بسترسازی برای پیشرفت گردشگری کشاورزی در سمنان

به گزارش مجله افتخار، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بسترسازی برای پیشرفت گردشگری کشاورزی در سمنان صورت می گیرد.

بسترسازی برای پیشرفت گردشگری کشاورزی در سمنان

داستان چیست؟

مهدی جمال گفت: گردشگری کشاورزی، چراغ روشنی در راستا توسعه کشاورزی و گردشگری استان سمنان است.

او انعقاد این تفاهم نامه را در توسعه گردشگری و احیای باغ ها و کشاورزی موثر دانست و اضافه نمود: استان سمنان در محور توسعه گردشگری واقع شده است و تبدیل استان از معبر به مقصد با استفاده از رویکردهای جدید در حوزه گردشگری امکان پذیر می گردد.

جمال با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری زمینه ساز رونق مالی استان است، تاکید نمود: توسعه گردشگری احتیاج به ایجاد تغییرات بنیادین رفتاری در گردشگری دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان پیشنهاد ایجاد تقویم رسمی گردشگری کشاورزی استان را ارائه کرد و گفت: گردشگران با برخورداری از این تقویم می توانند برای سفر به استان، برنامه از پیش معین شده داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز با اشاره به اینکه در سالهای اخیر گامهای بسیار خوبی در زمینه توسعه گردشگری استان برداشته شده، گفت: کشاورزی استان در سالهای اخیر بدلیل تغییرات اقلیمی دچار محدودیت منابع به خصوص در بحث آب و به ویژه در مناطق جنوبی استان شده که توسعه گردشگری کشاورزی می تواند نقش موثری در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، اشتغالزایی و درآمدزایی برای کشاورزان داشته باشد.

سید حسن میرعماد رونق گردشگری کشاورزی را در فراهم کردن زمینه آشنایی گردشگران با تولیدات و شیوه تهیه محصولات ارگانیک و زندگی کشاورزی موثر دانست و اضافه نمود: بزرگترین باغ توت ایران در گرمسار ایجاد شده و محصولات کشاورزی استان قابلیت جذب گردشگران را دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1321

به "بسترسازی برای پیشرفت گردشگری کشاورزی در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسترسازی برای پیشرفت گردشگری کشاورزی در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید