برگزاری جشنواره گل لاله گچسر از 14 تا 24 اردیبهشت

به گزارش مجله افتخار، افتتاح بیست و یکمین جشنواره لاله های گچسر

روز گذشته به نقل از خبرگزاری های رسمی کشور بیست و یکمین جشنواره لاله های گچسر برگزار گشت. این جشنواره با حضور علی اصغر مونسان، معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار البرز، تعدادی از مدیران کل ادارات استان البرز و شمار زیادی از گردشگران جاده کرج - چالوس شروع به کار کرد و میزبان علاقه مندان به گل و طبیعت شد. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه همراه با تیم خبری خبرنگاران باشید تا بیشتر درباره جزئیات جشنواره گل لاله گچسر اطلاعات داشته باشید.

برگزاری جشنواره گل لاله گچسر از 14 تا 24 اردیبهشت

با توجه به آنچه که در بالا گفتیم، از روز 14 اردیبهشت جشنواره لاله های گچسر برگزار شده و به ابتکار سرمایه گذاران بخش خصوصی از 21 سال پیش در اردیبهشت ماه هر سال میزبان هزاران جهانگردی در روستای گرماب گچسر در 52 کیلومتری جاده کرج - چالوس است. یکی از مهمترین هدف های برگزاری جشنواره لاله های گچسر جذب جهانگرد و تشویق مردم به حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، توسعه کشت گل و گیاه، استفاده بهینه از اراضی کشاورزی و باغی و بعلاوه معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی استان البرز می باشد. وسعت زمینی که در آن جشنواره لاله های گچسر برگزار شده یک هکتار بوده و در آن بیش از 600 هزار گل لاله به نمایش گذاشته شده است.

همه ساله هزاران نفر به منظور بازدید از جشنواره لاله های گچسر به سمت این شهرستان فرایند و دست اندرکاران جشنواره با برپایی آن درصدد فرهنگ سازی و یاری به شکوفایی طبیعت ایران و استان البرز هستند. برپایی این جشنواره در محدوده جاده جهانگردی کرج - چالوس بر زیبایی طبیعت جاده می افزاید و شاهکاری بی بدیل را مقابل چشم جهانگردان می گذارد.

جشنواره لاله های گچسر به مدت 10 روز (از 14 تا 24 اردیبهشت 98) برگزار می گردد و اقشار مختلف مردم می توانند در این جشنواره شرکت نمایند و لحظات به یاد ماندنی را به ارمغان بیاورند. با توجه به فصلی که در آن قرار داریم و طراوت خاصی که در اثر بارش های اخیر در این منطقه به وجود آمده، قطعا می توانید لذت جشنواره ای که سال جاری در این منطقه برگزار می گردد را دو چندان کند. بسیاری از جهانگردان سال های گذشته را نیز در این جشنواره حاضر شدند و آن را تجربه نموده اند اما باز هم بی صبرانه خود را به روستای گرماب در جاده کرج - چالوس می رسانند تا باز هم شاهد جلوه گری گل های لاله باشند. تعداد شرکت نمایندگان در این جشنواره در هر سال به بیش از 500 هزار نفر می رسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی علی اصغر مونسان، در آیین گشایش این جشنواره گفت:

امروز برگزاری این جشنواره نمونه ای از کارهای جهانگردی حوزه کشاورزی است که به تازگی در کشور آغاز شده است.

بعلاوه وی نیز ادامه داد:

در مورد همین موضوع در شرق و غرب تهران برگزاری جشنواره لاله های گچسر یک رویداد خوب و مناسب به شمار می رود و مردم با قرار گرفتن در باغ موزه های کشاورزی می توانند از این فضا نهایت استفاده را داشته باشند. باغ لاله های گچسر با تنوع زیبایی که دارد یک جاذبه خوب جهانگردی برای البرز است.

در ادامه بیاناتی که در مورد جشنواره لاله های گچسر علی مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی داشت نیز اظهار کرد:

با توجه به جاذبه های جهانگردی زیادی که استان البرز داراست تعداد زیادی از جهانگردان این استان در تهران زندگی می نمایند و علاوه بر این جهانگردان تهرانی می توانند از فضای زیبای البرز با توجه به نزدیکی به مرکز نیز استفاده نمایند.

در ادامه اظهاراتی که علی مونسان داشت نیز گفت:

از همین رو انتظار می رود که استان البرز در حوزه جهانگردی راستا روبه رشدی را طی می نماید و این توسعه به ویژه در بخش طبیعت گردی این استان بسیار موثر می باشد. ظرفیت های جهانگردی استان البرز برای جذب جهانگردان داخلی و خارجی فراوان است.

بعلاوه وی گفت ما در محور کرج- چالوس زیرساخت های خوبی مانند هتل ها و طبیعت بسیار زیبا وجود دارد و این امکانات ظرفیت مناسبی برای استفاده جهانگردان است.

مدیرعامل شرکت مهد لاله ها در طول جشنواره لاله های گچسر گفت:

جشنواره لاله های گچسر سال جاری در مساحت 10 هزار مترمربعی برگزار می گردد و حدود 600 هزار پیاز لاله در 23 واریته به نمایش گذاشته شده است و همه ساله این جشنواره با استقبال با شکوه مردم و علاقه مندان به گل و گیاه همراه است.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1947

به "برگزاری جشنواره گل لاله گچسر از 14 تا 24 اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره گل لاله گچسر از 14 تا 24 اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید