تلفیق فناوری برای فراوری حسگرهای لمسی با استفاده از چاپ سه بعدی

به گزارش مجله افتخار، با ترکیب دو فناوری، شرکت های نانودیمنشن و ریهوا اقدام به فراوری حسگرهای لمسی سه بعدی کردند که در اینترنت اشیاء و ادوات هوشمند قابل استفاده است.

تلفیق فناوری برای فراوری حسگرهای لمسی با استفاده از چاپ سه بعدی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فناوری نانو ایران، شرکت نانودیمنشن (Nano Dimension) با همکاری ریهوا (REHAU) پیروز به فراوری حسگر لمسی سه بعدی شد. این محصول پلیمری سه بعدی را می توان به ادواتی نظیر رابط های مغز و کامپیوتر منتقل کرد و در این ادوات مورد استفاده قرار داد. با به کارگیری این حسگر، زیبایی و عملکرد محصولات ارتقاء پیدا می نمایند.

شرکت ریهوا پلتفرم اختصاصی با نام الکترونیک در پلیمر دارد که هدف از آن، فراوری محصولات پلیمری تراز اول هوشمند است که این فناوری می تواند با ادغام یکپارچه با صنعت الکترونیک، موجب افزایش ارزش افزوده محصولات مشتریان گردد.

برای چاپ این حسگر از چاپگر DragonFly LDM شرکت نانودیمنشن استفاده شده و در کنار آن افزودنی هایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد که در نهایت به فراورینماینده اجازه می دهد تا محصولاتی با اشکال غیراستاندارد و منحصر به فرد را فراوری نمایند.

با ظهور فناوری هایی نظیر خانه های هوشمند، ادوات متحرک هوشمند و ادوات متصل به اینترنت اشیاء، صنعت پلیمر به دنبال روش هایی است که بتوان با استفاده از آن تجهیزات و دستگاه های نوآورانه و کاربردی فراوری کرد که عملکرد و اثربخشی بالایی داشته و در عین حال قیمت پایینی نیز داشته باشند.

انصار نیهوف، مدیر بخش پلتفرم فناوری می گوید: هوشمندسازی، دیگر فقط یک چشم انداز برای ما نیست. ریهوا در حال توسعه محصولات بهینه شده برای خانه های هوشمند و محیط اینترنت اشیاء است. نانودیمنشن فناوری مهمی را برای یاری به تسریع در دست بودن این کاربردها در اختیار ما قرار می دهد. با استفاده از چاپگر DragonFly LDM ما می توانیم راهبرد الکترونیک در پلیمر را با سرعت بالا توسعه داده و آن را در محصولات مختلفی وارد کنیم.

شرکت نانودیمنشن یکی از ارائه دهندگان ماشین های هوشمند بوده که چاپگر سه بعدی نیز فراوری می نماید. شرکت نانودیمنشن در الکترونیک چاپ سه بعدی تخصص دارد و افزودنی های مختلفی برای این حوزه فراوری می نماید. این شرکت از جوهرهای نانوذرات نقره برای چاپ سه بعدی استفاده می نماید. این شرکت روی نرم افزارهای طراحی سه بعدی بوردهای مدار چاپی و بوردهای مدارچاپی سه بعدی چند لایه کار می نماید تا از آن برای ساخت نمونه اولیه بوردها بدون احتیاج به اچ کردن، دریل کاری و آبکاری استفاده گردد. چنین فناوری چاپ سه بعدی می تواند برای ساخت حسگرهای کپسوله شده، آنتن ها و ادوات الکترونیکی استفاده گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1089

به "تلفیق فناوری برای فراوری حسگرهای لمسی با استفاده از چاپ سه بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفیق فناوری برای فراوری حسگرهای لمسی با استفاده از چاپ سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید