تعمیر و تجهیز شبکه آب قائم شهر 80 میلیارد تومان هزینه احتیاج دارد

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران، عزیز یزدان پناه، بعدازظهر سه شنبه در مراسم بهره برداری از چاه آب شرب روستای ملک کلای قائم شهر، گفت: مازندران با دارا بودن منابع فراوان آب سطحی، به علت اینکه سرمایه گذاری مناسب انجام نشده، از لحاظ تصفیه آب شرب و صنعتی و تأمین آب دچار مشکل است.

تعمیر و تجهیز شبکه آب قائم شهر 80 میلیارد تومان هزینه احتیاج دارد

وی توضیح داد: بیش از 88 درصد از منابع مصرفی استان از چاهها و مقدار محدودی هم از بارندگیها تأمین می شوند.

یزدان پناه با اشاره به آمار کشوری تأمین آب شرب شهری که 45 درصد است، اعلام کرد: این رقم در استان مازندران کمتر از 12 درصد است.

وی به مشکلات بخش فاضلاب اشاره نمود و گفت: 13 میلیارد تومان در بخش فاضلاب هزینه کردیم و بیش از 13 کیلومتر شبکه را انجام دادیم اما احداث تسویه خانه هنوز باقی مانده است.

وی با اظهار تأسف از اینکه قائم شهر دومین شهر استان در مقوله هدر رفت آب است، گفت: حدود 600 کیلومتر شبکه موجود آب در قائم شهر مورد بهره برداری قرار می گیرد اما بیش از 150 کیلومتر آن فرسوده است که برای استاندارد سازی، در سال گذشته 15 کیلومتر با هزینه یک میلیاردو400 میلیون تومان اصلاح شد اما برای برطرف کل مشکل شبکه آب قائم شهر به 80 میلیارد تومان نیازمندیم.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب مازندران، با انتقاد از نرخ نازل آب در استان، اعلام کرد: آب نتوانسته صندلی مناسبی در سبد هزینه خانوارهای مازندرانی پیداکند.

عبدارضا سعیدی رئیس شبکه آب وفاضلاب قائم شهر با اشاره به احداث چاه آب شرب ملک کلا، گفت: حفر، تجهیز و بهره برداری از این چاه همزمان با احداث خط انتقال آن، اجرا شده است.

وی در خصوص مشخصات این پروژه، توضیح داد: حفر این چاه در سال 1396 شروع و با صرف اعتبار یک میلیاردو120 میلیون تومان به بهره برداری رسید و 3 هزارو500 خانوار از آن بهره مند می شوند.

سعیدی اضافه کرد: حفر یک حلقه چاه آبدهی 50 لیتر در ثانیه، احداث اتاقک 40 متری، محوطه سازی به مساحت 300 متر، حصارکشی به طول 80 متر و ارتفاع 3 متر و احداث خط انتقال نیرو به قدرت 100 کیلو وات از دیگر مشخصات این پروژه محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 25

به "تعمیر و تجهیز شبکه آب قائم شهر 80 میلیارد تومان هزینه احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیر و تجهیز شبکه آب قائم شهر 80 میلیارد تومان هزینه احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید