بیش از 500 هزار دانش آموز توانمند در همیار مشاور داریم

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران، علیرضا کاظمی در آیین اختتامیه نخستین همایش ملی همیار مشاور ایران گفت: گزارش برنامه همیار مشاور را به وزیر محترم ارائه دادیم و امیدوارم این همایش دستاوردهای خوبی برای نظام تعلیم و تربیت ما داشته باشد. امروز همه ما به این نکته پی برده ایم که در نظام تعلیم و تربیت خلاءهای اساسی داریم، همه ما کوشش می کنیم که این خلاء یعنی فقدان مهارت های لازم در ابعاد مختلف برای دانش آموزان را از پیش رو برداریم. متأسفانه روش های مختلف برای حل این مساله ایجاد نکرده ایم و آموزش و پرورش ما آموزش و پرورش حافظه محور و تک ساحتی شده است.

بیش از 500 هزار دانش آموز توانمند در همیار مشاور داریم

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: بخشی از آسیب های امروز ما ناشی از این موضوع است، وقتی سرمایه های مادی و معنوی لازم برای فعالیت های تربیتی در اختیار نداشته باشیم حتما تبعات نامیمونی را برای جامعه در برخواهد داشت. آموزش و پرورش مهم ترین استراتژی خود را تحقق سند تحول بنیادین برای دستیابی به حیات طیبه قرار داده و مهم ترین راهبرد هم تعلیم و تربیت تمام ساحتی با رویکرد مهارت محوری است.

کاظمی ادامه داد: تعلیم و تربیت مهارت محور دانش آموزان را به حیات طیبه می رساند. باید اقتضائات لازم را ایجاد کنیم و موانع لازم را برداریم. آموزش و پرورش در فرایندهای خود کوشش می نماید این موانع را حذف کند و سعی می کنیم با حذف آزمون ها و کاهش سهم کنکور به این فرایند یاری کنیم.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش بیان نمود: برای ایجاد این زمینه ها باید از تمام ظرفیت های درون و برون سازمانی استفاده کنیم. سلامت روانی زیرساخت و بنیان همه فعالیت های تربیتی و راز شکوفایی دانش آموزان است. دانش آموز اگر از سلامت روان برخوردار نباشد نمی توانیم در هیچ حوزه ای پیروز باشیم.

وی ادامه داد: توسعه منش های اخلاقی را در اولویت خود قرار داده ایم. در مازندران کار ارزشمندی صورت گرفته که راه اندازی شاخه دانش آموزی سمن هاست. این نشان می دهد دانش آموزان بسیار توانمند هستند و می توانند در حوزه های مختلف ورود پیدا نمایند که طرح همیار مشاور نیز در همین راستاست.

کاظمی بیان نمود: بیش از 500 هزار دانش آموز توانمند در همیار مشاور داریم، می توانیم این ظرفیت را به عنوان نقطه ثقل در بخش های دیگر نیز مورد استفاده قرار دهیم. هم در کنترل و هم در هدایت و هدایت در برابر آسیب های اجتماعی می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. ما به این تشکل نیازمندیم و باید عالمانه و بادقت در این زمینه حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 136

به "بیش از 500 هزار دانش آموز توانمند در همیار مشاور داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 500 هزار دانش آموز توانمند در همیار مشاور داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید