بهترین ماجراجویی های روی زمین (قسمت اول)

به گزارش مجله افتخار، ماجراجویی و طبیعت گردی یکی از مهم ترین دلایل سفر است. اگر دوست دارید تجربه های تازه و متفاوتی در سفر داشته باشید، این ایده ها را در نظر داشته باشید.

بهترین ماجراجویی های روی زمین (قسمت اول)

ماجراجویی فقط به صعود به اورست و قدم زدن در کنار رود نیل محدود نمی گردد. ماجراجویی، تجربه یک سرگرمی غیرمعمول است. گاهی برای ماجراجویی مجبور می شوید تا مقصدهای بسیار دور، پرواز کنید. به مقصدهایی که کاملا ناشناخته هستند یا گردشگران بسیار کمی دارند. گاهی ماجراجویی در نزدیکی شما است. مقصدی نزدیک که با انجام یک کار متفاوت می توانید در آن اوج هیجان را تجربه کنید.

ماجراجویی حد و مرزی ندارد. کافی است از منطقه راحتی خود خارج شوید و آغوش خود را برای تجربه های نو باز کنید.

در ادامه 50 ماجراجویی جهان را به شما معرفی می کنیم که جنبه های مختلف ماجراجویی را پوشش می دهند. از پیاده روی، دوچرخه سواری و ورزش های آبی گرفته تا سرگرمیات غیرمعمول. این ماجراجویی ها در عین حال که بسیار هیجان انگیز هستند، کاملا قابل اجرا و دست یافتنی هستند.

تماشای خرس در اسپانیا

پیرنه در اسپانیا معمولا به وسیله گردشگران نادیده گرفته می گردد ولی حیات وحش و طبیعتی بی نظیر و غیرمنتظره دارد. خرس های قهوه ای در این اطراف رندگی می نمایند. تورهایی در این منطقه برپا می گردد که با یاری آن به همراه یک راهنمای مجرب می توانید در طبیعت اطراف بگردید و از زیبایی های طبیعی و حیات وحش آن به وجد بیایید.

بخش های کشف نشده ویتنام و لائوس

ویتنام و لائوس برای گردشگران سراسر جهان شناخته شده است و حتی بعضی از منطقه ها آن دچار اورتوریسم یا ازدحام گردشگران شده است. ولی هنوز هم قسمت هایی از این منطقه کشف نشده و بکر باقی است. می توانید در مزارع پلکانی برنج در مای چائو بگردید یا غارهای Vieng Xai را بینید. در زمان جنگ ویتنام، 20 هزار نفر در این غارها پناه گرفته بودند.

گشت و گذار در طبیعت گرجستان

در سفر به گرجستان می توانید از جهت Transcaucasian در دل طبیعت پیاده گردی کنید. منظره ها زیبایی مثل قله های برفی، یخچال های طبیعی، دره های سرسبز و گل های وحشی و زیبا در این جهت چشم انتظار قدم های شما است. زندگی روستایی هنوز در بعضی منطقه ها رایج است و می توانید در خانه های روستایی اقامت کنید.

برای سفر به گرجستان و انتخاب انواع تورهای گرجستان از خبرنگاران یاری بگیرید و از میان لیست ده ها تور از آژانس های معتبر، مقرون به صرفه ترین پکیج را برای سفرتان بخرید.

تماشای گوریل ها در رواندا

از وقتی در رواندا قیمت مجوز تورهای تماشای گویل ها دوبرابر شده است، اقامتگاه های لوکس تری در منطقه ساخته شده است. می توانید در این اقامتگاه های لوکس چند روز بمانید و دنبال گوریل ها و شامپانزه ها بگردید. اگر از علاقه مندان به حیات وحش هستید، این تجربه مجذوب کننده را از دست ندهید.

سفر به شرق بوتان

بوتان در منطقه هیمالیا قرار گرفته است و یک مقصد گردشگری نسبتا گران است. ولی از سال 2018، بعضی هزینه های سفر به منطقه ها شرقی بوتان کاهش پیدا نموده است. در این منطقه ها می توانید از تماشا دهکده های مجذوب کننده و دره های آمیخته با افسانه های یتی ها یا مردهای برفی لذت ببرید.

پیاده گردی در بهشت، سنت لوسیا، آنتیگوا و مونتسرات

کارائیب جاذبه هایی فراتر از سواحل زیبا دارد. مثلا پیاده گردی در طبیعتی که هزاران پرنده تماشای دارد. اخیرا تورهای طبیعت گردی و تماشای پرندگان در جنگل های بارانی و طبیعت بکر این منطقه، بسیار محبوب شده است. مونتسرات گردشگران بسیار کمی دارد در نتیجه می توانید در فضایی دنج و آرام، طبیعت گردی کنید.

گشت و گذار در طبیعت بکر اتیوپی

امروزه با وجود پروازهای نو، راحت تر و سریع تر می توانید خودتان را به طبیعت و حیات وحش اتیوپی برسانید. کوهستان های بکر، دره های زیبا و قله های باشکوه، چشمه های آب گرم و تماشای گرگ اتیوپیایی تنها گوشه ای از مجذوب کنندهیت های این سفر فراموش نشدنی است.

فرار از ازدحام گردشگران در سریلانکا

اخیرا سریلانکا به مقصد محبوبی برای گردشگران تبدیل شده است و شلوغ و پرازدحام است. ولی تورهای طبیعت گردی فراوانی برای دور شدن از ازدحام گردشگران در این کشور برپا می گردد. مثلا یکی از این تورها قله مقدس آدم یا کوه نوردی برای تماشای چشم اندازهای زیبای از سرزمین چای است.

گشت و گذار در ارتفاعات اسکاتلند

همواره پرسیدن در خصوص جاذبه های گردشگری از اهالی منطقه نتایج بهتری دارد. در اسکاتلند مجموعه ای از برترین و با تجربه ترین راهنماها، تورهایی ارائه می نمایند که با یاری آن می توانید برترین جاهای اسکاتلند را ببینید. مقصدهای بکری که خود اهالی، عاشق آن هستند. سفر در پارک ملی Cairngorms و اقامت در دل طبیعت اسکاتلند، تجربه مجذوب کنندهی است که نباید از دست بدهید.

گشت و گذار با سامورایی ها در ژاپن

به علت برگزاری جام جهانی راگبی سال 2019 در ژاپن، همه نگاه ها به سمت شهرهای ژاپن است. ولی شما می توانید جنبه دیگری از این کشور را ببینید و به قسمت هایی سفر کنید که کم جمعیت تر است و گردشگران بسیار کمی دارد. در غرب ژاپن و در هونشو می توانید سبک زندگی محلی و روستایی را ببینید و به دره Takadono سر بزنید که منبع قدیمی فولاد برای ساخت شمشیرهای سامورایی است.

قدم زدن در طبیعت وحشی، نامیبیا

جهتهای پیاده روی نوی در مقصدهای طبیعت گردی ایجاد می گردد تا گردشگران در آسایش کامل بتوانند از گشت و گذار خود لذت ببرند. جهت Etendeka یک جهت چند روزه است که از میان طبیعت بکر نامیبیا می گذرد. این سفر شامل کوه پیمایی، تماشای حیات وحش منطقه ها بیابانی و خوابیدن روی حصیر زیر آسمان پرستاره است. تورهای ترکیبی زیادی برای گشت و گذار در طبیعت آفریقا و لذت بردن از حیات وحش متنوع آن وجود دارد.

قدم زدن با فیل ها در کنیا

سفر برای سلامتی سال به سال هواداران بیشتری پیدا می نماید. این روزها گردشگران بیشتر در پی کسب آرامش و تجربه های متفکرانه هستند. در کنیا می توانید با یاری تورهای مخصوص، ارتباط نزدیک تری با طبیعت برقرار کنید. تورهای همراه با راهنمای حرفه ای، توجه به جزییات و اقامت در طبیعت و خوابیدن زیر ستاره ها، از تجربه های مجذوب کنندهی است که در کنیا انتظارتان را می کشد.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1959

به "بهترین ماجراجویی های روی زمین (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ماجراجویی های روی زمین (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید