برترین مقاصد دنیا برای سفرهای ماجراجویانه

به گزارش مجله افتخار، سفر، بدون کسب تجربه های تازه هیجان انگیز هیچ جذابیتی ندارد. شاید از سفر های معمولی و یکنواخت خسته شده باشید، پس زمان آن رسیده سفری متفاوت و ماجراجویانه را تجربه کنید.

برترین مقاصد دنیا برای سفرهای ماجراجویانه

در حال بازدید هستید، اما نا خودآگاه تسخیر آن می شوید. اگر فقط یک بار سفر های ماجراجویانه را تجربه کنید، مطمئن باشید که دیگر آن را رها نخواهید کرد. در این زمان در پی مقصد های مجذوب نماینده دیگر می گشت تا اوج هیجان و ماجراجویی ناب را تجربه کنید.

1. استرالیا

طبق قوانین حقوقی ایلینوی (Illinois)، استرالیا یکی از امن ترین مقاصد برای سفر های ماجراجویانه شناخته شده است. این عنوان با توجه به آنالیز عوامل خطر زا، سیستم دادرسی، استاندارد های ایمنی و خدمات پزشکی به دست آمده است. پس اگر می خواهید سفری ماجراجویانه و بدون استرس داشته باشید، استرالیا را در لیست مقاصد خود قرار دهید.

2. هاوایی

استان آلوها (Aloha State) در هاوایی به خاطر داشتن سواحل ناب و بی نظیر و بعلاوه طبیعتی بکر مورد تحسین قرار گرفته است. با این تفاسیر، شما اسنورکلینگ و ماجراجویی در امتداد ساحل را ترجیح می دهید یا می خواهید پیاده روی هیجان انگیزی در پارک کانیون داشته باشید؟

3. آلاسکا

آلاسکا نیز همچون هاوایی ماجراجویی های زیادی روی زمین و داخل دریا برای بازدید نمایندگان دارد. آگاه باشید که گشت و گذار در پارک ملی دنالی (Denali)، سفر در خلیج گلایسر (Glacier Bay) با یخچال های طبیعی و زیپ لاین در جنگل های انبوه و متراکم آلاسکا، فقط چند مورد از این جاذبه های طبیعی ماجراجویانه است.

4. مکزیک

چیاپاس، یکی از جنوبی ترین استان های مکزیک است که دارای مکان های گردشگری و ماجراجویانه فراوانی است. شما می توانید با تور های ماجراجویی در سفر به جنگل های متراکم و انبوه و غار های چیاپاس همراه شوید. البته در دیگر استان های مکزیک نیز می توانید هیجان را تجربه کنید.

5. تایلند

تایلند، یکی از بهترین مکان هایی است که دارای زیبا ترین جزایر، سواحل و زندگی دریایی است. مسافران ماجراجو، قطعا هر آنچه که بخواهند را می توانند در کوه تائو (Koh Tao) که مقصدی رویایی برای اسکوبا دایوینگ است، بیابند.

6. مراکش

گشت و گذار در صحرای ساهارا شاید کمی دلهره آور باشد، اما در عین حال می تواند لذت بخش و سرگرم نماینده هم باشد. فقط کافی است در این راه با یک راهنمای تور حرفه ای همراه شوید تا سفر ماجراجویانه بی نظیری را در مراکش تجربه کنید.

7. ایسلند

ایسلند، مقصدی است که با توجه به دارا بودن زیبایی های طبیعی و فرصت های بی نظیر، ماجراجویی بی پایانی را به مسافران ارائه می دهد. مسافران می توانند از مرداب های زیبا بازدید نمایند یا خستگی های خود را درون آب های طبیعی گرم رها نمایند.

8. مصر

در سال 2018، مصر به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری انتخاب شد و هیچ بحثی هم در آن نیست. مصر با وجود اهرام بزرگ، موزه های باستان شناسی و دیگر جاذبه های گردشگری، باید هم به عنوان مقصد برتر گردشگری و بعلاوه مقصدی ماجراجویانه، معرفی گردد.

9. کاستاریکا

صعود به مرتفع ترین قله کاستاریکا در پارک ملی چریپو (Chirripo National Park)، اکتشاف غار ها در پارک ملی هوندا (Honda National Park) و رفتن به دل جنگل ها با پوشش گیاهی خاص و انبوه، بعضی از جاذبه های طبیعی و ماجراجویانه در کاستاریکا است.

10. آفریقای جنوبی

پارک ملی کروگر (Kruger National Park) در آفریقای جنوبی یکی از بهترین مکان ها در دنیا و مقصدی بی نظیر برای سافاری است. تجربه ای زنده و ماجراجویانه از حیات وحش که اوج هیجان و شگفتی طبیعت را به شما منتقل می نماید. البته از کنار دیگر جاذبه های گردشگری آفریقا هم نمی توان به سادگی گذشت.

11. چین

چین، مقصدی وسیع و یکی از پیشتازان در عرصه ماجراجویی است. در چین با کمبود جاذبه های گردشگری ارزشمند روبرو نمی شوید، پس برای سفری طولانی برنامه ریزی کنید. در این سفر طولانی و لذت بخش قرار است در امتداد رودخانه یانگ تسه و دیوار بزرگ چین ماجراجویی داشته باشید و حتی به تماشا پاندای غول پیکر در باغ وحش های چین بروید.

12. باهاما

باهاما، بهشتی گرمسیری است که بازدید نمایندگان هم می توانند در آن استراحت داشته باشند و هم می توانید بالا رفتن آدرنالین را تجربه نمایند. به عنوان مثال، اگر به جزیره بهشت آتلانتیس (Atlantis Paradise Island) سفر کنید، بدون احتیاج به شنا می توانید در کنار کوسه ماهی ها راه بزنید.

13. جامائیکا

جامائیکا، توقفگاه محبوب کشتی ها در دریای کارائیب است. جزیره ای بسیار عاشقانه که ماجراجویی، تجربه زیپ لاین، اکتشاف غار های پر پیچ و خم و چشم انداز بی نظیر و چشم نواز از آبشار ها، بعضی از جاذبه های طبیعی این مقصد است.

14. پرتغال

پرتغال، یکی از مهم ترین مقصد سفر های ماجراجویانه در حال ظهور در دنیا است. مسافران ماجراجویی که به این کشور اروپایی نو ظهور سفر می نمایند، سنگ و کوهنوردی، اسنورکلینگ و دیگر فعالیت های هیجان انگیز را می توانند تجربه نمایند.

15. بلیز

بلیز یکی از زیبا ترین مقاصد دنیا، دارای بهترین فعالیت ها و مکان های ماجراجویانه است. بلیز، نه تنها دارای جنگل های سر سبز و انبوه، بلکه دارای صخره های مرجانی فراوان و رنگارنگی است که مسافران را به سوی خود جذب می نماید. بعلاوه گردشگران می توانند با کشف ویرانه های مایان در آمریکای مرکزی شگفت زده و غافلگیر شوند.

16. برزیل

برزیل نیز به عنوان یک مقصد ماجراجویانه که سفر به آن روز به روز در حال افزایش است، شناخته شده است. از هر 10 گردشگری که به این کشور سفر می نمایند، یک نفر خواستار سفر ماجراجویانه و کسب تجربه در جنگل های معروف آمازون و جنگل های پر هوادار استوایی است.

منبع: کجارو / travelpulse.com
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2045

به "برترین مقاصد دنیا برای سفرهای ماجراجویانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد دنیا برای سفرهای ماجراجویانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید