توجه به صنعت کفش ماشینی و فرآورده های آن به عنوان سوغات هدف استان قم

به گزارش مجله افتخار، ایسنا/ براساس اخبار بدست رسیده، توجه به صنعت کفش ماشینی و فرآورده های آن به عنوان سوغات هدف استان قم صورت می گیرد.

توجه به صنعت کفش ماشینی و فرآورده های آن به عنوان سوغات هدف استان قم

ابوالقاسم مقیمی، معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی مواد اولیه، ماشین آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته به کفش ایران قم که به همت انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم برگزار شده، گفت: نمایشگاه تخصصی کفش ایران قم، تجربه ای شیرین با حضور نمایندگانی از استان ها و کشورهای مختلف است و ما شاهد نمایشگاهی بسیار فاخر و سرشار از نوآوری در حوزه صنعت کفش ماشینی هستیم.

مقیمی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه های بین المللی در قم به عنوان شاهراه مواصلاتی 17 استان و مباحث مرتبط با کفش به خصوص کفش ماشینی، استان قم را به یکی از مزیت های رقابتی در حوزه صنعت کفش تبدیل نموده است.

وی با بیان اینکه ما در حوزه صنعت کفش توانسته ایم رقابت خوبی با کشورهای خارجی داشته باشیم، اضافه نمود: صادرات کفش از قم به کشورهای مختلف دنیا به خوبی در حال اجرا است و همه اینها مرهون کوشش و همت فراوری کنندگان جوان ایرانی و مجموعه های خصوصی و دانش بنیان است.

معاون استاندار قم بیان نمود: پرداختن به فراوری کفش در حوزه اشتغال و کارآفرینی بسیار اهمیت دارد و این صنعت می تواند بسیاری از افراد را که مخصوصاً در حوزه اجتماعی احتیاجمند مساعدتها و همراهی های بخش خصوصی هستند، تحت پوشش قرار دهد.

وی اضافه نمود: یکی از اتفاقاتی که می تواند با این نمایشگاه گره بخورد، بکارگیری نیروی انسانی مورد احتیاج در حوزه مشاغل خانگی و مشاغل مرتبط با حوزه کفش است و با این اقدام کارآفرینی قابل توجهی به ویژه در منازل ایجاد خواهد شد.

مقیمی با تاکید بر اینکه اشتغال های تخصصی در حوزه کفش به اقتصاد خانوار جامعه یاری می نماید، اظهار کرد: کفش ماشینی و فرآورده های مرتبط با آن می تواند یکی از سوغات حوزه صنعت استان قم باشد.

معاون استاندار قم بر تاثیر فراوری کفش ماشینی در حوزه اقتصاد گردشگری و زیارت تاکید نمود و گفت: به صنعت کفش ماشینی میتوان به عنوان یک سوغات هدف در استان قم توجه کرد و امیدواریم با برگزاری اینگونه نمایشگاه ها روز به روز شاهد پیشرفت کمی و کیفی حوزه صنعت و بخصوص کفش ماشینی در کشورمان باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 4 آذر 1402 بروزرسانی: 4 آذر 1402 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2255

به "توجه به صنعت کفش ماشینی و فرآورده های آن به عنوان سوغات هدف استان قم" امتیاز دهید

144 کاربر به "توجه به صنعت کفش ماشینی و فرآورده های آن به عنوان سوغات هدف استان قم" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به صنعت کفش ماشینی و فرآورده های آن به عنوان سوغات هدف استان قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید