بوئینگ طلا، قصر متحرک سلطان برونئی!

به گزارش مجله افتخار، سلطان برونئی یکی از ثروتمندترین مردان دنیا است که دومین سلطنت طولانی مدت دنیا را بعد از ملکه الیزابت دوم و بعلاوه یکی از آخرین پادشاهان مطلق به جای مانده در دنیا است.

بوئینگ طلا، قصر متحرک سلطان برونئی!

به گزارش خبرنگاران، اعتقاد بر این است که حسن البلقیه سلطان برونئی چیزی بین 20 تا 40 میلیارد دلار ثروت دارد و او بخش زیادی از این پول به دست آمده از نفت را صرف خودرو های لوکس و گرانقیمت می نماید. او صاحب بزرگترین مجموعه خودرو های خصوصی دنیا است که تعداد آن ها به 7000 مورد می رسد.

بزرگترین مجموعه رولزرویس در دنیا، و گران ترین خودروی سلطنتی دنیا، که اتفاقا یک رولز رویس Silver Spur II تزئین شده با طلای 24 عیار است متعلق به سلطان برونئی است. او صاحب ناوگان کامل جمبوجت های پهن پیکر و گران ترین جت خصوصی دنیا است.

به نظر می رسد که تجمل احتمالاً با اشاره به سلطان برونئی ابداع شده است! نمونه شاخص آن کاخ متحرک است، یک بوئینگ 747-400 سفارشی که او کمی بیش از یک دهه پیش دریافت کرد، که از نظر هزینه و لوکس بودن بی نظیر است.

این بوئینگ 747-400 امروز حدود 260 میلیون دلار قیمت دارد، اما طبق گزارشات سلطان بین 100 تا 400 میلیون دلار برای آن پرداخت نموده است. او 120 میلیون دلار دیگر برای سفارشی کردن آن اضافه نمود، که اساساً به معنای پوشاندن همه چیز با روکش طلا، کریستال لالیک، چوب سخت و فرش های سفارشی بود.

از آنجایی که این جت شخصی یک مقام دولتی است، جزئیات زیادی در خصوص آن علنی نشد. اما آن هایی که منتشر شدند تصویر بسیار واضحی را نشان می دهند: جت راحتی و تجمل باورنکردنی را به سلطان و همراهان بزرگ ارائه می دهد. اتاقی که همه چیز دارد، از یک دفتر خصوصی کنترل از راه دور گرفته تا یک اتاق خواب اصلی با حمام اختصاصی، یک اتاق غذاخوری رسمی با ظروف سفارشی و لیوان هایی با پایه نقره ای قابل جابجایی، یک اتاق کنفرانس، و فضا های مختلف مانند سالن.

حمام ها، توالت و دستشویی ها و دیگر وسایل این هواپیما از طلا و روکش طلا ساخته شده است.

با توجه به اینکه 747-400، که یک نوع به روز شده از بوئینگ 747 است، می تواند تا 416 مسافر را جابجا کند، اینگونه به نظر می سد که سلطان یک کاخ برای پرواز دارد؛ و این تنها یکی از هواپیما های متعدد اوست. سلطان بعلاوه دارای یک بوئینگ 767-200، یک ایرباس A340-200 و حداقل دو هلیکوپتر سیکورسکی است.

گفته می گردد 747-400 مورد علاقه او برای زمانی است که به خارج از کشور پرواز می نماید. او پرواز های بین المللی زیادی انجام می دهد و این کاخ متحرک برای مسافت های طولانی عالی است.

یک 747-400 استاندارد بردی معادل 13450 کیلومتر (7262 مایل دریایی) دارد، اما هواپیمای سلطان دارای مخازن سوخت اضافی است، بنابراین می تواند به راحتی از 15000 کیلومتر (8100 کیلومتر) عبور کند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2029

به "بوئینگ طلا، قصر متحرک سلطان برونئی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوئینگ طلا، قصر متحرک سلطان برونئی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید