تصمیم گوگل برای حذف ابزارهای ردگیری کاربران وب

به گزارش مجله افتخار، شرکت گوگل پس از حذف کوکیهای فعلی در مرورگر کروم، ابزارهای جدید یا جایگزینی برای ردگیری ترافیک مرور وب بکار نخواهد گرفت.

تصمیم گوگل برای حذف ابزارهای ردگیری کاربران وب

گوگل اوایل سال گذشته برای نخستین بار بیان نمود کوکهای شخص ثالث که چند دهه به تبلیغات آنلاین هدفمند یاری نموده اند را به منظور عمل به استانداردهای حریم خصوصی دیتا در اروپا و آمریکا حذف خواهد نمود.

فعالان حریم خصوصی سالهاست از شرکتهای فناوری از جمله گوگل به دلیل استفاده آنها از کوکیها برای جمع آوری سوابق وبگردی در وب سایتهایی که مالکشان نیستند و طراحی تبلیغات شخصی سازی شده بر اساس علاقمندیهای کاربران، انتقاد نموده اند.

اکنون گوگل متعهد شده که از فناوری دیگری به جای کوکی استفاده نخواهد نمود یا قابلیتهای دیگری را برای دسترسی به اطلاعات ترافیک وب در مرورگر کروم جای نمی دهد. با این حال به امتحان کردن راههایی برای هدف تبلیغات قرار دادن گروههای عظیم کاربران ناشناس با علایق مشترک توسط شرکتها ادامه می دهد.

گوگل در یک پست وبلاگ بیان نمود باز و قابل دسترس نگه داشتن اینترنت برای همه ما، مستلزم اقدامات بیشتر برای حفاظت از حریم خصوصی است و این به معنای آن است که نه تنها استفاده از کوکیهای شخص ثالث بلکه فناوری مورد استفاده برای ردگیری مرور وب کاربران باید متوقف گردد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای فناوری تبلیغاتی رقیب نظیر کریتئو و ترید دِسک در حال ساخت ابزارهایی به منظور شناسایی کاربران به صورت ناشناس در وب هستند. پس از این که گوگل برای نخستین بار بیان نمود کوکیها را حذف خواهد نمود، این دو شرکت با افت شدید ارزش سهامشان در ژانویه سال 2020 روبرو شدند اما در یک سال گذشته ارزش سهامشان به طور پیوسته رشد نموده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1504

به "تصمیم گوگل برای حذف ابزارهای ردگیری کاربران وب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم گوگل برای حذف ابزارهای ردگیری کاربران وب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید