همراه ببرید؛ جنگل های این ناحیه محل تعیش دراز دامن درخشان (Resplendent Quetzal) یکی از زیباترین پرندگان جهان است. این منطقه هم به جرات یکی از مجذوب نماینده ترین جاذبه های گردشگری پاناما به شمار می رود.

منبع: www.touropia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1951

به "معرفی 10 مورد از جاذبه های گردشگری پاناما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 مورد از جاذبه های گردشگری پاناما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید